Deze service niet gevonden????

N

nike1

heb een dreambox met een stab rotor ,ik draai t/m Hispasat.
Wat ik niet snap is als ik hem op rtl4 of 5 zet heb ik beeld (77%)
Hispasat (80%) maar zoals ned1//2/3 geen beeld maar wel (82%),is dit toch nog een kwestie van de afstelling ( alles was 2 weken geleden nog goed) .
Input power : 70 mA , en verder alles aangekruist

Hoe oud is je kanalenlijst? Doe anders even een tp scan.
Check je LNB eens. Er is iemand een dag aan het zoeken geweest met een soortgelijke indicatie en toen bleek zijn LNB stuk

heb een tp scan gedaan , en heeft de zenders die ik niet kan krijgen verwijderd ned1/2/3/div behalve rtl4 en5
Zal er een nieuwe setting er inzetten.
Maar de schotel staat dus wel goed?

Als je signaalsterkte hebt van rond 70-80% dan ontvangt je schotel dus een signaal. Dit hoeft echter niet van de juiste satelliet te zijn. Het kan nl. zijn dat de schotel net op een frequentie/transponder van een andere satelliet staat, die hetzelfde is als die van de zender waarop je dream staat.

Dit kun je makkelijk controleren door even wat andere zenders van dezelfde satelliet in je dreambox te selecteren. Heb je overal voldoende signaalsterkte dan mag je aannemen dat je schotel v.w.b. die satelliet juist staat.

Echter een signaal van 40-45% is niet goed. Zelfs als je de schotel compleet omdraait dan geeft de dreambox nog 40% signaal aan.

sbs6 (83%) net5 (83%)Veronica (83%) dat staat er in het menu ,signaalmeeting.Ga ik nu op een zender staan bijv. ned3 en druk op de afsatandsbediening 2xop de knop info dan naar pag3 staat daar snr 61%, daar zit dus ook verschil in tussen de signaalmeting of met die infoknop,(bij signaalmeting bij ned3 gaf ie 83% aan en met infoknop 61% ).
Is dat te verklaren?

b.v.d
Nike

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan