Neen een correctie met een smiley erachter. Tevens bedoeld voor meelezers ter duidelijkheid.
Ga je namelijk kijken bij eigenschappen van deze computer staan er allemaal cijfertjes, alleen de letters OEM ertussen en de meeste mensen weten wel wat oem betekent. Dat zou verwarring kunnen wekken want dat is weliswaar het serienummer, maar in gecodeerde vorm, dus op die manier kun je dat niet ingeven. Leken op computergebied zouden zich daarmee kunnen vergissen.
Vandaar dat ik het aangaf, en vandaar ook de smiley omdat het niet als terechtwijzing gezien moet worden maar als goedbedoelde correctie. Tenminste ik vat het woord "terechtwijzing" wat zwaarder op, meer als "op de vingers getikt" eigenlijk. Maar misschien bedoelde jij het niet op die manier en dan is er sprake van een misverstandje.
Oke, back on-topic.
Van een corporate CD is sprake als een bedrijf een corporate contract met Microsoft heeft afgesloten. Dan worden pc's meestal ook "unattended" geinstalleerd, via het netwerk bijvoorbeeld of stand-alone's door de corporate cd er in te duwen.
Dan word automatisch een serienummer gegenereerd, activering is niet nodig of kan automatisch gedaan worden.
Echter.... als je tegenwoordig pc's koopt, zit er ook al een xp licentie bij (sticker op de kast) in de meeste gevallen.
Er word dus op grotere bedrijven (c.q. bedrijven met corp licentie) meestal niet met die keys gewerkt.
Je aanname dat een slimme Hendrik zo'n key wel eens zou kunnen opschrijven en stiekum voor thuis gebruiken is derhalve correct.
Van foutjes maken zijn meer voorbeelden te noemen bijv. O en Q en 5 en S maar ik ga er van uit dat je daar wel goed naar gekeken zult hebben.
Je schrijft dat je thuis met een standaard XP Pro cd probeert te installeren. Dan is mijn vraag, wat noem je standaard? Je vraagt over het verschil tussen een US en UK versie, mag ik daaruit concluderen dat je met een standaard XP pro cd een US versie bedoeld?
Voor zover mij bekend is er geen verschil met serienummers tussen UK en US versies, volgens mij zelfs niet eens tussen NL en US/UK versies.
Waar komt die melding dan vandaan?
1.) Er moet toch een fout in het opschrijven op het werk danwel het intypen zijn geslopen (wellicht in dit geval dan het opschrijven op het werk).
2.) Een van de andere reeds genoemde oorzaken is de oorzaak.
3.) Dat zou nieuw zijn... en dat zou betekenen dat het serienummer reeds bij Microsoft bekend is en bij Microsoft als illegaal serienummer te boek zou staan en daarom invalid key zou geven. Maar dat durf ik zwaar in twijfel te trekken. In dat geval zou het namelijk voldoende zijn je internet kabel uit de pc te trekken en dan zou hij hem door moeten laten.
Mijn gok blijft derhalve op het onjuist opschrijven van het serienummer op het bedrijf, of hebben de computers op het werk toch een home licentie.
Dat laatste kan begrijpelijk zijn, omdat bedrijven met een corp licentie die home licentie toch niet gaan gebruiken.
Maar een pc met een home xp licentie is een stuk goedkoper dan een pc met een pro licentie en dat kan een reden zijn.
Ik word nu wel erg nieuwsgierig naar wat het uiteindelijk blijkt te zijn als de oplossing gevonden is.