deze melding

M

musli

Ik ben al op zoek geweest maar ik heb deze melding:primary ide channel no 80 conductor cable installed.
De zelfde melding heb ik ook op sec, ik heb natuurlijk wel een kabeltje voor mijn H D 2x( ata 133 udma 6) maar wat moet ik hier nu weer mee, of met andere woorden hoe los ik dit nu weer op.

Normaal is een IDE bandkabel 40 aderig maar waarschijnlijk heb je de 80 aderige bandkabel nodig.

Dit is nodig om storing en eventuele data verminking te voorkomen..

Let me know!!

Hoi ik ben blij met de reply ,maar ik heb zo`n kabel speciaal gekocht daarvoor(gele flatkabel) dus dat is het niet, maar wat dan wel?:????
De kabel die ik heb vervang ik wel want je kan noooit weten.

Goed de kabel bekijken of er echt wel 80 draadjesaanwezig zijn

Hij is ook herkenbaar aan de drie verschillende kleuren connectoren die als volgt gemonteerd dienen te worden:

De blauwe in het moederboard
de grijze gaat naar de Slave HD
de zwarte is voor de Master HD

Succes

Het is een melding die van het mainboard af komt, als je zo'n kabel niet geinstalleerd hebt, maar je moederbord wel de mogelijkheid hiervan heeft.

Dat is net zoals een ander moederbord komt met de melding S.M.A.R.T. capable but not enabled.

Melding kun je gewoon negeren.
Of uiteraard zo'n kabel eraan hangen, maar dan heb je weer het probleem dat als je er een slave HD of CDrom aan hebt hangen, die het misschien weer niet aan kunnen en dan ben je nog even ver.

Gevonden, ik had de kabel verkeerd aangesloten.
De volgorde is:de blauwe kant van de kabel moet op het blauwe gedeelte op het M B, en dan is de master het eind van de kabel en de slave moet in het midden en dan wekr ie perfecto

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan