conversie naar NTFS

R

rizzla

als ik de conversie uitvoer naar NTFS kan ik dan achteraf bijv
met formateren en terug besturingsysteem installeren fat32
gebruiken.
ik gebruik xp prof
en gaat dat de files die nu zijn geinstaleerd beinvloeden.

greetz rizzla

Ja dat kan, alleen moet je dan wel met fdisk of partition magic je schijf opnieuw indelen en formatten. Met andere woorden, je bent dan wel alles kwijt.

bedankt kees dan ga ik er nog even mee wachten.

greetz rizzla

Dat hoeft dus niet partition magic en -mag- niet eens met fdisk. Daarbij heeft win XP geen fdisk en moet je dus weer vanaf een flop gaan booten en da's ongemakkelijk.

Je kunt vanuit windows xp prof ook gewoon de harde schijf opnieuw formatteren, partitie weghalen is dus zeker niet nodig (want dat is wat fdisk doet!).

Men opene de verkenner, selecteert de te formatteren schijf, klikt rechtermuisknop, kiest "formatteren" en dan gaat weer een nieuw venstertje open, en daar kun je dan naar willekeur kiezen voor fat32 of NTFS (niet NTFC), eenvoudiger gaat het niet.

Het enige nadeel blijft dus wel formatteren. Maar als je dit vaker wilt gaan doen zou ik gewoon 1 partitie in NTFS laten voor dit doeleinde.

Originally posted by Black Tiger
Dat hoeft dus niet partition magic en -mag- niet eens met fdisk. Daarbij heeft win XP geen fdisk en moet je dus weer vanaf een flop gaan booten en da's ongemakkelijk.

Je kunt vanuit windows xp prof ook gewoon de harde schijf opnieuw formatteren, partitie weghalen is dus zeker niet nodig (want dat is wat fdisk doet!).

Men opene de verkenner, selecteert de te formatteren schijf, klikt rechtermuisknop, kiest "formatteren" en dan gaat weer een nieuw venstertje open, en daar kun je dan naar willekeur kiezen voor fat32 of NTFS (niet NTFC), eenvoudiger gaat het niet.

Het enige nadeel blijft dus wel formatteren. Maar als je dit vaker wilt gaan doen zou ik gewoon 1 partitie in NTFS laten voor dit doeleinde.

Je kan NIET terug naar FAT32 in XP als de schijf in NTFS geformat is. Probeer maar 's. Dus heb je wel degelijk partition magic nodig.

Kan dus wel, heb het al vaker zo gedaan hier. Maar zoals ik al zei, met Windows XP of 2000.
Met win95/98/me zowieso niet en met NT4 weet ik het niet zeker heb ik het nooit getest.
Maar ik moet toch die NTFS drive weer leeg maken, dus ik kan het straks met 200% zekerheid vertellen, mocht het niet lukken kom ik wel mijn excuses aanbieden.

Voordeel van Partition Magic is dat dat je volgens mij daarmee kan converteren zonder dat je de aanwezige data op de schijf verliest.

Maar met fdisk gaat het dus pertinent niet want probeer het maar eens te doe met een tussenliggende partitie.:)

Ben ik weer.
Kees ik weet niet wat je fout doet (of heb jij dat zelf nog niet geprobeerd?), maar ik kan gewoon via de verkenner terug formatteren naar FAT32 en dat werkt uitstekend.
Heb het dus net weer een keer gedaan.
Men moet wel natuurlijk bij het format-window het "bestandssysteem" drop down menu'tje openen en op FAT32 zetten.

Daarna weer terug geformatteerd naar NTFS omdat ik die partitie gebruik voor mijn DVD gedoe.
Het betreft hier mijn L drive, dat is dus de 10e partitie van de eerste harddisk die in 11 partities is verdeeld.

Geen fdisk nodig, geen PM nodig.
Nadeel t.o.v. pm is dat je formatteert, dus wel al je gegevens kwijt bent, maar werkt dus 100% zonder problemen.

Ik krijg op mijn NTFS partitie alleen het dropdown menu NTFS te zien, op mn andere schijven kan ik wel kiezen in zowel FAT32 als NTFS, maar die zijn dan ook als FAT32 geformat. Ik snap het even niet... Ik gebruik overigens ook XP pro sp1.

Hmmz... strange. Alhoewel winflut wel eens meer rare dingen heeft.
En als je gaat kijken in de config onder systeembeheer en dan schijfbeheer? Kun je hem daar ook niet mee omzetten naar Fat32?

bij mij toch ook geen fat menu alleen ntfs
toch vreemd

En jij hebt ook de pro versie?
Hmmz..... Dan gaan we eens bij de buurman kijken.

Misschien heb ik hier namelijk wel een fout statement gedaan. Bij mij is het absoluut mogelijk, dat is zonder meer waar, maar nu moet ik wel zeggen dat ik zowel Partition Magic alsook Drive Image heb geinstalleerd.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat die zich in het systeem geintegreerd hebben zodat heen en weer formatteren door deze programma's mogelijk is geworden, zonder dat ze verder opgestart worden.

Dus dan zouden ze zich in de verkenner hebben moeten nestelen en in het schijfbeheer van windows. Dat is natuurlijk geen onmogelijkheid.

Hier komt het in ieder geval niet door, ik kan wel met pm 8 switchen tussen de verschillende formaten maar in de diskmanager van XP pro lukt dat nog niet toch eens even driveimage downen en installeren misschien komt het daardoor
Wordt vervolgd

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan