Hallo ik ben geen super crack maar heb sinds december een coolstream Neo en het was niet super gemakkelijk om hem te installeren, zonder hulp. Via de geweldige duitse site coolstream.to alle hulp gekregen die nodig was.
Hij wad eigenlijk nog wat kort op de markt dus sinds dat ik hem in het bezit heb is er veel verbetert in de mogelijkheden zoals Het geweldige NG return 1.5 image en Blackmans emu mod van 7-3-11
Wat me bevalt aan de Coolstream Neo een geweldig beeld zowel HD als SD.
wat me bevalt aan Neutrino je kunt er meer mee wat allerlei instellingen zoals grote van osd en heel veel andere instellingen. Als je Dreambox gewend of eigenlijk enigma is het erg wennen. Vooral als je kennis van het Duits niet al te slecht is is er genoeg op internet te vinden.
Ook bij beroerd Duits of Engels krijg vlot antwoord op je vragen bij Coorstream.to
Wat me slecht bevalt aan de Coolstream de waardeloze communicatie tussen de AB en de box, inmiddels is de neo op deze punten verbetert maar het heeft zin te vragen of het de 2e versie is met een nieuwe AB en ontspiegeld front.
De Zee heeft deze problemen niet. Verschil tussen de Dreambox 500 HD die iets duurder is een slechtere afwerking kwaliteit, maar veel meer mogelijkheden zoals zendernamen op het front, usb aansluitingen voor en achter, pvr intern mogelijk en goed!
Kortom in het begin dacht ik had toch veel liever en DB. inmiddels zou ik ondanks de slechte ab zeker niet ruilen!