dcom server proces launcher???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Pfoeh daar gaan we weer, wat is het?

Hier komt de vraag: Ik zit net lekker achter de pc, wat programma's gedownload en geinstalleerd, en ook weer wat rommel zoals searchbars moeten verwijderen die er bij zaten.

Maar nu ineens krijg ik een melding...

Authority system, zegt dat de computer moet worden afgesloten, en dit gebeurd dan weer binnen 1 minuut, en zo gaat dit weer heel de tijd door.

Nu schoot mij een ander virus te binnen, tenminste als het nu ook een virus zou zijn, die deed hetzelfde, de pc iedere keer opstarten.

Dus nu weer net als met dat ander virus, waar ik de naam eventjes van kwijt ben, maar dat was met de remote procedure call (rpc), in deze computer, naar beheren gegaan, en dcom opgezocht onder services, daar bij eigenschappen in het systeemherstel alles zo gezet dat er geen actie onder nomen moet worden, en nu lijkt de boel te werken...

Dit alles wel gedaan zonder lanverbinding te maken!

Daarna gaan lezen op internet, maar nog niks concreets kunnen vinden, maar wel dat het iets met de "Sp2" heeft te maken.

VEILIGE WINDOWS XP SP2 SERVICES CONFIGURATIE (21 automatisch)
- Background Intelligent Transfer Service: Manual: nodig voor windows update
- DCOM Server Process Launcher: Automatic: nieuw in SP2
- Fax Service: Manual: nodig als je wil faxen
- Help and Support: Automatic: goed voor bijkomende informatie
- HTTP SSL: Manual: nieuw in SP2
- IMAPI CD-Burning COM Service: Manual: niet nodig als je al andere CD- of DVD-branders hebt
- Internet Connection Firewall/Internet Connection Sharing: verdwenen in SP2
- Network Provisioning Service: Manual: nieuw in SP2
- Security Center: Automatic: nieuw in SP2
- Server: Manual: nodig voor MBSA
- Smart Card Helper: verdwenen in SP2
- Upload Manager: verdwenen in SP2
- Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS): Manual: alleen als je pas een verbinding maakt met het internet na het booten of als je een andere firewall hebt, zet deze service anders op Automatic
- Windows Time: Automatic: nodig als je de juiste tijd wil hebben

Van deze site, komt bovenstaande info.

Voor nu lijkt bij mij de boel weer te werken, maar ik weet nog niet wat het is, ik ben nu bezig met de nodige scans, mocht daar iets uit rollen dan zet ik het hier wel weg, ik hoop dat het geen virus is, maar gewoon een foutje in de OS.

Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad, of weet iemand wat dit is???

Hopelijk staan er wat nuttige tips tussen voor anderen die eventueel ook tegen dit probleem stuiten, en voor mij hoop ik dat iemand hierop een antwoord heeft.

Alvast bedankt. ;)

Daar heeft het mee te maken, iedere keer als ik dit opstart dan krijg ik die melding! Tot twee maal toe toen ik een scan wilde doen.

Dus het zit toch weer in die SP2!

Hoe ik dat weet?

Na een google actie kwam ik de volgende tekst tegen:

Newbie

Group: Members
Member No.: 108027

I have a WinXP-SP2 system that does a "Blaster" type shutdown whenever I try to run an AdAware scan. Shortly after scan starts, the message pops up "This system is shutting down, this sutdown was initiated by Nt Authority/System" with additional details that "Windows must now close because the DCOM server process launcher launcher service terminated unexpectedly".

The machine does not exhibit this behaviour except when Adaware scan is initiated.

Symantec's fixblast and fixsasser tools have not found anything, nor have Norton antivirus scans.

Het komt van deze site

Al weer een probleem gevonden met die sjit van Micro...

Hopelijk voor jullie wat nuttige info ;)

Is het de professional of de home versie die je draait?

Hier draait de DCOM service trouwens ook, en ook hier gestart en automatisch.
Heb je al eens een trojanscan geprobeerd met The Cleaner?

Die draait hier, en nee een trojanscan heb ik nog niet gedaan, maar ga dit wel doen.

Ik vroeg het omdat ik volgens mij in de pro versie wel al een dcomservice in sp1, het is in elk geval geen vreemd iets.

Ben eens benieuwd wat die trojanscan nog kan vinden.

Black Tiger, ik heb de Cleaner eens een scan laten doen, en deze vond slechts 1 trojan, deze verwijderd, maar dit gaf niet het gewenste resultaat.

Norton Antivirus bleef ook maar met meldingen komen dat hij msn niet kon controleren, sinds vanmiddag...

Ik heb daarna een systeemherstel gedaan, en nu is de melding van Norton weg, en DCOM staat weer zoals het stond.

Ik heb intussen wel alle internetbestanden verwijderd, geschiedenis, en cookies, nog geen search en destroy gedaan met spybot en tweak now regcleaner ook nog niet, want de boel lijkt weer te werken.

Waar het nou vandaan gekomen is ik weet het niet meer, maar het is begonnen met het instaleren van Edonkey, en Trustyfiles, een p2p...

Daarna ben ik nog wat aan het zoeken geweest met FTD, en ook het 1 en ander gedownload, misschien dat daar iets tussen heeft gezeten??? Ik weet het niet.

Hopelijk blijft de boel nu draaien, en anders dan gaat er de stofzuiger door komend weekend ;)

Prima, bedankt voor het plaatsen je oplossing freggel1.

Overigens zal het niet zo gauw door FTD gekomen zijn alswel door programma's als Edonkey en Trustyfiles en dat soort grappen die erom bekend staan dat ze vreemde zaken met zich meebrengen.

Zo kun je bijv. plotseling SynchroAD en Winsync op je pc hebben staan, gezamenlijk, die ook de nodige heel vreemde dingen kunnen veroorzaken.
Fileshare en P2P programma's zitten vaak ook vol spyware en ook daarvan soms nieuwere dingen die nog niet bekend zijn en aldus niet gevonden worden maar wel de vreemdste storingen kunnen veroorzaken.

Jammer dat we niet exact de vinger op de zere plaats hebben kunnen leggen. Misschien heeft de gevonden Trojan wel 1 of meer files vernaggelt waardoor het probleem ontstond, hetgeen door de systemrestore weer in orde gemaakt is.

Het blijft in elk geval goed uitkijken.

In elk geval ben ik blij dat je weer van het euvel verlost bent!

Ik ben ook heel erg blij dat het probleem weer is opgelost, maar eigenlijk vindt ik het jammer dat ik nou net niet weet wat nou eigenlijk het probleem geweest is.

Het probleem met zulke dingen is dat je vaak van alles gelijk zit te doen om 1 en ander op te lossen, de ene naar de andere scan, hier en daar de boel te verwijderen, van dingen die je denkt niet te kennen of waarvan je denkt dat je ze zelf niet hebt geinstalleerd, totdat de boel opgelost is... Hetzelfde als op mijn werk, als je een probleempje hebt met je produktie dan begin je bij het waar je het de vorige keer mee oplostte, en vaak is het dan net andersom... Vaak doe je teveel tegelijk.

En vaak weet je dan niet meer wat dan de oplossing was, zodat je er de volgende keer weer ermee zit. (ik zeg altijd: Geduld is 1 van de 7 schoonheden!!!)

Waar ik eigenlijk zelf nog steeds mijn twijfels over heb is systeemherstel, want dat is bij mij altijd het laatste wat ik doe, want als het een virus is dan verplaats je het volgens mij alleen maar naar een ander stuk van je HD , zodat het er nog steeds op staat volgens mij???

Kijk ik loop niet vaak van deze troep op, maar door het vele internetten wat ik dagelijks wel een uurtje of drie vier per dag doe, gemiddeld, valt het mij eigenlijk nog niet tegen dat het niet meer gebeurd, want er worden hier nogal eens wat bestandjes gedownload, waar dikwijls ook wat rare meldingen uitrollen. ;)

Ik ben idd blij dat de boel weer draait, nou kan ik toch zondag nog naar Breda ipv een format c: :biggrin:

Systeemherstel terugzetten betekent dat je de laatste zaken kwijt bent.
Als je vaker dingen zo doet, dan kunnen er weer virussen of andere foute dingen opgeslagen worden in de "system volume information" mappen waar je niet in kunt.

Deze kan men echter wel leeg maken door system restore op alle schijven uit te schakelen. Deze mappen worden dan leeg gemaakt en opgeruimd, dit kun je overigens controleren als je mappen allemaal zichtbaar zet, ook de systeemmappen.

Zijn ze weg, dan zet je system restore weer aan, en maakt gelijk even een nieuwe system restore van je huidige moment zodat je dan tenminste 1 backup hebt.

Overigens.... onze format c: mag ook naar Breda komen hoor. :biggrin:
Misschien zien wij elkaar daar ook wel, als het me lukt op tijd op te staan want ik ben ook van plan om te komen.

Dat van dat uitschakelen daar heb ik al eens iets van gelezen, ik zal het wel eens ten uitvoering brengen.

Nog bedankt voor de tip ;)

Originally posted by Black Tiger

Overigens.... onze format c: mag ook naar Breda komen hoor. :biggrin:
Misschien zien wij elkaar daar ook wel, als het me lukt op tijd op te staan want ik ben ook van plan om te komen.

Onze Format C: (Multigek) zal er niet zijn denk ik, en jij??? Gewoon optijd uit je nest en maken dat je er bent!!! ;)

Hmmz... Dan zitten we met een probleem. Wie zijn "op tijd" moeten we dan aanhouden? Mijn visie van "op tijd uit bed" staat gelijk met een tijdstip van 14.00 uur. :biggrin:

Mijn "optijd" is zo rond een uur of negen :biggrin:

Moet toch kunnen voor 1 keer zeker? ;)

Misschien carpoolen, dan kun je nog lekker achterin andermans auto pitten :biggrin:

We gaan ook carpoolen, iemand rijd met mij mee als het goed is dus die zal me dan wel rond 09.30 uur wakker maken.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan