LoL... zijn wel goede om je pc te beschermen.
De grc.com site is om je firewall te testen net als het shields-up, doet verder niets tegen ad of spyware maar zeer zeker een mooie test voor de beginnende gebruiker.
Het uPnP oftewel H.323 protocol word inderdaad helaas gebruikt voor MSN, een door Microshit uitgevonden en erdoor gedrukt (ja het is helaas als een standaard aangenomen) protocol wat gebruik maakt van varierende poorten tussen 1024 en 65535 of iets in die geest. Beveiligd natuurlijk wel beter tegen afluisteren maar het blijft een prul. Vanaf msn 6.0 of6.1 geloof ik echt in gebruik genomen binnen msn. Voor die tijd kon ik nog bestanden verzenden ermee, nu bijv. niet meer. Gelukkig gebruik ik de prul toch al bijna nooit.
Je kunt beter 1 poort bekend open hebben dan onbekend een dozijn wisselende. Dus met het MSN advies ga ik ook helemaal mee.... eruit pleuren die zooi.
Mensen zijn allemaal kuddedieren geworden en gebruiken MSN "omdat de meesten van m'n vrienden (of vriendinnen) het ook hebben".
Hier word de poot stijf gehouden, gebruik maar iets fatsoenlijks (icq dus bijv.) of anders schrijf je me maar een mailtje, die troep is aanwezig voor noodgevallen maar staat hoogstzelden aan.
Dit grote naloperij gebeuren, terwijl er betere zaken aanwezig zijn, is er mede oorzaak van dat Microsuf zo machtig word.
Dus Green Hornet.. goede adviezen! Ik ga helemaal met je mee.