Digitaal RTV Nieuws (week 24) (2005-06-15)

T

twilight

SBS: digitale kanalen allen via KPN te zien ?

SBS overweegt de nieuwe digitale themakanalen exclusief te distriburen via KPN. SBS dreigt voor KPN te kiezen omdat KPN zou zijn te betalen voor de doorgifte van de kanalen, terwijl de kabelmaatschappijen juist het tegenovergestelde willen. Iets wat in Nederland eigenlijk altijd zo is geweest terwijl het in de rest van de wereld juist andersom is.
De distributie bij KPN zou dan verlopen via ADSL2+, een techniek waar ook Versatel mee gaat komen. De themakanalen waar het om zou gaan zijn Klussen & Wonen, I Love (successeries uit de jaren 70 en 80), TV10 (shownieuws) en Veronica Vibes (uitgaans- en vrijtijdstips).

Bron: Adformatie



DiviTel levert Delta systeem voor uitrol digitale televisie

DiviTel, leverancier van apparatuur op het gebied van digitale televisie (DVB) en draadloze communicatie, levert een systeem voor digitale televisie aan Delta, de kabelexploitant in de provincie Zeeland. De divisie Kabelcomfort van Delta wil vanaf augustus 45 kanalen digitaal door kunnen geven aan circa 150.000 huishoudens. Klanten kunnen na aanschaf van een digitale decoder hetzelfde pakket kanalen ontvangen als ze nu analoog krijgen, aangevuld met een vijftal bonuskanalen. Drie maanden later wordt een 35-tal betaalkanalen aan het systeem toegevoegd. Op korte termijn kan het aantal kanalen uitgebreid worden tot meer dan tachtig, terwijl distributie van digitale televisie via internet tot de mogelijkheden behoort. Het systeem is ook voorbereid op de toepassing van interactiviteit, zoals video on demand of multimedia diensten met MHP of Open TV.

Bron: http://www.divitel.com




Canal+ verliest minder klanten dan verwacht

Volgens De Telegraaf heeft Canal+, als gevolg van het kwijtraken van de uitzendrechten van de live-wedstrijden uit de Eredivisie, minder klanten verloren dan voorzien. Canal+ beaamt dat het bedrijf eerder rekening hield met een teruggang van het aantal klanten met 25 procent, maar dat die verwachting nu naar beneden is bijgesteld tot circa 8 ? 10 procent. Tegenover het verlies aan klanten staat een besparing van ongeveer EUR 25 tot 30 miljoen, dit zijn de totale kosten die Canal+ maakte voor het op de buis brengen van de eredivisie wedstrijden. De klanten van Canal+ gaan meeprofiteren van deze besparingen. Met ingang van augustus gaat het abonnementstarief met EUR 6 per maand omlaag.

Bron: http://www.telegraaf.nl



Versatel: Live Eredivisievoetbal via CanalDigitaal

Versatel Nederland B.V. (?Versatel?) kondigt vandaag aan dat het een overeenkomst heeft gesloten met CanalDigitaal voor de distributie van Eredivisie voetbalwedstrijden voor de komende 3 seizoenen 2005-2008 via satelliet. Deze dienst wordt geleverd als een alternatief voor voetballiefhebbers die buiten het ADSL2+-dekkinggebied van Versatel wonen, maar die toch graag Versatel?s verslaggeving van de Eredivisie volgen. Binnen Versatel?s ADSL2+ dekkingsgebied, zullen voetballiefhebbers Versatel?s 20Mb ADSL2+ aangeboden krijgen om Live Eredivisie voetbal te kunnen zien. De combinatie van satelliet- en ADSL2+-dekking garandeert dat alle voetballiefhebbers in Nederland vanaf augustus 2005 Live Eredivisie voetbalwedstrijden kunnen zien. Versatel?s voetbalverslaggeving via satelliet heeft andere specificaties dan Versatel?s voetbalproduct via ADSL 2+. Met de dienst via satelliet kan de abonnee gemiddeld 4 live wedstrijden per weekend bekijken. Alle andere wedstrijden worden ook via satelliet uitgezonden, maar niet live. Satellietabonnees zullen bepalen welke wedstrijden Versatel live zal uitzenden middels een stemmechanisme. Abonnees van Versatel?s voetbaldienst over ADSL2+ kunnen alle 9 wedstrijden zowel live als op aanvraag volgen. De prijs van voetbalverslaggeving via Versatel?s satellietaanbod is ? 19,95 per maand. Meer informatie en de voorwaarden zijn beschikbaar op www.versatel.nl of www.canaldigitaal.nl. De satellietdienst kan zowel bij Versatel als bij CanalDigitaal worden besteld. Abonnees kunnen vanaf woensdag 15 juni bestellen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan