coolstream

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
378
Punten
83
Leeftijd
72
Wie heeft hier ervaring met een coolstream linux ontvanger.

Nee maar ik lees "Neutrino" en dat ken ik nog van de Dbox2. Deze ontvanger wordt ook dbox3 genoemd las ik ergens. En zelf ben ik niet echt kapot van Neutrino.

Qua prijs ligt ie vrijwel hetzelfde als een DM500HD, maar wel een snellere processor. Specs zijn dus wel interessant, maar helaas ken ik hem niet.

Misschien wel iemand anders? Ben benieuwd!

Ik zat net zo te denken BT over de snelle processor.

Wat ik lees is dat er een andere cam wordt gebruikt maar dat hij wel stabiel is.

Ik vroeg me af hoe je hem moet programeren en of je een alternatieve software moet plaatsen voor c+.

De coolstream Zee HD is Full HD -

Dankzij de supersnelle processor (600MHz CPU) is de Coolstream

Zee erg snel in het uitvoeren van commando’s. Zo kunt u voortvarend

door uw programma’s zappen multimedia toepassingen uitvoeren.

Neutrino wat moet ik me daar bij voorstellen?

Is dit een heel andere image?

Ja Neutrino is wat op de Dboxen draait, de voorloper van de Dreambox dus.

Volgens mij draait de DGStation daar ook op maar dat weet ik niet meer zeker.

Nee, de Cube Revo en diens familieleden draaien daar niet op, maar de nieuwere interface heeft daar wel wat van weg.

Voordeel van Neutrino ten opzichte van Enigma is dat het processorkracht bespaart en dus rekenkracht "over" heeft, bijvoorbeeld om sneller te zappen.

@ MAS

Dat wat je schrijft lees ik ook alleen het lijkt allemaal niet zo makkelijk als met een dreambox.

Want hoe alles in zijn werk gaat ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Hoe je een zenderlijst in brengt i.d.

Maar je hoeft weer geen andere image te plaatsen om c+ te kijken.

Tijden terug heb ik ook met een DBoxII gespeeld (het ding staat hier nog ergens in een hoek).

Daarvoor was gewoon een Dbedit beschikbaar, met hetzelfde logo als Dreamboxedit.

Volgens mij werkt het daar ook mee, maar ik weet dat niet meer zeker.

Ik denk dat Matrix je daar wel wat over kan vertellen want die heeft recenter nog met Dboxen gewerkt voor zover ik meen te weten.

Nee, de Cube Revo en diens familieleden draaien daar niet op.
Jawel hoor.

Er is bijv. de Thor Neutrino image. Aangepaste Neutrino dus, maar nog altijd Neutrino.

Das thor Neutrino Image beruht auf den Quellen von tuxbox-cvs und wurde durch unser Team für die DGstation/Abcom Boxen angepasst. Das Neutrino System wurde ursprünglich als ein alternatives Betriebssystem für die Dbox2 entwickelt.

Hallo ik ben geen super crack maar heb sinds december een coolstream Neo en het was niet super gemakkelijk om hem te installeren, zonder hulp. Via de geweldige duitse site coolstream.to alle hulp gekregen die nodig was.

Hij wad eigenlijk nog wat kort op de markt dus sinds dat ik hem in het bezit heb is er veel verbetert in de mogelijkheden zoals Het geweldige NG return 1.5 image en Blackmans emu mod van 7-3-11

Wat me bevalt aan de Coolstream Neo een geweldig beeld zowel HD als SD.

wat me bevalt aan Neutrino je kunt er meer mee wat allerlei instellingen zoals grote van osd en heel veel andere instellingen. Als je Dreambox gewend of eigenlijk enigma is het erg wennen. Vooral als je kennis van het Duits niet al te slecht is is er genoeg op internet te vinden.

Ook bij beroerd Duits of Engels krijg vlot antwoord op je vragen bij Coorstream.to

Wat me slecht bevalt aan de Coolstream de waardeloze communicatie tussen de AB en de box, inmiddels is de neo op deze punten verbetert maar het heeft zin te vragen of het de 2e versie is met een nieuwe AB en ontspiegeld front.

De Zee heeft deze problemen niet. Verschil tussen de Dreambox 500 HD die iets duurder is een slechtere afwerking kwaliteit, maar veel meer mogelijkheden zoals zendernamen op het front, usb aansluitingen voor en achter, pvr intern mogelijk en goed!

Kortom in het begin dacht ik had toch veel liever en DB. inmiddels zou ik ondanks de slechte ab zeker niet ruilen!

Ik zit daar ook veel te lezen er is idd weinig in het nederlands te vinden.

Alleen dat de meeste mensen er veel moeite mee hebben.

Maar de testen zijn weer wel goed.

Ik zit te denken aan de zee.

Maar wil eerst weten wat en waar je alles kan vinden.

Voor de zee heb ik nog niks kunnen vinden.

Ik zit te denken aan een coolstream zee.

Maar waar vind ik software.

Voor alle andere types is er wel wat maar voor de zee vind ik nog niks.

Op de genoemde site coolstream.to kun je echt alles vinden de NG return 1.5 image en emu mod 3-7 van Blackman passen op alle Coolstream boxen dus ook de Zee.

De site in inderdaad niet de meest overzichtelijke maar de info is er echt allemaal te vinden.

Maar je kunt altijd een vraag op het Nederlandse deel van de site je krijgt dat zeker wel hulp.

Zelf gebruik ik NG return 1.5 met oscam als verbinding naar een server en als kaart lezer

Groet Dirk

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan