Dell computer WINXP

P

pokhout

Hallo,

Waarom krijg ik een non valid key error als ik een licentie nummer van een DELL computer gebruik tijdens installatie van XP op mijn eigen PC??

Het betreft hier een nummer van de engelstalige XP Pro

Dan begin ik met vragen.

1, het nummer waar je het over hebt, is dat voor de Home edition of de Pro versie.

2, wat probeer je te installeren ????

reden voor deze vraag is dat er twee Por veries zijn, een normel Pro en een Corperate Pro. Als je een normale Pro nummer hebt, wat ik verwacht, dan zal dat waarschijnlijk niet op een Corperate Pro werken.

Goetjes Bert

Het nummer is voor de PRO versie

Ik probeer met een XP Pro standaard CD Xp op mijn eigen computer te installeren en hierbij het nummer gebruiken van de DELL

In hoeverre wijkt een Coorporate dan af van de gewone

Is die Coorporate ook hardware gebonden?

een corperate key hoef je niet te registreren en ander wel.
Als jij problemen hebt met de key kan het zijn dat het een key voor de Home versie is.
Anders kan ik er geen verklaring voor geven.

Bert

betekent dat de corporate versie dan een "ingebakken" nummer heeft zodat je die 25 nummertjes niet hoeft in te vullen.

Maar dan betekent dan toch ook dat ik dan dat DELL nummer niet kwijt kan of zie ik dat verkeerd?

Even een korte uitleg.
1.) Een echte corporate versie hoef je geen key in te voeren.
2.) Zelfden als 1 TENZIJ je een home of pro versie gaat upgraden met een corporate CD dan gaat ie wel om een key vragen. Idem als je een home gaat upgrade naar pro.
3.) Als je op een lege pc een key invoert die op een andere pc in het netwerk reeds aanwezig is, zou het wel eens kunnen zijn dat je zo'n invalid key melding krijgt.
4.) In de meeste gevallen van een invalid key melding is er toch iets verkeerd getypt, over het algemeen word bijv. een 8 wel eens als B aangezien of omgedraait.
5.) In de overige gevallen krijgt men die melding als men een Pro/Corp key op een home edition gebruikt of omgedraait.

Andere gevallen zijn er mijns inziens niet.
Het DELL nummer is los, moet dus bijna wel een gewone pro versie zijn of een home versie. Key bestaat overigens niet uit alleen nummertjes maar altijd uit nummertjes en lettertjes.:)

hmmm terechtwijzing

idd nummertjes en lettertjes uiteraard.

Maar als je in de corporate versie geen nummer hoeft in te vullen hoe gaat dat dan met aanmelden bij MS:

even voor de uitleg,

Op de zaak worden alle PC met een vaste licentie geinstalleerd.
De PC's zijn van dell en worden geleverd met XP licentienummers.
Deze nummers zijn dus in pricipe niet gebruikt , slimme Henkies kunnen dus dit nummer gaan gebruiken en een echte prive licentie verkrijgen.
Maar nu doemt zich het probleem voor dat de key niet geaccepteerd wordt.
enne een 8 lijkt idd op een B maar dat is tijdends typen geprobeerd.

Niet gelukt met een OEM versie niet met een Retail versie niet met een standaard versie XP pro want defintief gaat het om XP-PRo engels-talig.

Is er onderscheid tussen UK en US???

hmmm terechtwijzing
Neen een correctie met een smiley erachter. Tevens bedoeld voor meelezers ter duidelijkheid.
Ga je namelijk kijken bij eigenschappen van deze computer staan er allemaal cijfertjes, alleen de letters OEM ertussen en de meeste mensen weten wel wat oem betekent. Dat zou verwarring kunnen wekken want dat is weliswaar het serienummer, maar in gecodeerde vorm, dus op die manier kun je dat niet ingeven. Leken op computergebied zouden zich daarmee kunnen vergissen.

Vandaar dat ik het aangaf, en vandaar ook de smiley omdat het niet als terechtwijzing gezien moet worden maar als goedbedoelde correctie. Tenminste ik vat het woord "terechtwijzing" wat zwaarder op, meer als "op de vingers getikt" eigenlijk. Maar misschien bedoelde jij het niet op die manier en dan is er sprake van een misverstandje.:)

Oke, back on-topic.

Van een corporate CD is sprake als een bedrijf een corporate contract met Microsoft heeft afgesloten. Dan worden pc's meestal ook "unattended" geinstalleerd, via het netwerk bijvoorbeeld of stand-alone's door de corporate cd er in te duwen.
Dan word automatisch een serienummer gegenereerd, activering is niet nodig of kan automatisch gedaan worden.

Echter.... als je tegenwoordig pc's koopt, zit er ook al een xp licentie bij (sticker op de kast) in de meeste gevallen.
Er word dus op grotere bedrijven (c.q. bedrijven met corp licentie) meestal niet met die keys gewerkt.
Je aanname dat een slimme Hendrik zo'n key wel eens zou kunnen opschrijven en stiekum voor thuis gebruiken is derhalve correct.

Van foutjes maken zijn meer voorbeelden te noemen bijv. O en Q en 5 en S maar ik ga er van uit dat je daar wel goed naar gekeken zult hebben.

Je schrijft dat je thuis met een standaard XP Pro cd probeert te installeren. Dan is mijn vraag, wat noem je standaard? Je vraagt over het verschil tussen een US en UK versie, mag ik daaruit concluderen dat je met een standaard XP pro cd een US versie bedoeld?

Voor zover mij bekend is er geen verschil met serienummers tussen UK en US versies, volgens mij zelfs niet eens tussen NL en US/UK versies.

Waar komt die melding dan vandaan?
1.) Er moet toch een fout in het opschrijven op het werk danwel het intypen zijn geslopen (wellicht in dit geval dan het opschrijven op het werk).
2.) Een van de andere reeds genoemde oorzaken is de oorzaak.
3.) Dat zou nieuw zijn... en dat zou betekenen dat het serienummer reeds bij Microsoft bekend is en bij Microsoft als illegaal serienummer te boek zou staan en daarom invalid key zou geven. Maar dat durf ik zwaar in twijfel te trekken. In dat geval zou het namelijk voldoende zijn je internet kabel uit de pc te trekken en dan zou hij hem door moeten laten.

Mijn gok blijft derhalve op het onjuist opschrijven van het serienummer op het bedrijf, of hebben de computers op het werk toch een home licentie.
Dat laatste kan begrijpelijk zijn, omdat bedrijven met een corp licentie die home licentie toch niet gaan gebruiken.
Maar een pc met een home xp licentie is een stuk goedkoper dan een pc met een pro licentie en dat kan een reden zijn.

Ik word nu wel erg nieuwsgierig naar wat het uiteindelijk blijkt te zijn als de oplossing gevonden is.

Nog even een vraagje ter zekerheid. Die invalid key melding die krijg je toch al tijdens de installatie als je de key moet ingeven, toch?
Of krijg je dat te zien als je windows wilt activeren?

Black Tiger
Je uitleg is zeer duidelijk.

De foutmelding komt direct na het invullen van de key dus ergens halverwege de installatie.

En ik weet zeker dat de key 100% goed is (heb meerdere keys tot mijn beschikking en allen geven dezelfde foutmelding)

Op de stickers staat dat het de engelstalige betreft en ik vroeg me gewoon af of er "meerdere XP engelstalige versies bestaan ieder met een eigen reeks nummers vandaar de vraag verschil tussen UK en US msisschien.

Met een standaard XP bedoel ik de XP versie die rondzwerft op de meeste nieuwsgroepen

Naar aanleiding van jouw uitleg snap ik niet waarom de keys niet geaksepteerd worden

pokhout zei:
De foutmelding komt direct na het invullen van de key dus ergens halverwege de installatie.
wat ik dan vreemd vindt, is dat jij zegt een goede key te hebben, dan blijft alleen de software over.
De key die jij bij de installatie invult, wordt door de installatie gecontrolleerd, het lijkt er op dat hij dat niet goed doet.
Kan het zijn dat jij een XP versie hebt die "Rot" of aangepast is door iemand.

Wat jij beschrijft heb ik nog nooit mee gemaakt.

Volgens mij moet ik nog wel een kleine correctie plaatsen op de goede uitleg van BT. Bij elke installatie van XP heeft XP een Licentie nummer nodig, ook de Corperate versie. Het verschil is alleen dat je de Corperated key in een Unattended file stopt of bij een RIS installatie in de INF file.

Nu de verwarring, hihihihi
Als een dergelijke PC met XP en een Corperate key geen lid is van een Domain zal hij nog steeds zijn licentie door willen geven aan MickeySoft, het is raar maar waar. BT weet dat ik er ervaring mee heb.

Ik had je graag een key gegeven, maar op de zijant van mijn PC staat de key van een Home edition, zal effe op Laptop kijken.
Daar staat een Pro key op en natuurlijk gebruik ik die niet.

Bert

Wat ook nog mogelijk is en ik weet dit uit ervaring dat de ene home de andere niet is en dit geld ook voor de pro, het gaat hier om gewone home en pro licenties die op de ene cd wel werken en op de andere niet.
Dit is gebeurd nadat MS cd's is gaan leveren met SP2 waar de licentie van de vorige versie niet werkt.
Het is heel lullig ik heb hier dan ook van elke uitgebrachte versie een cd liggen en dat zijn er ondertussen van de home 3 en van de pro zijn er al 4 allemaal NL versies.
En dan heb ik het maar niet over Office :(

hmmm wordt toch nog complexer dan ik dacht.

Goed we gaan maar eens stoeien met het geschenk van Bert 50

Dat klopt, ik ben van standaard cd's uitgegaan, niet van vernieuwde.
Als je dan een versie neemt met sp1 of sp2 ingebouwd en je neemt een zonder sp's erin, dan heb je ook al een verschil als MS op een of andere manier de keycheck daar in gebouwd heeft.
Alleen twijfel ik daar nog aan, vanwege het feit dat die invalid keys dan ook ergens opgeslagen zouden moeten zijn allemaal en da's al een hele waslijst geworden. Volgens mij hebben ze gewoon alleen de check verbetert.
Maar het is wel zo dat ik een pro en een corp cd heb, en dat die beiden toch een ander serienummer wensten, dus daar kan wel verschil in zitten.
Dat was ik eerlijk gezegd vergeten maar door de reply van Wizzard schoot me te binnen dat mij dat ook al eens overkomen was.

Het Corporate verhaal over een aanwezige key in de .inf kan goed kloppen, Bert50 weet daar inderdaad wel wat van en ik lees geen .inf files uit. Maar verklaart mij wel waarom ik laatst een corp. had die om een key vroeg en ik al dacht dat het geen echte corp was.

Op het werk hadden we ook zo'n cd's maar die kwamen dan van Technet (ook van MS) en die genereerde ook echt zijn eigen serials. Daar kon je dus ook meer pc's mee doen, dat is echt lachen. Maar zie daar maar eens een copie van te krijgen.:)

Als je echt een juiste key hebt, dan zou het moeten werken.
Het is belangrijk dat je aangeeft dat het tijdens de installatieprocedure gebeurt.
Daaruit kan men namelijk concluderen dat de check nog niet via het net plaatsvindt maar intern.
En daaruit kan men dan weer concluderen dat er toch een verschil in de serial moet zijn, wellicht dan vanwege corp/pro verschil of al dan niet aanwezigheid van 1 of meer servicepacks ingebouwd op de cd.

Ik hoop dat het je gaat lukken met het geschenk van Bert 50. Ondergetekende heeft zich ook rot gezocht en uiteindelijk ergens een geschenk gevonden en overgeschreven.:)
Bij mij werkte dat gelukkig wel in 1 keer.

Ik heb zelf ook nooit problemen met de aktivering of de sleutel heb zelf een Actionpakket van Microsoft het kost wat maar dan heb je ook wat.

Maar voor de meeste mensen is het een terleurstelling als ze voor de zoveelste keer hun windows willen installeren en ze bellen naar Mickey soft die dan verteld dat het niet meer kan omdat die al teveel keer geactiveerd is, dan is deste vreemder als ik bel dat het dan wel ineens kan en anders zijn er andere middelen omdit toch te kunnen doen :)

Ook met het geschenk van Bert 50 hetzelfde resultaat. "This is not a valid key tijdens installeren. van XP

Snappen jullie dat nog.

Hoe kom ik uit deze impasse .
Heb al verschillende versies Xp gedownloaded tot nog toe zonder resultaat.

Heb zelfs de UK en de NL versie geprobeerd.

Helaas helaas

Dat is wel heel vreemd is het toevallig een dubbele key welke ook als windows2000 key te gebruiken is?
Zo ja dan moet je zoeken naar een XP versie zonder service pack 1 of 2
dan zou die moeten gaan werken.

Nee, caps-lock maakt niets uit bij het invoeren van een windows key.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Hmmmmmm ik heb er vandaag nog is over nagedacht het kan ook nog is een upgrade key zijn.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan