Decoder vraagt steeds naar smartkaart

D

dirk71

Beste,

Ik heb een decoder Premiere Philips DSI 175A die ik wil gebruiken voor FTA zenders. Nu heb dit toestel aangesloten en laten zoeken naar zenders. Het toestel blijft echter ook nadien vragen naar een smartkaart. Nu heb ik al eens geprobeerd om er mijn TVV kaart in te stoppen. Deze kaart wordt blijkbaar herkend, ik kan bv de duur van het abonnement bekijken, maar nog blijft het toestel een smartkaart vragen.

Kan dit op een of andere manier opgelost worden? Het is dus niet speciaal de bedoeling ook TVV te ontvangen.

Groetjes,

Dirk

Zonder kaart is het niet op te lossen.

Er moet hoe dan ook een seca kaart in maar het hoeft geen geldige kaart te zijn een oude seca1 kaart of een verlopen kaart werkt ook kort gezegd alles wat seca is werkt.

Een paar jaar geleden kon je die oude seca kaarten nog zelf schrijven en ook dat werkte.

TVV is nu met een kaartwissel bezig misschien kun je van iemand een oude kaart krijgen of voor een paar euro kopen.

Maar waarom werkt het niet als ik mijn huidige TVV erin steek? Deze kaart werkt in mijn erkende TVV decoder?

Nu denk ik dat ik fout zit na een Google lijkt het er op dat het een Premiere ontvanger is en ja dan is het geen Seca dat zal de reden zijn dat hij om een kaart blijft zeuren.

Dan zou je een oude Premiere kaart moeten hebben of in ieder geval geen Seca maar een Betacrypt kaart.

De Premiere Philips DSI 175A is wel degelijk een seca ontvanger

Premiere had vroeger ook de seca1 codering

Dus ik denk dat de decoder een premiere kaart wil zien

Nu is dat niet zo moeilijk te maken als je nog ergens gegevens zou kunnen vinden van

het prov id van premiere.

Andere optie is alternatieve software die wel ergens te vinden is

woutje

Phoe.

Nou begint er weer wat te dagen.

De (alternatieve) software voor die ontvanger, was dat niet iets van 16 bits die in twee 8 bits proms (odd & even) zat of zo ?

Dat betekent dan dus dat er 2 chips vervangen zouden moeten worden, en dus niet software erin schieten met het juiste kabeltje.

Is wel van lang geleden.

Wel geinig dat dit soort zaken zo af en toe nog eens de kop opsteken.

Maw, wat doe ik best? Decoder gewoon afvoeren naar containerpark? Heb toch te weinig kennis om hiermee te beginnen prutsen, denk ik. Ik dacht trouwens dat elke decoder zomaar de FTA zenders kon weergeven, maar blijkbaar verkeerd gedacht.

Groetjes,

Dirk

Helaas is die aanname inderdaad niet juist.

SECA decoders hebben in ieder geval een smartcard nodig om zenders te kunnen laten zien.

Als er ooit eens een pin code op zenders is gezet(door de gebruiker), dan moet de betreffende smartcard die in de decoder zat tijdens die actie er ook in zitten om de zenders waar deze pin code voor geldt.

Maar ook als er zenders gezocht of gerangschikt moeten worden.

Zo te zien is dat echter bij jou niet van toepassing.

Ik weet niet welke andere systemen ook een aanwezige smartcard vereisen.

Gezien de leeftijd van deze ontvanger, zou ik inderdaad het ding met pensioen sturen en er geen tijd meer insteken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan