Copperjest 1616-2P admin wachtwoord

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Hallo collega's,

Copperjest 1616-2p wordt standaard geleverd als je een internet provider abo neemt.
Leuk en aardig maar je kan er weinig mee als de je ADMIN wachtwoord niet weet of anders gezegd de juiste inlog gegevens om de wijziging door te voeren in copperjest 1616-2p.

Ik heb een user: USER en Wachtwoord: USER als inlog id maar dat is standaard gebruiker als ik een port forwarding doe vraag die naar een ander username en password.
En daar ben ik op zoek naar weet iemand wat het moet zijn van gegevens.
Ik heb wel ondertussen begrepen dat de user en de wachtwoord al reeds op de volgende site http://gathering.tweakers.net/ opgegeven is maar echter elk zoek opdracht heeft geen resultaat opgeleverd.
Wie o Wie weet de de username en password van dit ding zodat ik wat wijziging door kan voeren.

Gr,
Deliyurek007

Hoi Deliyurek007.

Jouw router is een copperjet 1616-2p, dus zonder die s erin, ik vermoed dat daardoor geen resultaten behaald worden als je gaat zoeken.
De fabrikant is het Nederlandse Allied Data.
Ik heb op de site van unet (een provider) de handleiding (klik!) gevonden.
Daar staat wel dat admin/admin of user/user zou moeten werken.
Er staat ook in hoe je het ding kunt resetten.
Op tweakers is een dikke thread over dit ding waarin ook anderen problemen hebben met inloggen.
Daar is sprake van het opnieuw installeren van de firmware (wat ook niet geheel probleemloos zou gaan).

Nog iets verder googlen leverde mij het volgende password op (voor Alice klanten):

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Voor overige vragen naar de site van Huts , daar zwerft de importeur van de copperjet vaak rond, zeker als je een bepaalde interface voor de flip hebt

Je hebt niet altijd iets aan de importeur van het ding aangezien de providers er regelmatig zelf ook firmware in pompen danwel het apparaat van apparte wachtwoorden voorzien.
Op het genoemde alice.gebruikers.eu is er iemand met dezelfde voornaam als mij (alleen ben ik het daar toevallig niet), die ook een programma'tje gemaakt heeft voor dat admin wachtwoord.

Mas, Gallia en Blacktiger bedankt voor jullie hulp ondertussen heb ik de firmware updated en nu heb ik een account waar ik mee wat kan doen...de admin account
Het was een kast van mijn zwager waar ik eigenlijk niks mee kon doen en de provider gaf aan van nee meneer wij geven geen ondersteuning en we hebben geen wachtwoord.....en toen dacht ik van wacht effe geen ondersteuning waarom lever je dan als hardware mee aan je klanten de antwoord was van ja dat zijn eenmaal de process binnen het organisatie....en toen dacht ik van laat maar......

Maar na een firmware update werkte alles een trein maar toch wil ik jullie bedanken voor het uitzoeken en meedenken van het probleem...

Gr,Deliyurek007

Mooi, fijn dat je het weer naar tevredenheid kunt gebruiken.
Geheid dat Alice die provider was, want Tweakdsl levert die modems ook uit, maar die geven er wel ondersteuning op.:)

De gok was goed ja inderdaad het was Alice provider ik hbe zelf een Tweakdsl en geen problemo niet dat ik copperjet gebruik maar verschil tussen tweak en Alice kan ik je nu al aangeven geef mij maar Tweakdsl.

Gr,
Deliyurek007

De keuze voor Tweakdsl was ook voor de hand liggend inderdaad. Ietsje duurder maar wel behoorlijk betere kwaliteit en ondersteuning.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan