sorry ben beetje pissed van dit gemier in dit land
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Dat werkt hier ook maar ik probeer er rustig onder te blijven, lukt ook niet altijd.
Alleen dat is voor mij een beetje lastig rekenen, want wat ik aan tarieven zie is altijd incl. belastingen en b.t.w.. Ik heb me in eind november en december 2022 gaan oriënteren aangezien per 1 januari 2023 mijn vaste contract met lage prijzen af zou lopen.
En ben dus een jaar blijven kijken wat het moest. Die 1,43 per kuub gas, is dat dan niet incl b.t.w.? Met het prijsplafond hou ik even geen rekening want dan zijn het vaste bedragen.
Als je excl. b.t.w. met een zakelijk contract gaat rekenen, ja dan zijn de prijzen een stuk lager. Aan 50% kom je dan nog altijd niet zoals ik zie. Maar als het van 26 naar 20 gaat dan is dat wel 25%. Maar er stond niet bij dat het om zakelijk zonder b.t.w. en belastingen ging. En met belastingen wordt het nog hoger.
Ik ga er wel van uit dat die bedragen wel zullen kloppen trouwens dus bewijzen hoef je niet aan te leveren wat mij betreft.
Maar wij gewone doorsnee mensen moeten allemaal b.t.w. en belastingen betalen. Dus is het ook vrij logisch dat dit meer voor de happy few is en wij rekenen inclusief belasting en b.t.w. uiteraard.
Daar zijn en waren de verschillen eerder met 2 of 3 cent max. op 30 cent.
In elk geval is op dit moment Vattenfal goedkoper dan Budget. In december afgelopen jaar was Budget weer goedkoper dus het wisselt nogal.
stop je je klein beetje spaargeld in panelen om de kwh naar beneden te trappen krijg je dit gezeik met terug leveren.
Klopt Dat is bijzonder frustrerend. En het is niet eens een beetje geld he. Wil je fatsoenlijk wat opgeleverd krijgen moet je toch een aantal panelen liggen en ben je snel tussen de 4.500 en 6000 euro kwijt. Voor veel mensen is dat niet een beetje.
Ik vraag me af of ze hier nog iets aan gaan doen. Want de regering zegt eerst dat de salderingsregeling vanaf 2025 afgebouwd gaat worden en nu gaan de energiemaatschappijen op eigen initiatief opeens geld tellen voor teruglevering. En dat terwijl ze ook nog eens stroom tekort komen.
Wie begrijpt daar nog iets van?
Het wordt inderdaad wel hoe langer hoe gekker in dit land. Net als de motorruigenbelasting zodat mensen maar elektrische voertuigen aanschaffen. Maar als dat weg valt in 2026 zijn ze daarmee bakken duurder uit dan met een gewone benzine auto.
De (r)overheid lokt je ergens in, zogenaamd in het kader van bezuiniging en goed voor het milieu, en als er dan genoeg mensen in zitten krijgen ze de rekening opeens betaald. Zo gaat het altijd.