dail up

M

musli

is er een oplossing voor dail upje`s als je een adsl verbinding hebt
modem uitschakelen tja dat kan maar
ik heb norton zou er nog iets naast kunnen draaien dat B V verteld dat de modem naar buiten wil bellen
als je modem D M V een dail up naar buiten heeeft gebeld zijn er dan nog manieren om de kosten te verhalen omdat je hier niet om hebt gevraagd

Hmmz... ja dat is een probleempje.
Je zou een compoortmonitor op je compoort van het modem kunnen zetten zodat die aangeeft als er activiteit op de compoort ontstaat. Dat soort utilities geeft het zich wel, misschien kun je zoiets ook wel op download.com vinden.

Wat betreft je laatste vraag, nee, gaat niet.
Nja, theoretisch wel, maar je wilt niet weten wat je dan allemaal doen moet om te bewijzen dat je het niet had kunnen voorkomen en dat het buiten je wil om gedaan is etc. en dat in een civiele procedure, dus ga er maar vanuit van niet.

eigenllijk best wel kut(sorry dames)
norton blokt wel internet maar geeft geen melding als er een ander ``iets ``gebruik wll maken van de buitenlucht
misschien een optie om in te bouwen in norton dat als je een adsl of BHAAAAAAA chello aansluiting hebt dat norton toch melding maakt van dat iets gebruik maakt van de buitenlucht via een modem die je toch af en toe nodig hebt I V M bankzaken om dat dit toch het veiligst is

Hoi,

is adsl in Nederland dan niet gebonden aan een vast bedrag zonder extra telefoonkosten???
Hier in zwitserland nu vanaf * SFR. per maand en 24 uur online.
Kan een dialer maken wat ie wil maar jij betaald niks meer.
Moet wel zeggen dat we hier een onbeperkte up/download hebben voor dit geld en daar zit misschien het verschil.
Heb wel interesse in dit antwoord want ik ga binnenkort ook naar adsl, heb nu isdn.

Groetjes Silverfox

@Silverfox: Jawel hoor, adsl en kabel-internet zijn tegen een vast bedrag per maand te krijgen.

Maar het gaat hier om een aangesloten modem.
Zelf heb ik hier ook nog een isdnkaart in mijn pc hangen, deze wordt o.a. gebruikt voor te girotellen en de telefooncentrale aan te sturen en om te faxen.

Een modem is hier ook voor te gebruiken. Op zo'n manier zit je dus met een adsl aansluiting EN een telefoonmodem in of aan je pc. Nu krijg je via adsl zo'n dialler binnen, gebeurt vaak genoeg vooral als je op warez, cracks en/of sexsites rondsnuffelt en heel vaak tegenwoordig ook in satelliet utilities downloadsites.

Deze dialler start zich lekker vanzelf op en geeft aan je modem het commando een duur nummer te bellen.
Er zijn manieren om aan het modem te vertellen dat ie hierbij geen geluiden moet maken en/of meldingen moet geven (en ik ga niet vertellen hoe).
Resultaat: jij bent lekker aan het internetten via adsl terwijl je modem gezellig een peperduur buitenlands 0900 nummer aan het bellen is ofzo en jij blijft met de telefoonrekening op je maag zitten daarvan.

Dat is dus de bedoeling van de vraagsteller, hoe kun je dit tegengaan. Als je alleen kabel of adsl hebt geen probleem, maar hoe dus als je ook een modem aangesloten hebt?

In windhoos kun je zonder veel moeite de modem in het configuratiescherm uitschakelen, in linux kun je dat doen door de interface down te brengen: ifdown /dev/cua0 oid. Wil je er dan gebruik van maken gewoon ff weer aanzetten en klaar is klara...

Ja klopt, maar hij gaf aan het niet steeds te willen uit en aanzetten.

Of gewoon een snoerschakelaartje tussen de telefoonlijn.

Rolbird.

Of ... PestPatrol installeren , die geeft gelijk aan als er een Dialer geinstalleerd word en vraagt dan "Remove this Pest" en dan zeg ik altijd "Ja" want ik heb de Pest aan Dialers !(woordspeling).

Wat je ook kan doen is het stekkertje er uit halen het is misschien wat omslachtig maar het werkt wel .

En als je niet hoeft te Girotellen of Faxen eruit met die Modem !

Wat betreft die kosten die moet je gewoon betalen denk ik ,want je belt in via dat analoge modem ..Toch ? op dat dure nummer !

Buiten je ADSL om .... en daar word je niet gelukkig van denk ik.

Cya ...

Zone Alarm.
Dat is een heel vervelend ding.
Die loopt altijd te zeuren als je iets wil doen.
Maar die kun je dus ook dusdanig instellen dat er gewoon niet uitgebeld word, zonder dat je daar expliciet toestemming voor geeft.
Wanneer er een proggie dan probeert uit te bellen, gaat ie lekker eerst zeuren of dat wel de bedoeling is.
Moet je wel een behoorlijk dik proggie voor alleen maar die functie erop zetten, maar ik zweer je dat t werkt.

Wil je meer van de functies van Zone Alarm gebruiken, dan moet je wel ff oppassen.
Want t is een populair proggie, en dus zijn er al virussen (eigenlijk viri voor de taalpuristen) die ZA specifiek aanpakken.
Ik gebruik t inmiddels al een jaar niet meer omdat ik sindsdien lekker met ADSL werk, maar daarvoor voldeed ZA prima als proggie om internet verkeer en het interne netwerk hier in goede banen te leiden.

Zone Alarm. Dat is een heel vervelend ding.
Die loopt altijd te zeuren als je iets wil doen.
Dat is niet vervelend, dat is net het fijne van het ding.
Die loopt ook niet altijd te zeuren als je iets wilt, hij laat je weten dat je iets gaat doen wat via internet gaat en vraag je of je zeker weet dat je dat wilt.

Zo hoort een goede firewall dat te doen. Als ie blijft zeuren dan vergeet je om het vinkje te zetten dat ie die toestemming onthouden moet.:)
Zo waarschuwt ie dus ook voor elk onaangekondigt uitgaand verkeer, maar wist niet dat ie dat ook deed als je hem had ingesteld voor internet, dat ie dan toch ook je modem in de gaten hield, als ie dat doet dan heb je de oplossing voor Musli gevonden.:)

Maar wat gebruik je nu op je adsl dan Mas? Een router naar ik mag hopen?

Het belangrijkste gebruik van ZA behalve het afvangen van ongenode gasten, was juist die functie die ik beschreef.
Je kunt opgeven wanneer er uitgebeld mag worden.
En door welke computer, of eigenlijk welke gebruiker.
Ik was gezegend met een fijn wanadoo hometime abonnement voordat ADSL kwam.
Dan mocht ik goedkoop inbellen in de daluren, voor een maximaal aantal uren per maand (80).
Daarboven was het dan ietsje duurder zolang je binnen de daluren bleef.
Dus stelde ik in ZA in dat er tussen 7.00 en 20.00 uur niet uitgebeld mocht worden, hoe dan ook.
En dat er, wanneer ik zelf ingelogd was alleen door mail, de browser, ICQ en IRC binnen de daluren gebeld mocht worden.

Met andere woorden, je kunt echt heel veel instellen daarmee.
Als je zover wil gaan met de instellingen, ben je natuurlijk wel ff bezig.
Maar je leert gelijk veel over netwerkzaken, poorten en dergelijke.
En het werkt behoorlijk goed voor een windhoos proggie.

Maar omdat ik met ADSL over een continue verbinding mag beschikken, gebruik ik dus ZA niet meer.
De PC waar dat op staat, staat nog wel steeds in de aanslag zodat wanneer de nood hoog is en er gaan ADSL meer zou zijn, ik gewoon de externe modem in kan pluggen, een paar instellingen in de proggies naar een ander IP laten kijken en draaien maar weer.
Heeft me wel weer geholpen om de router in te stellen want een hoop termen kende ik inmiddels.

Ohja... nu je zo over het aangeven van uitbelverbindingen spreekt en poorten etc.. valt me in een keer nog een andere alternatieve oplossing in.
Het geeft zich ook Winroute Lite. Een gratis versie van Winroute. Nu weet ik niet zeker of die dat ook kan (winroute pro wel) maar daar zit dus ook een dingens in om uitbelverbindingen aan te geven, ook met de tijden hoelaat het mag enzo.
Je kan dus zelfs ook winroute naar buiten laten bellen middels een commando.
Je kan ook usernamen/groups en paswoords instellen.

Dat zou dan ook het probleem afvangen. Maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel geheugen dat het gebruikt omdat het continue draaien moet.
ZA is dan toch waarschijnlijk qua resourcegebruik een mooiere oplossing.

En uiteraard bedankt voor de uitgebreidere ZA uitleg!

zoals ik het hier lees moet je weer allemaal kunstgrepen hanteren terwijl we allemaal (tenminste dat denk ik)een virus en firewall packet hebben norton mcafee en noem maar op
ik heb dus maar even een mailtje naar symantec gestuurd met dit probleem in de hoop dat ze mischien een stukje software daar voor maken dat norton in iedergeval verteld
pas op er wil een !@#$%%$#@@#$%^^ dialer belle
maar nog geen replaiy gehad van die klanten maar we wachten af
als ze wat laten weten horen jullie dit wel

Nou ga er maar niet van uit.
Ik heb Antivirus 2004 gekocht en er een doos problemen mee gekregen, althans met mijn tray icons en hij maakte de boel langzamer omdat ie zich met dingen ging bemoeien terwijl ie zich daar niet mee bemoeien moest.

Heb ook gemaild. Binnen 24 u antwoord van de technicus zeggen ze dan. Ik heb tot 2x toe meer dan twee weken moeten wachten op een antwoord en kreeg het toen ook pas nog omdat ik via de sales afdeling een klacht heb geschreven.
Door een technicus geholpen? Neus, ze halen alleen stukjes uit hun faq, ik kwam zelfs een Duitse oplossing tegen die ze me stuurden met verontschuldigingen dat ie in het Duits was in plaats van hem netjes te vertalen, dat is toch je reinste belachelijkheid? Ik had echt veel meer service van die gasten verwacht, temeer omdat ze ook lid van de BSA zijn.
Als je bij zo'n organisatie zit, vind ik dat je ook service mag verlenen, en niet alleen aan ondernemingen maar aan AL je klanten.

De derde klacht was de laatste, ik heb een refund aangevraagt en ga dus mijn geld terug krijgen van die 2004. Als ik al ergens voor betaal dan verwacht ik ook service.

Verwacht dus maar niets van ze.

Bij mijn Fritz kaart werd een proggie geleverd ISDNwatch en daarmee kan ik uirgaande nummers 00 09 etc eenvoudig blokken.
Mischien moet je eens zoeken op het net.
Avensis

Met het eerder door mij genoemde proggie, stel je opnieuw je modem en dial up verbinding in.
Dus ALS er al een nummer gekozen word, dan alleen het goede nummer van je provider.
En geen betaalnummer of weet ik veel wat voor ander nummer.

Ik denk ook niet dat er een erg grote kans is dat symantec (norton) voor jou en eventuele andere geinteresseerden een dergelijk progie zou gaan schrijven.
Misschien dat ze je naar een ander proggie van henzelf gaan verwijzen waar al zoiets inzit, mag je dat gaan kopen.

Maar heb je ?berhaupt al es gezocht op download.com ofzo ?
Want daar staan zo links en rechts de vreemdste tooltjes, voor van alees en nogwat.
En een groot deel daarvan is nog freeware of shareware ook, en dus niet duur.

Mannen bedankt voor jullie reactie.
Ik heb in aparaatbeheer de modem even uitgezet ,werkt ook.
Maar in iedergeval is er geen standaard oplossing voor ook als je weet ik veel wat voor firewall hebt geinstaleerd;niet te geloven toch.
Symantec heefd nog steeds niet gereageerd en ik denk dat ze dit ok niet doen,maar we blijven hopen

Ik schreef je toch al dat je daarvoor niet bij Symantec hoeft aan te kloppen?
Zou me verbazen als ze er echt serieus op in zouden gaan.
Service van lek mijn vestje.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan