computer gecrast

D

dedoele

Vandaag, problemen met mijn PC ik heb hem nog maar juist terug aan het bollen gekregen door hem volledig te formateren en alles opnieuw terug te instaleren.

Hoe komt dat toch, ik downloud niet of niets, alleen ik gebruik mijn MSN af en toe, verder niets, raar, dit is al een paar keer voor gevallen, ik heb zelfs een nieuwe harde schijf in gestoken dat ik dacht dat die vast liep.

Mijn computer is ook niet van de lichtste, ik heb 2 harde schijven bollen van 80 gb, AMD motherbourd met een processor van 1800 mhz en een kaart van 500 ram geheugen, nu bolt die perfect heel snel en perfect.

Maar als ik mijn Norton antivirus pro instaleer dan bolt die een tijdje goed en na een tijd start die langzaam op enz. zelfs mijn drivers voor mijn CD writer zijn verdwenen, en dan kan ik terug gaan formateren.

Mijn vraag, zou het deze Norton zijn, als dit zo is laat mij iets weten welke Antivirus dan wel geschikt is, zodat ik mijn computer terug kan beveiligen, en als er ergens eentje vrij te downlouden is zou U mij een groot plezier ermee kunnen doen.

En als U denkt dat het niet aan de antivirus ligt, laat het mij weten

Ik denk niet dat het aan de Norton Antivirus ligt tenzij het Norton Antivirus 2004 is, die kan (hoeft niet maar gebeurd wel vaak) die problemen veroorzaken.
Indien je 2002 of 2003 hebt zou je tijdelijk eens een andere kunnen proberen, in gevallen die overigens vrij zelden voorkomen (maar er dus -wel- zijn) kan toch de virusscanner ook vage dingen veroorzaken zoals verdwijnen van iconen en vertragen van het systeem, maar dat is dan snel genoeg uitgetest.

Daarnaast moet je er zowieso rekening mee houden dat een pas nieuw geinstalleerde pc lekker snel draait. Hoe langer je er mee gaat werken, dingen gaat installeren en weer afhalen etc. het steeds langzamer gaat worden.
Dat is bijv. een reden dat regelmatig defragmeteren best heel goed kan helpen de snelheid van je pc redelijk te houden. Met regelmatig bedoelen we dan niet 1x per jaar maar eerder 1x per maand.

Dan is er nog het swapfilebeheer, vaak kun je dat het beste aan windows overlaten, zorg echter dat er genoeg ruimte over is zodat die swapfile ook aangemaakt kan worden of uitgebreid kan worden door windows.
Er zijn mensen die 512mb geheugen hebben, nog 80mb vrij hebben op de HD en dan denken dat dit genoeg is, nou NIET dus. Er is dan echt gewoon met die hoeveelheid geheugen te weinig ruimte voor swapfile bewegingen en temp files dus dat kan enorme vertragingen opleveren ondanks dat 80mb vroeger een behoorlijke partij ruimte was, maarja, in die tijd was 16 mb geheugen ook al vreselijk veel.:)
Overigens is het in sommige gevallen aan te raden om een vaste swapfile te maken van minimaal 2x de grootte van je geheugen, dus in geval van 512 mb zou dat een swapfile van minimaal 1024mb moeten worden, maar dat is in de meeste gevallen eigen pas van toepassing als je er meer dan 512 mb geheugen in duwt.

Regelmatig eens de temp directory's leegmaken kan ook goed helpen. Allerlei residente programma'tjes uitschakelen die geladen worden en die je niet gebruikt of niet nodig zijn.
Heel veel versieringen die je windows "mooier" maken, maken hem ook langzamer.
Regelmatig de spyware scanner en verwijderaar draaien, ook zo'n 1x per maand of per 2 maanden is erg handig voor vertragend werkende spyware cookies en andere zaken op te ruimen.

Zo zijn er tigtallen dingen te noemen, hoofdzakelijk komt het neer op onderhoud en de pc niet te vol te zetten, zeker wat betreft residente zaken (programma's die actief blijven in het geheugen).
Ook de snelheid van de HD's en interne Cache van de hd's kan verschil uit maken zo merk je uiteindelijk echt wel het verschil tussen een 7200 toeren HD en een 5400 toeren HD zeker omdat die van 7200 vaak ook wat meer cache hebben.
In een aantal gevallen wordt door windows de DMA ondersteuning voor HD's niet geactiveerd terwijl die wel op de HD's beschikbaar is, die kun je dan eens handmatig activeren, kan ook snelheidswinst opleveren.

En zo zijn er dus tigtallen zaken te noemen.

Wel black tiger wat U hierboven verteld zo onderhoudt ik mijn pc, daarbij ik downloud alleen maar vertrouwde dingen, defragmenteren dat doe ik altijd als ik software verwijderd heb of erop gezet heb, maar je hebt wel gelijk inverband met mijn antivirus, deze is we degelijk de Norton 2004 pro Nederlandse versie met life update van symantic, en elke dag deed ik deze update en elke dag voor ik mijn pc afsluit doe ik een virusscan, waar gaat het nu ik godsnaam aan liggen.

Ik heb nu de bitdefender professional antivirus & firewall geinstalleerd op mijn PC, deze had ik voor de Norton, deze antivirus had ik begin vorig jaar gekocht, toen er geen Norton in de winkel lag, heb ik toch maar voor alle zekerheid deze gekocht gehad, maar daar is 1 ding dat ik haat aan dit program dat is dat het zo ingewikkeld is en dan nog eens in het Engels, deze antivirus kunt ge ook life update doen zoals de Norton, alleen deze antivirus vraagt voor alles maar ook alles de toegang, en dat maakt het systeem natuurlijk ook trager.

Weet je ik weet het niet meer, zijn er meschien andere en betere antivirussen , laat het mij weten.

Alvast mijn dank voor Uw interesse voor het belang van mijn PC

Groeten,
DEDOELE

ik weet ook geen oplossing voor jou probleem, maar ik weet wel dat mijn vorige pc het prima deed met 1 harde schijf erin van 40 gig, nadat ik er een bij had gekocht van 80 gig liep de pc nog steeds prima maar na een paar weken werd hij steeds trager tot op een gegeven moment hij aldoor vast liep daarna zag hij ook de harde schijven niet meer goed. (hij zag hem soms als 1 harde schijf van 120 gig) maar na een paar keer aan en uit zetten starte hij dan weer op.

maar na een paar keer was ik dat natuurlijk zat en heb de schijven geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet.

dan ging het weer een paar dagen goed en daarna gebeurde er weer hetzelfde, ik terug naar de computerzaak, en die zij dat het beter was met cabelselect te werken en dat ging inderdaad weer een tijdje goed tot op een zeker moment de schijf van 40 gig er helemaal mee ophielt.
de verkoper zij dat het dan waarschijnlijk aan die 40 gig schijf had gelegen.

ik dus een nieuwe gekocht van 60 gig en de computer weer leeg gemaakt en alles liep prima tenminste een paar weken en toen begon het weer.

toen was ik het zo zat dat ik een ander moederboard heb gekocht. daarna heb ik het nooit meer gehad en het vreemde is dat het oude board het in de schuur met 1 harde schijf erin wel prima doet.

je zal wel niet veel aan dit verhaal hebben maar je kunt er wel aan zien dat het soms vreemde dingen zijn die computers.

gr blokker

Ik zou zeker eens proberen de Norton 2004 er af te kiepen. Bij sommigen loopt ie goed maar bij velen veroorzaakt ie vele problemen, ergens in een ander topic hier staat genoemd welke fouten hij allemaal kan genereren.

Een oudere versie is niet altijd slechter. Mocht je toevallig Norton 2003 ergens hebben liggen zou ik die eens installeren.

Verder blijkt momenteel de Panda titanium ook als een van de besten uit een test van PCM gekomen te zijn.
Er zijn hier nog meer topics waar ook goede virusscanners in vermeld staan.
Belangrijk is in elk geval dat je een virusscanner test of tijdelijk gebruikt die een soort van liveupdate funktie heeft of die je zelf gemakkelijk up2date kunt houden en die OOK je emails controleert alvorens deze in je inbox opduiken.

Had ik bijna hetzelfde probleem en rara ik heb ook altijd gezweerd bij Norton nou daar ben ik wel van terug gekomen
nu heb ik Panda Titanium 7 eropgezet en nou draaid het systeem werkelijk als een trein of dit ook het probleem bij jou oplost is altijd moeilijk te zeggen maar het is te proberen
Succes

Rody

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan