DHL/PostNL en pakketjes die net niet in de brievenbus passen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Vanavond weer een pakket op de mat gevonden wat eigenlijk via de voordeur bezorgd zou worden, we waren thuis, en er is niet aangebeld, en ja de deurbel werkt!

Pfftttt, de visite vertrekt om kwart voor acht, en er ligt iets op de deurmat?

Een pakketje wat ze door de brievenbus gewrongen hebben?

Uh, ikke niks ontvangen, want het was en is breekbaar, en vandaar dus "aanbellen"!

Tumme!!!

Tja dat ligt toch echt aan de bezorgers, maar als er voor moet aangebeld worden, dan vraag ik me af of het niet als brievenbus pakketje was aangemerkt c.q. betaald voor brievenbus pakketje?

Nee BT, het was een pakket wat aan de deur afgeleverd moest worden, en dat staat ook in het track&trace bericht.

Kijk maar eens naar de onderstaande quote, een gedeelte uit het bericht wat ik via mail ontvangen heb:

DHL
DHL

WE KOMEN VRIJDAG BIJ JE LANGS​

Beste ...
Vrijdag staat onze bezorger met pakket JVl.... van Alternate Nederland bij je op de stoep. Komt het niet goed uit? Maak dan eenvoudig een nieuwe bezorgafspraak. Zodra de bezorger onderweg is, ontvang je weer een bericht.
G********** van Alternate Nederland.
VERWACHT BEZORGMOMENT
VRIJDAG 29 JANUARI
TUSSEN 17.55 - 19.55 UUR

Grote druk en tevens.een puinhoop bij bezorgers, distributiecentra en ga zo maar door.
Het is niet verwonderlijk dat dit gebeurd. Bezorgauto zit stampensvol met online bestellingen en moeten geleverd worden.

Aanbellen of niet staat nergens beschreven , regelmatig krijg ik bericht uw pakket wordt dan en dan bezorgd en past vermoedelijk door brievenbus.

Waarschijnlijk heeft bezorger het verkeerd ingeschat en door de brievenbus geduwd.

Wil je perse een belletje dan laat je pakket aangetekend bezorgen.

Maar online aankopen verzenden vaak zonder signeren. Tenzij het waardevol is.

Je hebt dus gewoon pech mss kun je indien product gesneuveld is de pakketdienst inlichten.

Lees nu jou bericht freggel. Maar nergens IN het bericht staat dat hij MOET aanbellen. Hij moet bezorgen hoe dan ook.
Legio kleine pakketjes van Ali worden bij mij als pakket gewoon door brievenbus gestopt.

Daar dacht ik eerst ook aan. Maar er staat wel dat er anders een nieuwe bezorgafspraak gemaakt moet worden als het niet uit komt, en dat betekent dan wel dat hij inderdaad zou moeten aanbellen. Anders hoef je ook geen nieuwe afspraak te maken als het niet gelegen komt.

Ik zie dat normaliter niet bij brievenbuspost. Maar dit is overigens geen Postnl maar DHL.

ik had begrepen dat ze betaald krijgen per afgeleverd pakketje
goedschiks of kwaadschiks boeit niet meer

dit is gelijk het nadeel van meerdere bezorgers per bedrijf
heb ik de vaste van dpd of post is er geen probleem dhl heeft hier geen vaste bezorger

Dat klopt inderdaad, hoe meer pakketjes hoe meer ze betaald krijgen. En nu ze het allemaal zo druk hebben i.v.m. Corona moet het allemaal sneller.
Onze PostNL bezorger belt nog aan en reikt het dan nog aan als we snel genoeg bij de deur zijn anders wacht ie op een afstandje.
Als DHL hier iets bezorgd wordt er gebeld en ligt het altijd op de stoep en staat de bezorger een stukje verder.
Gelukkig maar zelden dat ze hier iets proberen te proppen door de brievenbus.

Gelukkig werkte de ssd die in het pakketje/enveloppe zat nog, maar ik kan me voorstellen dat er op deze manier toch af en toe iets sneuvelt.

Ik weet intussen wel dat de bezorgers van pakketjes een aardige cent bij kunnen verdienen, een zoon van een collega doet dit op zijn vrije zaterdag, en rijft dan toch op een uur of 5 pakketjes bezorgen een €150,- binnen.

Ja maar vraag hem eens hoeveel adressen hij in die 5 uurtjes doet en wat het hem aan benzine kost? Want dat moet je er ook nog van af trekken. Of is dat puur verdiend en rijdt ie met de bus van een baas of zo?

Hij rijdt met de bus van de baas, maar heeft al een tip van een ander gehad om het rustiger aan te doen, want hij mag er ook langer over doen, hoe het precies zit of werkt weet ik ook niet helemaal.

Hier vult de postnl postbode gewoon in dat het pakketje is afgeleverd, maar houdt het zelf.
Leverancier zegt pakketje is afgeleverd, zoek het maar uit.
Ik heb betaald maar niets gekregen en postnl zegt dat ze een onderzoek gaan starten maar ook dat ik daar verder niets van zal horen.
Stelletje liegende dieven zijn het.

Hé dat klinkt bekend @MAS3.

Er lopen er hier ook een stel met van die petten die iedereen past....

Prcies hetzelfde. ;)

Maar ach niet getreurd, wij hadden vorige week een kaartje van post nl "wij hebben u gemist" Maar er was niks aangevinkt op dat kaartje, dus waar is het pakket???

Ik wou dat ik zo'n baantje had, ipv nu thuis te zitten... :stupid:

Wow Mas3, dat is niet fijn. Ik heb inderdaad ook van die verhalen gehoord op een aantal plekken. Bijzonder vervelend dat sommige bodes niet te vertrouwen zijn. Echter als je niet getekend hebt, dan kan de bezorger veel zeggen, maar is het wettelijk nog altijd zo dat de afzender moet aantonen dat jij het pakket ontvangen hebt.
Tenzij het een brievenbuspakketje was met track en trace code en de bezorger heeft het als "bezorgd" gemarkeerd, dan lukt dat niet meer echt.
Van de andere kant is ook belachelijk dat men dan van zo'n onderzoek van PostNL gewoon geen uitkomst meer hoort.
Ongehoord zeg. Maar het klopt wel, je kunt nergens terecht en het geld ben je kwijt.

Hier is wel al eens een pakketje kwijt geraakt in de post, voor de Kerst ook nog. Zaten 2 DVD's in, zal wel iemand leuk gevonden hebben in het sorteercentrum. Gelukkig op tijd nieuwe gekregen van de leverancier.

iets kwijt geraakt bij de post .... dat ken ik... maar dan van de belasting dienst
aangetekende brief niet ontvangen kreeg ik te horen
maar anders om van belastingdienst naar burger komt altijd! aan.... ja ja

Ik had eens 3 jommeke,s boeken gekocht op tweedehands.be voor een prikje en die waren in zeer perfecte staat, was eentje bij van eerste druk.Deze was door de verkoper heel goed ingepakt en verstuurd door bpost,deze had niet beter gevonden om het pakje te plooien, en in de gleuf gestoken in de brievenbus? een gleuf van 5cm hoog op 25 cm breed , heb nogal moeite moeten doen om deze eruit te krijgen, uiteraard mee verder geweest, tot nu toe nog niets gehoord?Zo zie je maar dat sommige niet inzitten met een andere zijn aankoop.

als er breekbaar op gestaan had dan hadden ze er mee gegooid.
zijn maar een paar goede bezorgers meer over die hart voor hun zaak hebben.
de andere zijn hard voor de zaak

Ah nou snap waarom de hard is voor mij...

Ik ben na 40 jaar keihard werken ook gebroken. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan