De start van een nieuwe uitdaging!!!

Ik zal jou binnenkort eens een pm sturen met tekst en uitleg... 

We hebben nog ff tijd, dus we gaan eerst even

Was ff een geintje tussendoor...

Maar we zijn al volop aan het brainstormen naar het volgende idee wat we hebben, en om de kosten te drukken gaan we gebruik maken van materiaal wat we al hebben en binnenkort door een computermigratie nog meer krijgen. Ik denk dat ik een 100 monitors nodig ga hebben in dit idee.

Kijk ff naar de tekening, we willen beeld brengen in de wagen in wording.

Op de blauwe vlakken gaan we mensen wegzetten die een idee aan het maken zijn, en in de open, nu nog groene vlakken monitors weghangen, en daar het beeld op tonen wat men aan het maken is en wat al gemaakt is. 

Mijn vraag is dus, vga-kabels zijn die te verlengen?  Zoja hoe?

freggel1 zei:
Mijn vraag is dus, vga-kabels zijn die te verlengen?  Zoja hoe?
Kabels kan je verlengen door er een stuk kabel tussen te zetten of misschien door zelf iets te maken maar,

a: het is een monniken werk.

b: storing gevoelig (VGA kabel mag niet te lang zijn)

c: waarschijnlijk kostbaar

Hier bijvoorbeeld enkele prijzen .

Kan je niet beter op enkele monitoren foto's in plakken? :)

Ik vind het toch maar knap allemaal die ideeën, je moet er maar op komen!

Black Tiger, je moet mij toch stilletjes aan kennen he ;)

Heb nog een bak aan andere ideeën, maar daar moeten eerst contacten voor gelegd worden.

Ja ik ken je zeker en ik weet dat je vol zit met allerlei ideeën. Maar ik blijf het toch knap vinden dat het er maar uit blijft komen elke keer en op meer dan 1 gebied. ;)

Joh, dat is mijn passie, nieuwe dingen bedenken, niet alleen op dit gebied, maar ook op het werk en dergelijke.

Maar nou ben ik weer ergens naar op zoek, speelgoed waar ik zelf vroeger mee speelde, en ik ben bang dat het niet meer op zolder staat bij ons pa en ma...

Ik zal even een foto wegzetten met wat ik bedoel:  klik .

Het gaat om de rechtse afbeelding, die dingen waar dit mee gemaakt is had ik vroeger als speelgoed, maar hoe heet dat ook weer? Kijk Sio-montage, en Montini dat ken ik nog wel, maar dit??? 

Wie ow wie kent dit nog uit zijn jeugd, en wat is de naam van deze bouwsteentjes?

freggel1 zei:
Wie ow wie kent dit nog uit zijn jeugd, en wat is de naam van deze bouwsteentjes?
Ik heb dit ooit nog verkocht maar ik weet de naam echt niet meer. :sad:

Het product heeft ook geen lang leven gehad zoals dat wel was met Lego, Mecano en Fischer Techniek bijvoorbeeld.

Helaas haakt de laatste buurtschap ook af, men durft de uitdaging niet aan, maar ze hopen wel dat ze ons volgend weer terug zien met een nieuw idee, en ook dat een andere buurt het idee wel kiest.

De volgende keer de lat eens wat minder hoog leggen denk ik.

Aanstaande dinsdag nog even naar de feedbackavond, en dan kunnen wij het voor dit jaar al weer afsluiten, veel ervaringen rijker en een hoop wijzer.

Inderdaad jammer maar niet geschoten is altijd mis en jij bent nu een ervaring rijker. Maar als je iets wilt moois wil ontwerpen en eigenlijk ook hoog wil eindigen leg je al gauw de lat (te) hoog, daar is nu eenmaal de onderlinge concurrentie voor. 

Op naar het volgende ontwerp.

Exact, je moet de lat wel een beetje hoog leggen om voorbij de concurrentie te steken en ook iets te maken wat er bovenuit steekt.

De lijn tussen hoog en te hoog is dan soms wat smal, maar gewoon blijven proberen, want volgens mij scheelde het maar erg weinig deze keer dus wie weet lukt het volgend jaar wel!

De volhouder wint. En aangezien jij een volhouder bent kan het niet anders dan..... vul de rest zelf maar in. ;)

En toch zit weer met iets in mijn kop wat de lat misschien te hoog legt... 

Kijk maar eens naar de film

, en dan vooral naar de 7 Provinciën...
Het zou mooi zijn dat er net voor de hoofdtribune, net als in de film geroepen wordt:  Bakboord laden, 3 keer, en dan Wachten.... En dan juist als hij op een bepaald punt is VUUR

Boem!!!

Bouwtekeningen zijn er zat van te vinden. ;)

Pfftttt, ik kom nog maar net kijken denk ik, ben aan het zoeken naar bouwtekeningen, en voorbeelden.

Nou zeggen jullie dat ik er veel tijd in gestoken heb? Maar kijk eens naar deze fotoserie. ;)

Wordt nog veel zagen/lijmen en buigen....

Toch maar de lat iets lager leggen en verder met de DNA-streng. :biggrin: 

Maar stiekem ben ik aan het bieden op bootjes die lijken op de 7 Provinciën. :biggrin:

Het gaat niet de 7 Provinciën worden, is niet betaalbaar voor mij om dit als model aan te schaffen, kost zo'n €500,- ! Het moet wel leuk blijven. :biggrin: 

Ik ben na wat zoeken een mooi bouwpakket tegengekomen op MP en heb er een bod op gedaan, en tja, ik denk dat ik voor die €80,- toch maar eens ga proberen...

Het is

, de mensen uit het publiek laten komen, en in de boot laten stappen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Djuh, ik zeg hier eigenlijk al veel te veel, want er zou er eens eentje meelezen? 

Ik heb vandaag diverse filmpjes bekeken van het eindresultaat van dit bouwpakket, er steekt veel tijd en werk in, maar dan heb je ook wat!  Of het dit jaar af komt weet ik nog niet, want er wacht ook nog een tuin die opnieuw bestraat moet worden voordat het juli is....

Ik kan niet wachten tot het pakketje bezorgd wordt.

Zo ons jaar is zojuist afgesloten vwb het bouwen van een echte Corsowagen.  :achja:

Net bij buurtschap Klein-Zundert geweest voor een feedback, en, grrrr, zoals de rest is het enige minpunt de lengte van de as!

Voor de rest vond men het een prachtig ontwerp wat zeker een kans van slagen had.

Nu even tijd om adempauze te houden en op ons gemak verder te denken aan ons volgend idee, bouwen van een bootje, wat aanpassingen in de tuin, en BBQ-en!!! 

Parabolica zei:

Het product heeft ook geen lang leven gehad zoals dat wel was met Lego, Mecano en Fischer Techniek bijvoorbeeld.
Ik weet intussen wat het is!

Plasticant .

freggel1 zei:

Ik weet intussen wat het is!

Plasticant .
Wat goed van Jouw Freggel1 het was inderdaad Plasticant en dat is wel van héél lang geleden. :)

Ga je nog tussen de bedrijven en bezigheden door een oplossing zoeken voor de lengte van de as want lange assen zijn toch te ondersteunen?

@Parabolica, ik ga na de zomervakantie héél dat ontwerp opnieuw opbouwen, met meteen een constructie die makkelijk te maken is, als het kan zonder ondersteuning, desnoods maken we het ontwerp op 2 onderstellen, en de duwers rijden met de onderstellen op een paar centimeter na bijna tegen elkaar aan middels fotocellen, wordt wel meer gedaan  hier in Zundert. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan