datum vasthouden in excel

S

sat@wish

ik ben al een poos aan het zoeken hoe ik in excel de datum kan laten vast houden, de dag datum =nu() b.v 20-12-2003 maar nu de volgende dag komt 21-12-2003, maar dat had dan 20-12-2003 moeten zijn, maar wel rekening houden met het volgende formulier wat wel een vervolgdatum moet hebben.

Dus.

- pagina data moet blijven staan bij het opslaan bewaren.
- pagina ophalen moet dan weer data aangeven van de voorliggende dag. hehehehe

Phoe, da's een heftige, =nu() is een vast gegeven, dus die gaat je echt alleen maar aangeven wat op dat moment "nu" is.
Misschien als je er een variabele aan toevoegt? Of misschien met een date gegeven, staat er ook ergens tussen.
Of anders met een hidden cel vast de datum ingeven die jij wilt en dan met een if then variabele middels die cel laten terugzoeken wat ie dan wel moet laten zien?

Nu we toch bezig zijn.. ooit heb ik eens geleerd dat je een datum kon invoeren in Excel.
Dan kon je bijv. invoeren +0 en dan schreef ie de datum van vandaag in de cel, met +1 datum van morgen etc.
Als men hier toch over Excel aan het nadenken is vanwege bovenstaand probleem, misschien kan men dit probleempje dan meenemen?:)

Je kunt gewenste nummer of datumreeksen als volgt op een pagina plaatsen:

type in cel 1 20-12-2003
type in cel 2 20-12-2003

selecteer cel 1+2 en sleep rechtsondering met het kleine plusje naar beneden en pagina 1 wordt gevuld met 20-12-2003

Ga in jouw geval tot laatste cel pagina 1

Type en selecteer cel 1 + cel 2 op de dezelfde manier op pagina 2

Wat dan nog mogelijk is dat je daarna pagina 1 + 2 selecteert en DIE selectie kopieert naar de volgende pagina's

Als alles correct verloopt kopieer je dan de identieke volgorde door naar de volgende pagina's.

Rolo

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan