Daar gaat ie dan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.285
Punten
113
Leeftijd
61
Zoals jullie zien is de cursus begonnen. Mijns inziens waren er volgens de poll toch al voldoende mensen met interesse.

In het cursusforum kun je geen reply's schrijven, vragen stellen of opmerkingen schrijven, daarvoor is dit vragenforum.

Mensen die hulp aangeboden hebben, alvast heel hartelijk dank, lees het stukje a.u.b. even mee door en ik zou het zeer op prijs stellen indien jullie mee zouden willen opletten op echte fouten.
Dat mogen jullie hier schrijven.

Zijn er dingen waarvan jullie denken dat het er niet bij staat en dat het wel echt belangrijk/interessant is om te weten, laat me dat dan even per e-mail weten!

In het volgende stuk zullen we onder andere verder gaan met de protocollen en de instelling daarvan en de ip-adressering.

Alvast bedankt en veel plezier toegewenst iedereen!

black tiger dit is nu eens een goed idee.
ikzelf en veel andere zullen er veel plezier in kunnen beleven.
want tegenwoordig is het al netwerk wat de klok slaat.
noem maar een paar vb dbox2 dreambox.
dit zal mooi worden als het in een begrijpbare taal komt.
mvg droopy
ben nog wat vergeten ook dank voor de andere die hier aan mee werken

Thanks B.T

Leuk dat je al deze moeite voor ons doet...toppie!

Aan de klok te zien was het weer nachtwerk!, hehehe

GR Fred.

Klasse B.T.

Leuk en duidelijk gebracht.

VR.GR.Joker

Thanks, als jullie vragen hebben, stel ze dan he.
Ja het was inderdaad nachtwerk, zal het wel vaker worden denkelijk.:)

Vraagje... Ik gebruik een router maar heb nog geen thuis netwerkje,komt dit ook in de cursus aan de beurt??

Dit komt ook aan de beurt, maar pas op het einde.
Het is wel zo dat je met de gewone computer en netwerkvragen die je op dit moment hebt, zoals in jouw geval, gewoon terecht kunt in het Computerforum, aldaar kan men je dan uitleg geven hoe je router in te stellen of welke vraag je dan ook hebt.

Ik wacht wel tot het aan de beurt is,heb op het moment ook geen problemen met de router.

als ik een 1000mbit kaartje in me pc ga bouwen, zal het internet via chello sneller

nee gaat zeker niet sneller router of adsl modem gaat nomaal maar tot 100mbit dus dat kaartje heeft geen zin.

Wel als je deze bij twee pc monteerd en deze verbonden zijn zal dit wel een snellere overbrenging van data geven.

Heb er zelf een opzitten wel op moederbord een gigabyte GA-7N400 PRO2 werkt wel perfect maar jammer geen 1000mbit via adsl.
Komt mischien nog

als ik heb modem en inbel met pc en ip is 10.0.0.150 en dan ik gebruik 3com draadloos router maar is anders 192.168.0.1 (homepagina) en dan lukt het niet.
Router wil niet praten met modem. (mxstream)

wat kan ik doen?

pptp werkt niet, wel naam+pasworr maar niet adres van modem dus niet verbinden.

ik denk 3com terug brengen, niet goed

ha pater

vraagje heb je bij lan verbinding ,opklikt rechter knop eigenschappen nemen bij algemeen moet staan (aangevinkt)
automatisch een IP-adres laten toewijzen.

Als router goed is ingesteld zal deze een automatisch een adres toewijzen aan je pc of laptop die je aansluit.

Heb zelf een Belkin 54g wireles/kabel router en deze werkt perfect.

Kijk ook naar de instellingen van je router of deze goed staan.

Automatisch een DNS -serveradres laten toewijzen ook aanvinken

even kort

1: bij lan verbinding rechter muis
2: bij eigenschappen voor LAN verbinding internet protocol(TCP/IP) daar de eigenschappen van aanklikken.
3: en daar de automatisch een IP-adres laten toewijzen aanvinken
4: en automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen ook aanvinken .
Dit was het voor je PC
Alleen kijken of router goed is ingesteld.
Moet je online kunnen komen.

Mensen, even ter duidelijkheid.

HIER UITSLUITEND VRAGEN OVER DE CURSUS, GEEN ANDERE NETWERKVRAGEN OF PROBLEMEN!!!!

Andere vragen en problemen horen in het gewone computer, netwerk en hardwareforum thuis, dat staat een stukje hoger.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan