Computer is weer vastgelopen na het starten van mijn flopy

D

dedoele

Ik heb het weer eens meegemaakt, ik steek een flopy in mijn computer wil hem opendoen, en mijn computer loopt vast.

Ik druk op ctrl-alt-del voor taak te beeindigen, en ik krijg er niks meer uit, gewoon vast, ik wacht nog zo'n 10 minuten, geweet nooit hij moest maar eens loskomen, maar tevergeefs, ik druk op de resetknop van de pc voor opnieuw op te starten, ik start mijn computer opnieuw op, en daar had ik het weer, mijn computer herstarte weer Konstand maar geraakte nooit aan mijn bureaublad, zelfs niet in veilige modes.

Het enige wat ik kon doen was de computer opnieuw herinstaleren.

Dat heb ik nu terug gedaan, hij draait natuurlijk terug perfect, ik heb er nog eens een nieuwe flopy station in gestoken want ik dacht dat het meschien komt door die flopy station.

Aan mijn Flopy scheelt niets want die kan ik perfect aflezen met mijn andere computer.

Maar zou het kunnen dat mijn moederbord, conflikten geeft?

Soms als ik mijn computer opgestart heb dan heeft die soms ook vergeten mijn cd writer mee op te laden, en dan zegt die dat ik een onbekend apperaat heb.

Wat zou dit toch kunnen zijn?

Hopelijk weten jullie mij een raad?

Groeten,
DEDOELE

Er kan een probleem zijn met de floppykabel, de idekabel (cdwriter aansluiting), de stroomvoorziening of zoals je aangaf is er op het moederbord wat mis.

Je kan dus nog met een andere floppykabel aan de gang en je ervan verzekeren dat die goed aangesloten is. Ook kun je even kijken of er niet een pinnetje scheefgedrukt is bij de aansluitingen op het moederbord.
Verder mag het lampje niet constant blijven branden van de floppy, het moet op een gegeven moment uitgaan, anders zit de kabel verkeerd erop.

Ik weet niet hoe oud het moederbord is, maar door het aantal gebruiksuren kunnen na een aantal jaren poorten van de muis, toetsenbord, ide en floppy aansluitingen ophouden met behoorlijk werken.

Rolo

mijn moederbord is nog geen jaar oud, maar gij zegt van die kabel, die heb ik samen met mijn nieuwe floppy station mee laten vervangen, zodus afwachten, ik hoop dat het dit is.

Groeten,
DEDOELE

Als de kabel verkeerd om zou zitten , geeft de pc bij het opstarten een fout 40 of fout 80 en zal de pc het ook niet soms wel doen. Naar mijn ervaring leiden dit soort vage problemen vaak naar een probleem met het RAM geheugen, verwissel dat maar eens met andere.

Probeer na een vastloper eens control-shift-escape i.p.v. control-alt-delete. Je sluit dan alleen het programma af waar je in vastliep en hoeft niet opnieuw op te starten. Hier werkt dat bijna altijd goed!

Greetzzz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan