Dect telefoon en sat ontvanger

S

stroke

Ik had het al een keer op dit forum gelezen maar er niet aan gedacht dat het mij ook zou kunnen overkomen ik had perslot van rekening perfect beeld op alle sat's 28 in totaal.

Tot plots vorige week en afgelopen weekeinde weer SAT1 niet of nauwelijks was te ontvangen dus eerst het dak op geen problemen te zien alle kabels na gekeken niets te zien tot ik op een bepaald moment lichamelijk tussen de ontvanger en de telefoon kwam te staan was plots SAT1 perfect dus plaatje lood uit de schuur en er tussen gezet ik kon mijn ogen niet geloven maar het beeld was 100% goed.

De telefoon verplaatst en plaatje lood er tussen laten staan en de laatste(29'e) sateliet gaan zoeken de Amos en ja die heb ik nu dus ook.

Dus Dect telefoon weg bij de ontvanger het liefst een meter of 2.

Gr

Hehe ja op 1900 MHz straalt dat lekker in. Bovendien valt dat in de satelliet IF band (700-2150)
Met een gsm en met sommige draadloze koptelefoons kun je ook storing verwachten.

Draadloze HT/MiC 863 MHz
GSM 900/1800 MHz
DECT 1900 MHz
draadloze telefoon: CT1 ook ca 900 MHz (CT0 = 30/41 MHz)
Videozender: 2.4GHz (net boven de S band)

Met een ouwe analoge ontvanger kun je e.e.a. nog controleren ook...

ik heb een premier dect naast mijn sammy geen probleem dacht ik alleen soms wat instabiel signaal komt dat door de phone ik begrijp er echt niets van hoor stom he?????

Ik heb geen draadloos telefoon, maar de signal van mijn samsung 9500 is erg instabiel, valt telkens weg.

ik heb op de zelfde plaats humax 5400 geprobeerd deze gaf geen problemen.

de samsung heb ik van patch veranderd maar dat heeft ook niet geholpen, heeft iemand een tip en/og suggestie.

dank je wel.

Groet
Medos

Originally posted by superzwever
GSM zit ook op 1900Mhz, alleen niet in Europa !

Klopt, en als je zo gaat kijken dan kun je ook MMDS wel meetellen als eventuele stoorbron, maar buiten europa ontvang je zo weinig van de astra/hotbird etc ;)

Originally posted by medos
Ik heb geen draadloos telefoon, maar de signal van mijn samsung 9500 is erg instabiel, valt telkens weg.

ik heb op de zelfde plaats humax 5400 geprobeerd deze gaf geen problemen.

de samsung heb ik van patch veranderd maar dat heeft ook niet geholpen, heeft iemand een tip en/og suggestie.

dank je wel.

Groet
Medos

Heb je ook geen GSM in de buurt liggen dit kan ook een oorzaak zijn hoeft niet alleen van Dect te zijn maar kan ook een telefoon van de buren zijn als die een beetje sterk signaal verspreid of een babyfoon die niet geheel legaal is net zoals er diverse telefoon in de handel zijn die verder komen als de straat waar je woond.

Wat ook een bron van storing kan zijn is een draadloos net werk.

gr,

Thewizzard

ik weet niet hoe het zit bij de buren, maar ik heb geen van de bovengenoemde.

met humax 5400 geen probleem.

bij de samsung constant de melding van " searching for signaal "

groet

Medos

Je hebt toch toevallig geen ventilator in de Sammie gebouwd en aangesloten op de 12 volt uitgang!!
Dit geeft pas echt 3ellende in de Sammie.

Zo ja externe voeding gebruiken

Ja dat geeft hele grote problemen en ventilatie is ie echt wel nodig.
Externe voeding gebruiken een adapter of zo.

gr,

Thewizzard

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan