coax cable

S

simply

van middag stond de db500 aan heeft me pa de anttene cable perongeluk door geknipt terwijl ie aan stond nu alles herstelt is echter geen beeld kan het te maken hebben met het door kippen van de anttene cable??

Dan is er waarschijnlijk kortsluiting gemaakt.
Kijk eens of er een zekering inzit.
Anders vrees ik het ergste.

Grtz.

Ik weet niet of hij afgezekerd is.
Als je met een metalen tang de kabel doorknipt heb je gewoon kortsluiting gemaakt.
Over de lnb uitgang.
Ik weet niet hoe en of die beveiligd is.
Je zult hem moeten open schroeven en kijken of er een zekering inzit.
Anders bij de winkel laten nakijken.

Grtz.

Vermoedelijk ligt er een ic uit of transistor in ergste geval ook nog de tuner. of hij moet helemaal dood zijn dan de supply. naar mijn weten als de tuner stuk is geeft hij een error code? eens een 7000s gehad met die euvel.

Sterkte ermee.

Grtz/..

hij gaat nog wel gewoon aan het signaal is alleen erg zwak 18% dacht ik normaal rond de 90%

Zou het kunnen zijn dat de reparatie van de coaxkabel niet goed is gegaan.
Hoe heb je dat gedaan met f connectoren en verloop stukje of in elkaar gedraaid?

Als de kabel goed is aangesloten is de kans groot dat alleen je LNB kapot is.

Succes.

Weet je intussen al wat simply?

Grtz.

Volgens mij is de tuneruitgang kortsluitvast , anders zouden er door klumsie bedrading heel wat tuners kapot gaan. In het verleden waren ze dat niet en de retouren waren van dien aard dat men eiste dat de uitgang van de tuner kortsluitvast moeten zijn

Ik denk dat de nieuwe bedrading niet helemaal koosjer is.

Misschien ook sluiting met een klein aarddraadje of een breukje

Zijn niet kortsluitvast.meenstal vliegt er een ic uit voor voeding lnb. en als je pech hebt meer stuk in tuner.

Zijn in een dreamdoos zeer gevoelig en kwetsbaar.

Kabel losmaken en weerstand meten op F conector aan kern en mantel. geeft deze geen uitslag dan is dat goed.

Vervolgens aan 1 kant de f conector even kortsluiten dan weer gaan meten aan de niet kortgesloten f. conector. deze moet dan uitslaan. dan is cable goed.

Het wil wel eens gebeuren dat een draadje van de mantel contackt maak met de kern.
Daarom meet ik altijd eerst de cable. om er zeker van te zijn.

De tijden van vroeger om klakkeloos draden knuppen is allang voorbij en app. zijn zeer kwetsbaar.

Grtz/..

Er zijn inderdaad wel eens dingen die kortsluitvast zijn.
Maar over het algemeen wordt toch afgezekerd.
Hoe het bij de dreambox is weet ik dus nog niet.

Overigens vraag ik me af of er ook schema's van de dream zijn.
Ik heb er nog niks van gezien.
Ze zullen er bij dream wel voorzichtig mee zijn, haha!

Grtz.

Kilroy;199770 zei:
Overigens vraag ik me af of er ook schema's van de dream zijn.
Ik heb er nog niks van gezien.
Ze zullen er bij dream wel voorzichtig mee zijn, haha!

Zo'n schema hebben ze vast wel in Hong Kong of China voor je. LOL

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan