delen van schijven

S

satbird

tussen 2 pc's zit een adsl modem router, en op beide xp pro sp2
alles werkt naar behoren ,internet aanwezig,onderlinge interne schijven delen, enz.

dus eigenlijk perfect.

maar nu heb ik 2 externe HD's via USB, en deze kan ik niet delen met de andere PC, terwijl zewel als zodanig staan gedeeld (handje eronder)

als ik dus met de pc zoek naar een nieuwe netwerklocatie ziet hij de schijven wel , maar geeft toch de fout af dat ik geen recht heb.

beide pc's heb ik administrator rechten volledig beheer.

wie weet wat dit kan zijn, alle andere interne schijven kan ik wel benaderen.

dit wordt een leuke denk ik ;-)

grtz satbird

Kijk eens onder het knopje "machtigingen" bij deze gedeelde USB schijven hoe de toegang daar geregeld is, met de namen en lezen en schrijven etc.

Als je dat gedaan hebt, kijk eens of dit wel hetzelfde is als bij je andere shares. Zo niet, dan zou je nog iets toe kunnen voegen.
Log je op beide pc's in met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord of op andere manier?

@BT
ken die button niet vinden, in computerbeheer zie ik de schijven staan maar kan daar niks geen machtiging afgeven.

van alles al geprobeerd maar ik kan nergens een machtiging voor elkaar maken.

als ik machtiging in help intoets moet ik in de console structuur dat in kunnen stellen.....nou echt ik ben wel blond maar ik zie het niet.

in de console structuur zie ik geen enkele HD , ook niet de interne wel de cd en dvd en virtueele schijf

beide pc's identieke inlog.

kun je me enkele stappen in de goede richting brengen?
grtz satbird

Even proberen.

Klik gewoon deze computer zodat je alle hd's ziet, inclusief je verwisselbare hd.

Klik nu met de rechter muisknop op de verwisselbare hd en klik dan met links in dat kolommetje op "delen en beveiliging".

Klik nu op het tabblad "delen".
Dan zie je "deze map delen" en ook "maximum aantal gebruikers" en net daaronder zitten de knopjes "machtigingen", "cache" en "nieuwe share".

Kun je hem nu wel vinden? Is gewoon XP pro dit en jij schreef dat je de pro had, het kan zijn dat dit in de @home niet te vinden is, overigens heb ik hier SP2 draaien maar dat maakt wat betreft de shares niet uit bij mijn weten.

Originally posted by Black Tiger

Klik nu op het tabblad "delen".
Dan zie je "deze map delen" en ook "maximum aantal gebruikers" en net daaronder zitten de knopjes "machtigingen", "cache" en "nieuwe share".

als ik op tabblad delen en beveiligen sta dan staat er bij mij 2 opties.
1 -van deze map een gedeelde netwerkmap maken
share-naam ........(archief 1).....

2 -netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen.

alle 2 de opties staan aangevinkt, meer keuze mogelijkeheden staan er niet.

en het is toch echt xp pro sp2
de opties die jij ziet staan bij er bij mij niet bij.????

Dan zit het er dik in dat de hd in Fat32 geformatteerd is, dan kom je inderdaad niet meer opties tegen.
Het door mij genoemde is alleen van toepassing op NTFS schijven.

Dan gaan we terug naar de afdeling accounts want zoals je het omschrijft ziet het er goed uit.
Deze vraag stond dan nog open:
Log je op beide pc's in met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord of op andere manier?

helaas BT, de schijven zijn allemaal NTFS geformateerd.
en de login is bij beide pc's als administartor en 1 en dezelfde gebruiker met administrator rechten dus volledig beheer ,o ja inloggen zonder wachtwoord,totdat alles voorelkaar is.

dus hij hij start ook volledig op als gebruiker met volledige rechten zonder inteloggen , gebruik gemaakt van control userpaswords2.

ik vind het maar raar , kan alles delen en gebruiken vd andere pc en vice versa, maar de 2 USB ext.HD's willen niet lukken.

Tja dan weet ik het ook niet meer, ik vind het echt raar. Je instellingen staan goed, de machtigingen op zich ook, behalve het feit dat je niet dat machtigingen knopje erbij hebt staan.

Je bent al de tweede die ik tegen kom die dat niet schijnt te hebben in een XP Pro omgeving met NTFS schijven en dat is toch enigszins vreemd.
Heb je dat machtigingen knopje alleen niet bij die usb schijven of is het ook niet aanwezig bij de "normale" hd's?

ook bij de andere HD's zelfde tabblad.
maar in ieder geval bedankt voor het meedenken in dit probleem.

wellicht dat er nog iemand is die er een antwoord op weet ...hoop ik.

grtz satbird

Ik heb het al gevonden, standaard is dit niet zichtbaar in windows dus moet je even iets wijzigen.

Ga naar configuratiescherm en dan maptopties.
Neem tabblad "weergave" en daar vind je een optie "eenvoudig delen van bestanden gebruiken".
Haal daar het vinkje weg, klik op toepassen en dan OK.
Nu zul je ook zien dat je bij je shares een extra tabblad "beveiliging" erbij hebt en in elk geval krijg je dan ook het knopje "machtigingen" te zien, misschien dat je dan weer wat verder komt ermee.

ik heb nu dezelfde mogelijkheden met het tabblad maar geen resultaat verandering.

wordt er ff niet goed van tjonge tjonge.

maar nogmaals bedankt BT

Graag gedaan.
Maar hmmz.. merkeus... eigenlijk ook wel curiwaardig.

Verder zou ik het ook zo vlug niet weten. Misschien dat usb hardware sharing via gewoon netwerk nog niet 100% is?

zowel via usb 2.0 als de oude usb1. ingang gebruikt geen verschil

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan