DB 7020 en automatische IP toekenning

C

casperb71

Ik heb een netwerk waar 1 PC de hoofd-PC is (staat altijd aan met ADSL) en daarachter een HUB. Alle verdere PC's staan op die HUB met automatische IP toekenning. Werkt prima.
Vandaag een 7020 aangeschaft en diverse opties getracht vwb connectie met het netwerk. Lukt dus niet.
Kan iemand mij op weg helpen?

Mijn 2e vraag is of ik via XP direct op de DB kan kijken of moet ik dit doen met een FTP-programma?

Tnx

Als je in het communicatie setup menu van je Dreambox DHCP aanvinkt en de Dreambox reboot dan zal de Dreambox zichzelf instellen op jou netwerk.

Je kunt verbinding maken via ftp onder XP met je Dreambox (het is dan handiger om je Dreambox een vast ip adres te geven zodat deze niet steeds verandert na een reboot)

Zet ook het vinkje bij "setup network" en dan saven, anders doet ie het nog steeds niet.

Overigens kun je bij veel images wel de Dream bedienen via je pc middels de web-interface.
Voor echt bestanden te bekijken op de Dream kun je met FTP werken, handig daarbij is bijv. de ingebouwde FTP funktie in Total Commander.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan