coax splitsen

P

puppie

Hoi,

zoals de titel al zegt wil ik een coax aansluiting splitsen.

Ik heb een schotel met lnb ( vier uitgangen ) alle vier in gebruik voor 2 free tot air ontvangers ( freesat engeland) 1 panasoninc (sky digibox) en 1 humax.

Beide gekocht in engeland en beide hebben 2 antenne ingangen.

Dus 4 keer opnemen is geen probleem.

Nu heb ik er nog een samsung freesat bijgekocht.

LNB heeft geen aansluitingen meer en vier kabels naar binnen is voor mij nu wel voldoende.

Maar ik zou toch graag de 3e ontvanger ook willen aansluiten.

Is het mogelijk om 2 coax kabels te splitsen naar 4 aansluitingen.

Zo ja hoe doe ik dat dan.

Kan dat met een normale splitter die retour geschikt is of.......

Ik hoor/lees de reacties wel.

In iedergeval al bedankt voor het lezen.

Allereerst welkom op Satellite Fun Puppie.

Om heel eerlijk te zijn moet ik je zeggen dat wij nooit splitters adviseren omdat dit officieel niet werkt. Sterker nog, met wat pech kan de aangesloten apparatuur zelfs vernield worden. Dus wat mij betreft werkt het niet.

Dit gezegd hebbende, en alles voor eigen risico uiteraard, zijn er wel gebruikers die iets met een coax splitter aan de praat hebben gekregen. Schijnt ook goed te werken. Maar het risico is voor jezelf.

Je kunt eens kijken in dat geval naar de König splitter voor satelietantenne, kost iets van 3-5 euro (excl. verzendkosten).

Er zijn vakhandels die deze ook verkopen.

Bedankt voor de verwelkoming.:)

Dus een disecq switch zou ook niet helpen?

zoiets las ik hier op het forum.

hmm moet ik nog 2 coax kabels erbij leggen.

Een splitter is wel mogelijk maar je kunt dan de andere aangesloten apparatuur op dezelfde coax niet meer gebruiken.

Dat komt doordat je met satelliet zit met de hoge en de lage band en schakelen met 22Khz dus als de ene ontvanger ergens op staat doet de ander het niet meer dus het kan met een splitter maar is niet aan te raden.

Voor onafhankelijk kijken en opnemen moet het ook apart aangesloten zijn.

Als je veiligheid wilt wel helaas.

Dat is helaas het nadeel van digitaal kijken via satelliet, elke ontvanger heeft zijn eigen kabel nodig. Da's bij digitaal kabel kijken ook zo, alleen werken daar splitters in sommige gevallen wel. Zeker als je die meteen bij de inkomende kabel hangt.

Of een multiswitch gebruiken met een andere lnb (naam ben ik even kwijt).

Dan blijven het 4 kabels en uitbreidbaar.

wat moet ik mij bij een multiswitch voorstellen.

heb je toevallig een link.

Dat wordt link want we mogen geen commerciele links plaatsen.

Maar als je gewoon Google neemt en daar het woord multiswitch of multiswitch lnb intypt en dan zoekt, dan kom je het nodige aan info tegen.

Sommige ontvangers hebben ook een doorlus mogelijkheid, dan hoef je geen splitter o.i.d. te gebruiken of een extra kabel te trekken; je lust gewoon dmv een kort coax kabeltje van de ene ontvanger door naar de andere.

Het heeft echter wel een paar beperkingen, maar welke dat zijn weet ik niet precies.

Een van de belangrijkste beperking van deze doorlus of loop aansluiting is dat je op de aangesloten ontvanger alleen kunt kijken naar wat op de hoofdontvanger bekeken wordt v.w.b. polarisatie, satelliet en transponder.

Ik ben er wel uit.

Ga maar 2 extra kabels leggen.

plus de kabelgoot in huis maar vergroten.

Bedankt voor de input.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan