S
stephopper
Over TNO gesproken door Brombeer kijk maar eens op onderstaande link.
http://www.cyclone-eu.com/feiten.html
Grtzz/
http://www.cyclone-eu.com/feiten.html
Grtzz/
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
brombeer;205897 zei:Waarom polijsten ze de lucht inlaten /uitlaten van formule 1 autos dan ....JAAAA om zo mijn mogelijk weerstand te hebben van de wervelingen en een gemakkelijk mogelijke uitstroming te hebben van de uitlaatgassen.
Janblues;205929 zei:Als een motor goed wordt afgesteld en een aerofinn en een goede rijstijl geloof ik wel in 15%.
Zo, en hier hebben we ook nooit meer iets van gehoord of meegedaan .Defensie in zee met Kanaalster uitvinder
DVHN | Gepubliceerd op 23 november 2009, 07:00
stadskanaal/den haag
Uitvinder Peter van der Klok uit Stadskanaal gaat legervoertuigen van Defensie voorzien van zijn vinding, de 'Aerofinn'. Hij heeft drie innovatieve projecten toegewezen gekregen.
De vondst van de Groninger, tevens bedenker van de klapschaats, bestaat uit een metalen cilinder met enige mechanica aan de binnenzijde. Het apparaatje wordt in de luchtinlaat van motoren gezet. Krachtbronnen - of ze nu van een schip, een vrachtwagen of een personenauto zijn - worden er op slag pittiger, schoner, minder onderhoudsgevoelig en tot 20 procent zuiniger van.
Van der Klok presenteerde zijn vondst twee weken geleden in deze krant. Liefst 1200 noorderlingen meldden zich daarop bij hem voor montage van zijn uitvinding in hun auto. "Ik heb er personeel bij aan moeten nemen", vertelt hij.
Van der Klok kreeg ook bezoek van een ambtenaar van milieuminister Jacqueline Cramer. "Ik heb hem er voor mijn gevoel van kunnen overtuigen dat ik met een relatief kleine ingreep negen miljoen auto's kan veranderen in A-label-voertuigen", vertelt Van der Klok.
Hij probeerde eerder vergeefs voet tussen de deur te krijgen in Den Haag. De politiek reageerde tot dusver nauwelijks.