Defensie in zee met Kanaalster uitvinder

Volgens dat TNO onderzoek is de gemiddelde daling van het brandstofverbruik tijdens 4 tests 0.02l/100km. Op 100.000km bespaar je dan 20l brandstof. Als de cyclone tijdens die tijd niet dichtslibt.
 
Met deze rij ik zelf al 2 jaar hoezo nieuwe uitvinding. Ik moet zeggen dat ik het verschil wel merk, maar het is geen 20%.

Hier nog wat meer info

;)
Nr.10
 
Zo weer even reactie van Brombeer op dit topic van dit soort volksverlakkerij.

In de eerste plaats heb ik even het hele topic goed doorgelezen en geconstateerd dat ik zelf een beetje verwarring heb gezaaid door de indruk te wekken dat de meesterlijke uitvinding zelf draaid dit is dus niet zo(of met een beetje fantasie hadden jullie beter moeten lezen ) en voor diegene die daar op gereageerd hebben mijn excuus daarvoor ,,,,

Echter nog even wat puntje van mijn kant en wel eerst een opmerking aan parabolica
Er is hier maar 1 die eraan verdiend en dat is die zgn uitvinder het kost jou geld en het levert je niets op.

Tja Kilroy ,,je maakt het heel mooi jij wilt een vliegtuig laten vliegen met mach 2 maar de motor afknijpen naar mach 1 en weer opvoeren naar mach2 wat een enorm verlies en hoe kan iets mach 2 vliegen op die manier wil ik wel eens weten???
Bij een F16 word ook de lucht toevoer niet afgeknepen en deze gaat ook heel hard en het vlammetje gaat ook niet uit.

Jij haalt er dingen bij of leest verkeerd Een turbo levert meer lucht dat kan alleen als de lucht versneld en over de venturi ben jij begonnen niet ik ,ik weet zoals ik schreef wat een venturi is wat ie doet en dat hij nu niet meer toegepast word omdat we tegenwoordig injectie motoren hebbenen deze hebben een lucht massa meting(hoe zou dat ding reageren op de uitvinding ???)


EEN nog veel mooiere en in mijn ogen domme opmerking van jou is dat een hogere temperatuur niet erg is ,het vernield je motor oftewel verbrand je kleppen je zuigers kan een gat in vallen maar het voordeel van je metertje op je dashboard is wel je ziet het gebeuren das leuk voor je.

En nog even voor parabolica ,,,het dingetje heeft de vorm van een fan de lucht word er langs gezogen draai dit een om laat het din draaien en hij blaast de lucht naar binnendus de lucht gaat wervelen

Waarom polijsten ze de lucht inlaten /uitlaten van formule 1 autos dan ....JAAAA om zo mijn mogelijk weerstand te hebben van de wervelingen en een gemakkelijk mogelijke uitstroming te hebben van de uitlaatgassen.

He He heeft even wat tijd gekost maar ik hoop dat e.a.iets duidelijker is ,ik weet dat jullie nu wel van mij balen maar dat zal me een zorg zijn loop of rij als je motor nog niet verbrand is maar mooi naar die uitvinder waar je alleen maar geld uit je zak geklopt word .

Heren dit is even mijn mening ik respecteer jullie goedgelovige mening hoor maar laat mij ook mijn mening hebben

P.S old ambt =verkeerde kant A7???


Groetjes Brombeer.
 
brombeer;205897 zei:
Waarom polijsten ze de lucht inlaten /uitlaten van formule 1 autos dan ....JAAAA om zo mijn mogelijk weerstand te hebben van de wervelingen en een gemakkelijk mogelijke uitstroming te hebben van de uitlaatgassen.

Inderdaad is dit om te voorkomen dat er verkeerde wervelingen ontstaan die juist de toestroom van de lucht gaan vertragen? Maar ga je dan alle lucht inlaten polijsten van personenauto's?

Hoe zal jij dit oplossen Brombeer :)

Grt. Parabolica.
 
Tjonge tjonge wat een aanhouder!
Sommige mensen schijnen altijd gelijk te willen krijgen.
Ze kunnen het schijnbaar niet aan om dat niet te krijgen.
Het is in elk geval geen goede karaktertrek.
Maar je redeneringen zijn weer gebaseerd op je kennis maar die is te klein hierover.

Het concorde verhaal heeft in talloze wetenschappelijke publicaties gestaan.
En is op diverse docu tv-programma's geweest.
In de concorde motor wordt niet zoals jij zegt de motor geknepen naar mach 1.
Maar in de LUCHTINLAAT van de motor wordt de lucht SUBSONIC gemaakt.
Dat hebben de makers van de concorde en de motor door technische dingen en research bereikt.
Of jij dat wel of niet gelooft zal me verder worst wezen.
Inderdaad hebben de F16's met hun F100 motor veel last van flame-outs gehad.
Dat de motoren zichzelf uitblazen, en het heeft wat F16's gekost.

Een turbo levert meer lucht doordat de lucht DICHTER IS.
Dat heeft niets met de snelheid van de lucht te maken.
Een venturi levert wel een hogere luchtsnelheid op zonder dat er een hulpmiddel bij nodig is.
Daarom kan hij gebruikt worden om er brandstof mee te laten nemen in de carburateur.
Maar een venturi is een algemeen ding er niet speciaal voor de carburateur bedacht.
Het is gewoon een vernauwing in een buis.

Een hogere temperatuur is niet erg, mits die binnen bepaalde waarden blijft.
Maar een betere verbranding door betere menging brandstof/lucht is veel belangrijker.
Dit is ook een algemeen bekend verschijnsel.
Het is zelfs zo dat als de thermostaat in je auto defekt is, hij veel meer gaat verbruiken.
Dit omdat de motor dan niet warm genoeg wordt.
En dit heb ik diverse malen zelf geconstateerd.
Maar het geldt ook algemeen.
Als er iets met het koelsysteem fout is en de motor wordt niet warm genoeg, verbruikt hij meer.

Inderdaad kerel het is luchtMASSA meting en niet een luchtsnelheids meting.
En massa betekent natuurlijk de hoeveelheid lucht.
Als ze in F1 motoren polijsten dan is dat hooguit om meer lucht in de motor te krijgen.
Niet om wervelingen of iets dergelijks tegen te gaan.
Maar door de vorm zo te construeren dat er zoveel mogelijk lucht door kan.

Echter woorden als goedgelovig en volksverlakkerij zijn nu niet echt het toonbeeld van beleefdheid.
Maar goed sommige mensen schijnen daar niet zo veel gevoel voor te hebben.
Dat je echter aantoonbaar foute dingen beweert is kwalijker.
En dat je er een kruistocht van maakt tegen dat ding.

Geld uit je zak geklopt wordt inderdaad gedaan in garages.
Dat weet iedereen die een tweede hands auto heeft gekocht.
En dat ze daar nog het meeste op verdienen.
Maar ook reparaties zijn peperduur, terwijl je niet weet wat er gedaan is.
Dan heb ik het nog niet eens over de foute diagnoses.

Grtz.
 
Allemaal zal ik ze zeker niet doen ,,,maar er zijn mensen in de sport racerij die hier net even een beetje meer pk,s uit hun motor kunnen halen vvoor een normale auto gebruiker heeft het geen zin kost meer dan het opbrengt

Quote killroy

heb je het hier over jezelf ???

Tjonge tjonge wat een aanhouder!
Sommige mensen schijnen altijd gelijk te willen krijgen.
Ze kunnen het schijnbaar niet aan om dat niet te krijgen.
Het is in elk geval geen goede karaktertrek.
Maar je redeneringen zijn weer gebaseerd op je kennis maar die is te klein hierover.

=============================================================

Inderdaad hebben de F16's met hun F100 motor veel last van flame-outs gehad.
Dat de motoren zichzelf uitblazen, en het heeft wat F16's gekost


HA HA HA HA uitblazen door de harde wind ik lach me dood flame out is meestal het gevolg van iets anders een birdstrike bijvoorbeeld of ben je ook al F16 specialist !!!!!!

De turbo die op mijn auto zit zuigt de lucht aan( gaat snel )en comprimeerd hem een beetje
En heeft dus alles met snelheid te maken ,gaat namelijk de aangezogen lucht niet sneller krijg je een onderdruk voor de turbo en doet at ding het niet snappevou.

=================================================================

Weet ik al jaren dit verhaal,,

Quote ....
Een hogere temperatuur is niet erg, mits die binnen bepaalde waarden blijft.
Maar een betere verbranding door betere menging brandstof/lucht is veel belangrijker.
Dit is ook een algemeen bekend verschijnsel.
Het is zelfs zo dat als de thermostaat in je auto defekt is, hij veel meer gaat verbruiken.
Dit omdat de motor dan niet warm genoeg wordt.
En dit heb ik diverse malen zelf geconstateerd.
Maar het geldt ook algemeen.
Als er iets met het koelsysteem fout is en de motor wordt niet warm genoeg, verbruikt hij meer


O hij moet wel binnen de perken blijven zei je eerst niet anders????

Ik zei toch luchtmassa meting of begrijp ik je nu verkeerd???


quote...Als ze in F1 motoren polijsten dan is dat hooguit om meer lucht in de motor te krijgen.
Niet om wervelingen of iets dergelijks tegen te gaan.
Maar door de vorm zo te construeren dat er zoveel mogelijk lucht door kan.


als dit opgaat voor een formule 1 auto je weet wel zo,n ding met een motor erin en nu zeg je eindelijk wat ik horen wil je wilt zo weinig mogelijk wervelingen door te polijsten en zo veel mogelijk lucht erin ...wat doet dat ding dan in een luchtinlaat JAAAAAA wervelingen maken en dus jahahahaaaaa zeg het maar het helpt geen bal het is nep ,,,schroef je inlaatspruitstuk eraf ga hem mooi polisten en het effect is al 100% beter al die andere troep is nep kost alleen geld wees rustiger met je pootje op het gaspedaal levert 1000 keer meer op .

Ik had de hoop opgegeven maar ben erg blij dat je het snapt


Quote ,,,
Kijk en dit is weer niet lief goedgelovig en vlksverlakkerij zeggen mag niet maar dit wel ...............Geld uit je zak geklopt wordt inderdaad gedaan in garages.
Dat weet iedereen die een tweede hands auto heeft gekocht.
En dat ze daar nog het meeste op verdienen.
Maar ook reparaties zijn peperduur, terwijl je niet weet wat er gedaan is.
Dan heb ik het nog niet eens over de foute diagnoses.


Conclusie je bent genaaid je word nog steeds /altijd genaaid en met dit ding laat je je zelf weer een oor aannaaien

Conclusie strakvolhouden dat waar je mij van beticht is iets wat jezelf doet en uiteindelijk ben jij diegene die aan het kortste eind trekt .

Ha HA HA HA


Groeten Brombeer
 
Dit begint toch echt kinderachtig en lomp te worden kerel.
Als op een kleuterschool dingen van de ander herhalen, en terug beschuldigen.
Bij een gebrek om zelf iets verstandigs te bedenken.

Maar ook nu haal je weer alles door mekaar.
En maakt alweer beweringen die niet kloppen.
Maar ook niet eens in fatsoenlijk Nederlands.
Ik hoef echter niet eens opnieuw weer op de kreten in te gaan.
Want iedereen kan nu lezen wat je produceert en hoe chaotisch het in mekaar zit.
En iedereen kan lezen hoe je probeert me te kleineren.
Door maar hard ha ha ha te roepen zul je je misschien een hele piet vinden.

Maar ik vind het zeer spijtig dat het topic van stephopper zo verknoeid wordt.
Want je bent het hele topic door bezig geweest het te torpederen.
Misschien was dat je bedoeling, nou gefeliciteerd dan!

Grtz.
 
Leer eerst even goed lezen meneertje Killroy Jij kunt gewoon niet de mening van een ander verdragen en denkt dat je alle wijheid in pacht hebt,de ene keer zijn wervelingen je van het en de andere keer niet LEZEN LEzEn maar dat schijn je slecht tekunnen en ojeetje een schrijffoutje das erg .
uwe heiligheid kleineren Nee dat heb ik niet nodig dat doe je je zelf wel aan en als je de discussie verliest door je eigen stommiteiten en hulp zoeken bij een ander da,s pas kinderachtig.
Het is geenszins de bedoeling om het topic van stephopper te bederven wel om de no no,s onder de mensen te beschermen dat ze onnodig geld uit de zak geklopt word ,maar daar schijn jij niet te helpen te zijn gezien uwe slechte ervaringen met de garages ,je weet wel allemaal oplichters ,ik persoonlijk denk dat jij het technisch inzicht hebt van een chimpansee en absoluut niet weet hoe e.a technisch inelkaar zit bewijs alleen is al dat je je altijd laat belazeren door de garages die dan niet deugen.
Wat denk je zelf en wees even een keer eerlijk van een dingetje dat 20 liter bespaard op 100.000 km dat is toch onzin ga rustiger met je gaspedaal om dan bespaar je meer maar jij lijkt me echt het type met meer hersens in zijn grote teen dan een visstick iq heeft.

Het topic torpederen leuk gesteld niet met de mening van verschillende mensen meelullen ja ik heb namelijk een eigen mening en als dat niet de uwe is jammer dan zoals ik al stelde lees even alles goed door ik weet dat het moeilijk voor je is zal zijn deze confrontatie steeds aan te gaan maar uiteindelijkk zal het licht aangaan (spaarlampje) en de zon voor je gaan schijnen.

Vriendelijke groeten Brombeer.

De chaos die er volgens jou is creeer jezelf maar dat is uw probleem en niet de mijne .
En over volhouden gesproken kijk even naar jezelf!!!!!
 
Ja ja, ga maar door met schelden en beledigen!
Je schijnt het helemaal niet aan te voelen wat je allemaal zegt.
Een heel vreemde zaak!

Grtz.
 
Het begint op persoonlijke aanvallen te lijken en ontaard in beledigen. Om het even wie er begonnen is, maar Brombeer en Kilroy, laten we het hier over het onderwerp houden en de persoonlijke dingen bijvoorbeeld per PM afhandelen maar zeker niet hier op het (openbare) forum. Herhaling van zetten en dus ook herhaling van hetgeen al is geschreven, komt de duidelijkheid niet ten goede dus laat dit a.u.b. achterwege. Dat geldt ook voor het quoten van berichten. Quote alleen het belangrijkste als het echt nodig is en laat het anders achterwege.

Lukt dit niet dan zijn we genoodzaakt dit draadje op slot te doen en dat zou zonde zijn want het is voor sommige een best interessant onderwerp.

Ten slotte: laat nu ook niemand op dit bericht reageren a.u.b.
 
Zo dan ga ik weer ontopic beginnen.

Zoals ik vermelde heb ik zo'n soort gelijk ding ingebouwd en moet ik toegeven dat het echt werkt alleen niet in het kader van 20% brandstof verbruik. Want dat haal ik echt niet maar wat wel werkt is dat het optrekken (vanuit stilstaand), schakelen, versnellen (bij inhalen) verbeterd is. Neem ik daar het verbruik bij 2 ? 4 % verbeterd, dan zeg ik doen.

:biggrin:
 
20% besparing is best veel.
Maar dat oudere motoren beter gaan werken geloof ik wel.
En een verhoging van temperatuur kunnen ze wel hebben.
Vroeger als je een benzine motor op gas liep lopen moest er nog al wat wat aangepast worden vanwege de hoge temperatuur.
Het wordt een ander verhaal als de motor sterk vervuild is "biv.kool aanslag" dan kan de temperatuur plaatselijk behoorlijk op lopen.

Dus denk ik dat de motoren van nu er wel tegen kunnen.

Als een motor goed wordt afgesteld en een aerofinn en een goede rijstijl geloof ik wel in 15%.
 
Janblues;205929 zei:
Als een motor goed wordt afgesteld en een aerofinn en een goede rijstijl geloof ik wel in 15%.

Ik vind dat je rijstijl niet moet aanpassen voor een vergelijk. Persoonlijk vindt ik dat je alles het zelfde moet doen. Kijk als ik ieder dag in de file rij moet ik voor een goed vergelijk dat ook doen. Omdat ik hetzelfde ben blijven rijden merk ik dus een verschil van een paar %.

Maar het belangrijkste vind ik dat ik het merk met optrekken.

;)
 
File rijden komt ons bijna niet voor.
Maar dat is overal slecht voor en ook voor het verbruik.
Dan denk ik dat jij er niet veel meer km uit haalt.
 
Defensie in zee met Kanaalster uitvinder
DVHN | Gepubliceerd op 23 november 2009, 07:00
stadskanaal/den haag

Uitvinder Peter van der Klok uit Stadskanaal gaat legervoertuigen van Defensie voorzien van zijn vinding, de 'Aerofinn'. Hij heeft drie innovatieve projecten toegewezen gekregen.

De vondst van de Groninger, tevens bedenker van de klapschaats, bestaat uit een metalen cilinder met enige mechanica aan de binnenzijde. Het apparaatje wordt in de luchtinlaat van motoren gezet. Krachtbronnen - of ze nu van een schip, een vrachtwagen of een personenauto zijn - worden er op slag pittiger, schoner, minder onderhoudsgevoelig en tot 20 procent zuiniger van.

Van der Klok presenteerde zijn vondst twee weken geleden in deze krant. Liefst 1200 noorderlingen meldden zich daarop bij hem voor montage van zijn uitvinding in hun auto. "Ik heb er personeel bij aan moeten nemen", vertelt hij.

Van der Klok kreeg ook bezoek van een ambtenaar van milieuminister Jacqueline Cramer. "Ik heb hem er voor mijn gevoel van kunnen overtuigen dat ik met een relatief kleine ingreep negen miljoen auto's kan veranderen in A-label-voertuigen", vertelt Van der Klok.

Hij probeerde eerder vergeefs voet tussen de deur te krijgen in Den Haag. De politiek reageerde tot dusver nauwelijks.
Zo, en hier hebben we ook nooit meer iets van gehoord of meegedaan .
Echt een top ding.
 
Ik betwijfel of het wel zo'n top ding is als we er 12 jaar later nog altijd niets meer over horen.
 
Ik dacht al een topic omhoog schoppen uit 2009?
 
bestaat nog steeds hoor!
ken mensen die gebruiken die dingen en die zijn tevreden.
bedrijf zit nu in Emmeloord
 
Oh kijk dat is dan toch goed nieuws, maar wel raar dat men er dan zo lang niets meer over hoort.

@freggel1 Ja dat is inderdaad normaliter not done, maar omdat het Kletspraat is maar een uitzondering gemaakt. ;)
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan