console

P

peppi

weet iemand wat dit is
moet mijn router reannimeren ermee
maar hoe en wat??

is het een prog of een telnet iets??
ikke nie snap

Zit er een seriele port op dat ding? Dan kan je er rechtstreeks een terminal aan hangen. Boot het ding opnieuw, en kijk wat er op het scherm komt. Hopelijk genoeg info, die met de manual correspondeert. Zo kan zonder klikkerdeklik alles ingesteld worden.

Geen seriele port? Dan maar even kijken of de info wel over dit apparaat gaat. Dan wordt inderdaad een erg duister verhaal.

klopt er zit een poort op
een utp poort en de kabel heb ik ook ervoor
een verloop van utp naar serieel

maar hij zegt console tegen mij wat is een console is dus de vraag
in de beschrijving staat ook iets van hyper terminal
maar ik weet niet hoe dit werkt

ik heb de firm enzo maar nu nog erin zien te komen
en dat moet dus via die console zegt ie
"de http server is eruit en ken alleen nog worden ingestelt met console"
dat is de melding die die geeft

by the way dit is dus na een firm ware update gebeurt
na update een reset volgens instructie en toen over en uit

Een console is het scherm met toetsenbord wat aan de machine zelf zit. Dat is dus een andere manier dan werkplekken die verbinding maken naar een apparaat.
Originally posted by peppi
klopt er zit een poort op
een utp poort en de kabel heb ik ook ervoor
een verloop van utp naar serieel
Heel mooi. Er wordt uitgegaan dat je een windows-masjien hebt. Bij windows zit een programma 'hyper terminal'. Als ik me niet vergis, aan te roepen via Start -> Run -> Hypertrm.exe [enter]. (Als ik me wel vergis, zal er heel snel iemand gaan reageren ;))

Er zal wel gevraagd worden een modem te installeren, maar dat doe je niet. Kies wel een plaatje uit. Vindt ie leuk, maar voor jou niet interessant. Maar anders wil ie niet verder. Daarna zal een vraag komen hoe te verbinden. Als je het seriele deel van de kabel in com1 geprikt hebt, kies dan hier ook com1. Klaar.

Start nu je router op. :cool:

Nu zie je de console output op je windows-masjien in beeld. Er zullen vast wel gegevens in beeld komen, die in de handleiding terug te vinden zijn. Ga met de handleiding verder, en maak indruk op de buren!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan