delen met andere computer

W

wlady

Hallo vrienden.
Wie zou mij uitleg kunnen geven Als het tenminste kan, hoe ik de software van de ene computer over kan zetten naar een andere computer.Op de oude computer heb ik xp home staan en op de nieuwe computer staat xp pro.
Want ik heb er weinig verstand van.
Want als ik er alles opnieuw op moet zetten kom ik er nirt meer uit met mijn 68jarige leeftijd.
Dus graag een antwoordje.
Peter.

Over het algemeen heeft dit wel met accounts en rechten te maken.
Het gemakkelijkste is om op beide computers een account te maken met dezelfde naam en wachtwoord.
Bijv. op de pc met xp home een account wlady met een wachtwoord en op de xp pro pc maak je ook een account wlady met datzelfde wachtwoord.

Nu maak je op die computer een share aan zodat je bestanden kunt delen, als je dan op de andere pc met wlady en het bijbehorende wachtwoord inlogt, zou je de software over kunnen zetten.

Wat je ook kunt doen is op beide computers het protocol ipx/spx installeren. Dat is weliswaar een verouderd protocol, maar maakt veel dingen een stuk gemakkelijker.

Dit laatste doe je in het configuratiescherm, netwerkverbindingen en dan neem je de eigenschappen van je Lan verbinding.
Daar klik je op installeren, dan kies je "protocol" en dan toevoegen.
Dan selecteer je het Nwlink ipx/spx/netbios compatible protocol en klikt op ok.
Sluit niets met een kruisje af maar blijf op OK klikken totdat er geen OK meer kan, pas dan kun je afsluiten.
Doe hetzelfde op de andere pc. Voor alle zekerheid kun je daarna het best even beide pc's herstarten, die moeten elkaar dan al in de verkenner kunnen "zien", althans de gedeelde mappen.
Succes alvast.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan