DB 800 HD Reageert niet op afstandbediening

I

isot

Hallo iedereen,
Mijn DB 800 HD reageert heel slecht op de afstandbediening. Ik heb hem vorige jaar bij een winkel gekocht. Helaas die winkel is nu failliet. Dus ik heb geen garantie meer. In het begin had ik geen probleem maar nu is het heel irritant. Soms reageert hij helemaal niet, echter na een tijdje begint hij langzaam te reageren. Ik heb een universele ab gekocht en daar reageert hij ook heel slecht. Wat raar is na ongeveer 1 uur is hij wel redelijk goed.

Dus ik heb geen garantie meer.
Hoe kom je daar nu bij? Je hebt immers 2 jaar fabrieksgarantie. Daarnaast is er een importeur in Nederland van Dreambox die feitelijk bij faillissement de garantie zou moeten overnemen als het geen gebruikersfout is tenminste.

Ziet er naar uit, gezien het feit dat je al een alternatieve a/b geprobeerd hebt, dat het ergens aan het toestel zelf ligt.
Als het geen clone is zou je eens naar Bombeeck in Eindhoven kunnen gaan, dat is de importeur, wellicht is die bereid hem voor je naar Dreambox in Duitsland te sturen.

Het is bekend dat de DM800 HD (dus niet de 800se HD) het slechts van alle dreamboxen reageert op een AB. Probeer eens door de AB dicht bij het OLED scherm te houden. Als de dm800hd dan wel goed reageert is je AB verder goed. Wellicht hou je dus je AB te ver van de ontvanger af. Batterijen al vervangen?

Er is ook nog wel een truc om de dm800hd beter te laten reageren op een AB maar dan moet je het frontpaneel er af halen en dat raden we jou zeker NIET aan i.v.m. garantie.

Als niks meer helpt dan inderdaad zoals Black Tiger aangeeft contact opnemen met de importeur. Wat je ook kunt doen is een reparatie-/klachtformulier online invullen bij de offici?le DMM website. Je krijgt dan een email terug met wellicht wat additionele vragen. Wij hebben zo een nieuwe AB voor niks gehad van DMM. De oude moesten we eigenlijk opsturen, maar als "vriendendienst" mochten we die houden. Maar zo'n proces kan wel ff duren, dus lijkt het ons beter contact met de importeur op te nemen en mogelijk dat die je zelfs meteen een nieuwe geeft en de reparatie van de oude voor zijn rekening neemt...wie weet....

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik een clone versie heb. Ik las in een plaatselijke krant dat die winkel (na maak) producten uit verre oosten verkocht. Ik heb juist om de lage prijs gekocht.
Ik heb nieuwe batterijen, dicht bij DM houden en dergelijke geprobeerd. Het is als ik DM aanzet (uit stand-by) ongeveer de eerste 30 minuten reageert hij niet op ab maar daarna doet hij wel goed.
Iemand zei me dat ik de dreambox altijd aan moet laten staan. Sinds een week laat ik mijn db aan en zet ik alleen de tv uit. Echter als ik tv aanzet en daarna met ab van dreambox verder wil, reageert hij helemaal niet. Het is heel irritant.

Ik weet niet of verder van belang is, dit probleem is ontstaat tegelijk met aansluiten van mijn nieuwe TV. Voorheen was DB gekoppeld aan een oude sony plasma Monitor(geen tv). Toen had ik dit probleem niet. Mijn nieuwe tv is een philips 42PFL5604H.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie

Het mag de tv niet zijn, maar kijk toch eens als je de tv er af haalt of hij dan beter reageert. Ik verwacht van niet en denk idd dat het de ontvanger is.

Ik heb alles opnieuw naar de fabrieksinstellingen gezet. Het is nu iets beter maar nog steeds niet zoals het hoort te zijn. Als ik DB pas aanzet reageert hij heel traag of helemaal niet op de ab maar nu na ongeveer 10 minuten begint hij beter te reageren. En daarna helemaal goed. Het lijkt op 2 mensen die in het begin elkaar niet begrijpen maar daarna wel en dat steeds weer.
Ik wil schuld aan db geven maar na 10 minuten doet hij prima. Wat wel vreemd is dat db altijd aan is. Kortom ik heb een DB800 en het is een vreemd eendje.
Had ik maar een andere db gekocht.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan