Pfoeh daar gaan we weer, wat is het?
Hier komt de vraag: Ik zit net lekker achter de pc, wat programma's gedownload en geinstalleerd, en ook weer wat rommel zoals searchbars moeten verwijderen die er bij zaten.
Maar nu ineens krijg ik een melding...
Authority system, zegt dat de computer moet worden afgesloten, en dit gebeurd dan weer binnen 1 minuut, en zo gaat dit weer heel de tijd door.
Nu schoot mij een ander virus te binnen, tenminste als het nu ook een virus zou zijn, die deed hetzelfde, de pc iedere keer opstarten.
Dus nu weer net als met dat ander virus, waar ik de naam eventjes van kwijt ben, maar dat was met de remote procedure call (rpc), in deze computer, naar beheren gegaan, en dcom opgezocht onder services, daar bij eigenschappen in het systeemherstel alles zo gezet dat er geen actie onder nomen moet worden, en nu lijkt de boel te werken...
Dit alles wel gedaan zonder lanverbinding te maken!
Daarna gaan lezen op internet, maar nog niks concreets kunnen vinden, maar wel dat het iets met de "Sp2" heeft te maken.
VEILIGE WINDOWS XP SP2 SERVICES CONFIGURATIE (21 automatisch)
- Background Intelligent Transfer Service: Manual: nodig voor windows update
- DCOM Server Process Launcher: Automatic: nieuw in SP2
- Fax Service: Manual: nodig als je wil faxen
- Help and Support: Automatic: goed voor bijkomende informatie
- HTTP SSL: Manual: nieuw in SP2
- IMAPI CD-Burning COM Service: Manual: niet nodig als je al andere CD- of DVD-branders hebt
- Internet Connection Firewall/Internet Connection Sharing: verdwenen in SP2
- Network Provisioning Service: Manual: nieuw in SP2
- Security Center: Automatic: nieuw in SP2
- Server: Manual: nodig voor MBSA
- Smart Card Helper: verdwenen in SP2
- Upload Manager: verdwenen in SP2
- Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS): Manual: alleen als je pas een verbinding maakt met het internet na het booten of als je een andere firewall hebt, zet deze service anders op Automatic
- Windows Time: Automatic: nodig als je de juiste tijd wil hebben
Van deze site, komt bovenstaande info.
Voor nu lijkt bij mij de boel weer te werken, maar ik weet nog niet wat het is, ik ben nu bezig met de nodige scans, mocht daar iets uit rollen dan zet ik het hier wel weg, ik hoop dat het geen virus is, maar gewoon een foutje in de OS.
Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad, of weet iemand wat dit is???
Hopelijk staan er wat nuttige tips tussen voor anderen die eventueel ook tegen dit probleem stuiten, en voor mij hoop ik dat iemand hierop een antwoord heeft.
Alvast bedankt.
Hier komt de vraag: Ik zit net lekker achter de pc, wat programma's gedownload en geinstalleerd, en ook weer wat rommel zoals searchbars moeten verwijderen die er bij zaten.
Maar nu ineens krijg ik een melding...
Authority system, zegt dat de computer moet worden afgesloten, en dit gebeurd dan weer binnen 1 minuut, en zo gaat dit weer heel de tijd door.
Nu schoot mij een ander virus te binnen, tenminste als het nu ook een virus zou zijn, die deed hetzelfde, de pc iedere keer opstarten.
Dus nu weer net als met dat ander virus, waar ik de naam eventjes van kwijt ben, maar dat was met de remote procedure call (rpc), in deze computer, naar beheren gegaan, en dcom opgezocht onder services, daar bij eigenschappen in het systeemherstel alles zo gezet dat er geen actie onder nomen moet worden, en nu lijkt de boel te werken...
Dit alles wel gedaan zonder lanverbinding te maken!
Daarna gaan lezen op internet, maar nog niks concreets kunnen vinden, maar wel dat het iets met de "Sp2" heeft te maken.
VEILIGE WINDOWS XP SP2 SERVICES CONFIGURATIE (21 automatisch)
- Background Intelligent Transfer Service: Manual: nodig voor windows update
- DCOM Server Process Launcher: Automatic: nieuw in SP2
- Fax Service: Manual: nodig als je wil faxen
- Help and Support: Automatic: goed voor bijkomende informatie
- HTTP SSL: Manual: nieuw in SP2
- IMAPI CD-Burning COM Service: Manual: niet nodig als je al andere CD- of DVD-branders hebt
- Internet Connection Firewall/Internet Connection Sharing: verdwenen in SP2
- Network Provisioning Service: Manual: nieuw in SP2
- Security Center: Automatic: nieuw in SP2
- Server: Manual: nodig voor MBSA
- Smart Card Helper: verdwenen in SP2
- Upload Manager: verdwenen in SP2
- Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS): Manual: alleen als je pas een verbinding maakt met het internet na het booten of als je een andere firewall hebt, zet deze service anders op Automatic
- Windows Time: Automatic: nodig als je de juiste tijd wil hebben
Van deze site, komt bovenstaande info.
Voor nu lijkt bij mij de boel weer te werken, maar ik weet nog niet wat het is, ik ben nu bezig met de nodige scans, mocht daar iets uit rollen dan zet ik het hier wel weg, ik hoop dat het geen virus is, maar gewoon een foutje in de OS.
Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad, of weet iemand wat dit is???
Hopelijk staan er wat nuttige tips tussen voor anderen die eventueel ook tegen dit probleem stuiten, en voor mij hoop ik dat iemand hierop een antwoord heeft.
Alvast bedankt.