computer super traag hoe kan dit?

T

TWIX

mijn computer is super traag alleen al bij het opstarten 10 minuten werk.

geheugen is maar 10 mb vrij terwijl ik anders een 90 mb vrij had.

alles werkt zeer traag.

wie heeft tips om dit op te lossen.

alvast bedankt,

twix.

mijn geheugenbank is 256 mb.
maar als ik ccleaner opstart dan staat daar bovenin de cpu, ram geheugen en videokaart.
en bij geheugen staat maar 63 mb.

hoe kan dit?

twix

Hier kan van alles aan de hand zijn.
BIOS instelling pas veranderd ? (je kan terug gaan naar default of safe settings)
Instelling van de (on board) videokaart met shared memory aangepast ?
Natuurlijk kan er ook iets mis zijn met je geheugen strippie, maar de kans daarop is niet echt groot.

ik heb de batterij van de moerderboard er uit gehad, maar ik weet niet wat ik in de bios moet veranderen.

graag info,

twix

Het kan ook nog zijn dat er veel zooi resident geladen word.
Al eens een spyware/adware proggie gedraait, bijv. Hitman pro?

Wat ook een leuk proggie is Hijackthis klinkt enger als dat het is alleen moet je wel oppassen wat je weggooid.

Nog een leuke online scanner die het heel goed doet http://housecall.trendmicro.com
wat ik wel aanraad om de online scanners in de veilige modus te doen mits natuurlijk dat je netwerkt kaart werkt in veilige modus.
Waarom in veilige modus zou je zeggen nou omdat je dan geen andere programma's start die in de gewone modus wel automatisch starten.

Is het niet zo dat geen enkele online scanner in veilige modus is te draaien?

Housecall zou geen probleem moeten zijn ik gebruik die zelf ook wel eens.
Wat ook een leuke is maar die moet je downloaden dat is Antivir en die dan ook in veilige modus laten draaien.

Veilige modus lijkt me toch wel een uitdaging voor een online scanner.
Maar je zulty dan dus minimaal veiligemodus met netwerkondersteuning (yes! weer 3x woordwaarde) moeten kiezen (d?hh).

Bij mij draaide mijn pc ook zeer traag , dan heb ik er eens de bootvis-tool op los gelaten , en dat scheelde een heel pak kwa snelheid
standaard zit deze tool niet in xp , je moet hem zelf downloaden
of anders kan ik em mailen

computer helemaal vastgelopen, wil helemaal niet meer in veilige modus opstarten.

zo gauw ik in de bios ben loopt hij al vast.

heb eerst een nieuwe computer gekocht, en kan dus nu weer online,
en heb dan even de tijd om alles weer op een rijtje te krijgen.

twix

In de bios al vastlopen?
Hmmz... VGAkaart (of vgageheugen), geheugen, of HD.
Of HD bekabeling kan ook nog of voeding.
Ik gok op het interne geheugen, module stuk.

Ja dat zou goed kunnen wat ik ook wel eens mee gemaakt heb dat het cache in de cpu defect was en dat is dit ook mogelijk dit kan je controleren als je de cache in de bios uitschakeld.

Niet in elke bios is dit mogelijk

het kan ook zijn dat je ventilateur op de cpu vervuild is en niet meer afkoeld,beste is eens je pc opendoen en eens kijken of hij niet vervuild is.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan