Dik tevreden!

S

Simon

Ik ben zo blij...eindelijk ASDL. Lekker snel en geen dikke rekeningen meer! Op een donderdag aangevraagd en anderhalf week later het spul binnen en werkend!

Groeten uit Zweden, Simon.

Ja ADSL is heerlijk als je telefoon gewend bent. Maar dan bof je nog zeg, zo snel al... hier in het land moet men soms enkele maanden wachten op zijn aansluiting, terwijl het dus wel te krijgen is in die regio, in andere regio's is nog zelfs niet bekend of het ooit komt en zoja wanneer dan wel.

Anyway, veel plezier van je nieuwe snelle verbinding!

Over 2 á 3 weken heb ik ook eindelijk ADSL....

Ik kan haast niet wachten, eindelijk iedere dag lekker lang op internet.............

Laterzzz,

Flup jr

@Flup jr.

Heb hier ook adsl en ik moet zeggen dat ik hierover zééér tevreden ben heb hiervoor kabel gehad en in de piekuren is adsl zelfs sneller dan kabel.

Proficiat,

exDumber

oophoeden nu dadelijk ga ik nog kwijlen van ongeduld.

flup jr

Sinds augustus ook ADSL gemiddeld 56 KB/s down 6 KB/s up

Het werkt als een speer.

Dan moet je eens gaan klagen, dat zou 8kb up moeten zijn en 64kb down.

Kijk anders even naar je instellingen of je het adslmodem niet op 54kb hebt staan i.p.v. 64kb.

Anyway, ik heb vandaag ook bij iemand ADSL geinstalleerd, ging echt van een leien dakje, goed instruerende documenterende software, maar de handleiding voor de plug op de kabel te zetten was erg magertjes en zou zeer zeker beter mogen want als ik niet geweten had hoe zoiets te doen had die vriend nu kortsluiting op zijn lijn gehad.:)

Verder ging dus alles prima, met 1 uitzondering.... We kwamen niet op internet. Planet.nl was zo vriendelijk geweest om de verkeerde usernaam en/of password op het formulier te schrijven, morgen moet ie dus even bellen.

Theoretisch maximum is niet te halen vanwege zogenaamde overhead.

Aan je gewenste data wordt bijvoorbeeld IP-header toegevoegd. Bij een MTU van 1462 gaat alddus al 40 bytes af, = 2,7%. Dan is er ook overhead voor protocol; tussen begin en einde van verbinding is handshaking middels ACK/NAK nodig. Kortom van iedere second verlies je enige procenten om de zaak technisch te laten werken. Een download van netto tussen 53KB/s en 56KB/s is dan ook zeker niet slecht.

Kijk hier maar eens Black Tiger

http://www.internetten.nl/frameset_internetwijzer.html

Kreeg laatst een mailtje van mxstream dat het bij ons in het dorp niet beschikbaar komt. Als argument: ze kunnen geen goede verbinding garanderen (of ze hebben gewoon geen zin om de centrale om te bouwen). Via de kabel kan het ook niet omdat essent gestopt is met het uitbereiden van hun glasvezel netwerk wegens de tegenvallende opbrengsten in de ict branche

Of het deze dan wel wat wordt staat natuurlijk te bezien, maar er loop al weer ergens een grote proef met INternet via het stroom net. De vorige keer was het allemaal niets (geen idee waarom niet overigens) en ik moet dus maar zien wat het deze ronde wordt. Maar het zou toch wel even iets nog mooiers dan ADSL kunnen zijn...

Heb sinds een poosje ook adsl, en ben zeer tevreden.

Voor die paar tientjes meer, een download verbetering van zeker 25x.

Van 2kb (casema kabel) naar ruim 50 kb met adsl.

Toppie dus.

Ik was ook zeer blij dat het bij ons in de regio zo snel te krijgen was, en dat ik een van de eerste was die dit kreeg.(er is nu al een tijdelijke stop omdat er geen capaciteit genoeg is om de snelheid te kunnen garanderen).

Het klinkt raar misschien maar ik ben dik tevreden over mijn Chello kabelinternet verbinding.

Ik heb een gemiddelde van 100kps en in de piek als maximum 167 kps.

Omgerekend in de piek zo'n 1.25 MB per seconde.

Ik heb denk ik geluk met de wijk waar ik woon, het is hier niet zo druk bevolkt.

Sorrie, 1.35MB per seconde. typfoutje, bedankt!

Dat klopt Raimond, maar ik ging uit van 1500 MTU en daar dus die waarden vanaf.

Je ligt inderdaad altijd iets onder de topwaarde, maar ik heb hogere downloadsnelheden gezien op ADSL dan de schrijver hier aangaf.

En toen viel me die setting in die je kunt instellen.

Hier met de @home kabel varieert het nogal, normaliter ligt het rond de 120 a 130kb/sec en veel bezochte sites kunnen tot 350 a 400kb/sec halen, ftp varieert ook afhankelijk van de bezochte ftp en snelheid van de ftp server kan het varieren van 0,3 kb/sec tot 400 kb/sec.

we hebben het hier toch wel over k bits he?

ik maak hier uit op dat ik met mijn kabel nog niet zo slecht af ben tov adsl,

ik ben nu iets met 62KB/S aan het zuigen,

en ik maar balen toen kpn met een vage melding kwam dat de kabel naar de centrale te lang zou worden en dat tenkost van de kwaliteitseisen ging,waardoor ze gekapt zijn met aanleggen hier(zeist),sja je kan een duppie maar 1 keer uitgeven he.......

Ja ben je goed uit met je kabel.

DRZ volgens mij maak je toch een fout.

1.25mb per seconde is niet te halen op kabel, en zeker niet op chello.

als je 167k haalt (je schrijft kps) dan ga ik er van uit dat het 167k/s is, zijnde 167 kilobit per seconde, dat moet je delen door 8, dan kom je uit op 20,x kb per seconde en zeker geen 1.25mb per seconde.

Dat zou namelijk betekenen dat je in 7,5 minuut een complete cd download.

De snelste particuliere kabelverbinding (hier en daar met een uitschietertje) laat 512 kb (dus een halve mb) per seconde toe.

Als je die topsnelheid continue zou kunnen halen (wat in de praktijk niet lukt) zou je een CD kunnen downloaden op 20 minuten tijd.

Dat is ook waar de mensen die ADSL willen aanschaffen zich vaak mee vergissen.

Er wordt ze gezegd dat ze 64k upstream en 512k downstream (download) hebben.

Maar dat zijn dus kilobits per second.

Omgerekend (delen door :cool: kom je dan uit op 8kb upstreap (dat is bij @home 16kb) en 64 kb downloadsnelheid (bij @home vrijwel altijd hoger tot maximaal een continue stream van ongeveer 300kb bij een heel snelle site). Hier en daar op de kabel uitschieters naar 450 a 500 kb/sec maar dat duurt meestal niet lang.

Dus ergens vergis je je goed.

@BT, er word geadverteerd met een download snelheid van 1,5 megabit per seconden dat is gedeeld door 8 187.5 kilobyte per seconden.

Dit haal ik helaas niet maar ik kom er wel heel erg dichtbij n.l. 167 kilobyte per seconde.

Dat is als je het vermenigvuldigd met 8 1.336 megabit per seconden.

Het kan zijn dat ik de kps, kbs en kBs een beetje door elkaar gooi maar dit bovenstaande is wat ik ongeveer wilde vermelden.

Ok we hebben het factortje windows nog niet meegeteld en wie zegt dat die teller klopt :)

Maar dit is echt wat ik zo nu en dan kan halen zeker op de site's van microsoft-update-nl en andere binnenlandse site's.

Ik heb gisteravond rond 9 uur op de site van tucows de publieke versie van McAfee5 binnen gehaald dat via HCCnet werd verstuurd en dat ging met een gemiddelde snelheid van 125 kilobits per seconde.

Zeker rond primetime vond ik dat niet slecht!

Met deze berekening kan ik in theorie een cd van 700 megabyte binnenhalen in ongeveer 1 uur en 15 minuten.

Klopt deze berekening of ben ik nu echt helemaal van de weg geraakt?

Een veelbelovend alternatief gaat het waarschijnlijk niet halen volgens het volgende artikel: Bredband Benelux stopt met haar activiteiten in Nederland. Het Zweedse moederbedrijf Bredbandsbolaget heeft voor de 57 Nederlandse personeelsleden collectief ontslag aangevraagd. Het bedrijf dat als eerste met glasvezelverbindingen kwam is nog wel in gesprek met overnamekandidaten, maar als die er niet zijn, dan stopt de dienst. Bredband bood gebruikers internetaansluitingen op glasvezel aan voor 29 euro (fl 65) per maand en eenmalig 50 euro aansluitkosten. ADSL of kabelinternet is duurder, terwijl de snelheid van internet op de glasvezelkabel tientallen malen hoger ligt.

" Het is ongelofelijk jammer dat dit stopt ", zegt algemeen directeur Henjo Groenewegen. " De technologie werkte perfect, er was vraag vanuit de markt, maar we zijn slachtoffer geworden van de huidige negatieve sentimenten op de financiële markt. We zijn er hier allemaal van overtuigd dat Bredband in Nederland een succes had kunnen worden." Bredband was van plan om de komende drie jaar 75.000 woningen aan te sluiten.

(Planet Multimedia, Automatisering Gids, 08-10-01)

Dat had lekker snel en niet al te duur kunnen zijn! Maar helaas...

@DRZ je tweede berekening ga ik niet narekenen, want volgens mij klopt dat zo'n beetje.

Maar ik heb geen advertenties gezien waarin ze voor ADSL adverteerden met 1,5 megabit.

Het werd even verwarrend omdat je schreef dat je 1.25 mb zou halen, maar mb staat voor megabyte, vandaar dat ik er niet megabit van maakte. Stom ook eigenlijk he, dat ze bij het uitvinden van die woorden ze bijna hetzelfde gemaakt hebben.:)

Anyway, ik ken wel een bedrijf wat adverteert met 1.5 megabit, maar dat is als je de duurdere ADSL variant neemt (iets van 179,0- per maand of zo?), dat is dan de snelle variant.

Op het board ga ik gewoon uit van standaard ADSL vergelijkbaar met kabel, dus dan moeten we de versie nemen die voor 99,- per maand geleverd wordt.

En daar wordt geadverteert met 512kps downstream en 64 kps upstream.

Als jij echter zo'n 99,- abo hebt en toch een downstream haalt van 1.32mps dan mag je in elk geval zeer tevreden zijn. Da's echt boffen.

Op het board zijn ook Belgen heb ik begrepen, die het goedkoop abo hebben afgesloten maar toch de snelheid van het dure abo behalen.

@ BT, ik heb altijd geleerd dat je megabit met een hoofdletter 'M' en een kleine letter 'b' schrijft en als je spreekt over megaByte als de kleine letter 'b' in een hoofdletter 'B' veranderd.

Maar dit is al weer een tijdje geleden en is misschien alweer achterhaald.

Vandaar de verwarring misschien.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan