[discussie] www.bigweb.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BiG_G

Hallo,

Ik vraag me zo af wat jullie vinden van de "regels" van BIG.

Met name de laatste regel (en de eerste, maar om een andere reden) kan ik met mijn pet niet bij.
Als ik nl een gameconsole koop, is ie van mij. Ik mag ermee doen wat ik wil (vind ik).
Als ik hem ombouw om bv Linux erop te zetten dan doe ik dat. Dat is (lijkt mij) niet illegaal. Dat ik er dan toevallig ook nog gekopieerde spelletjes op kan spelen is niet relevant. (vind ik)

Dat is net zo dat je een auto koopt die 120 rijd (want harder mag je toch niet) en hem dan niet zou mogen opvoeren...

En het mooiste vind ik toch wel de faq. Die staat eronder:
V: Wat zijn de voordelen van legale games & software?
A: Ze zijn beter voor je gameconsole of pc

Whahahahaha

G

[edit]
Ik bedoel dan ook de regels... Verder ben ik nog niet gekomen ;)

[/edit]

Geachte Big,

Met enige verbazing zag ik gisteravond P.R. de Vries in Uw reclame spotje.
Online en Offline detectives? U gaat computers scannen op illegale software? Of gaat U de IP packetjes tracken? Lijkt me sterk naar illegale praktijken ruiken, denkt U niet?

We leven in een vrijstaat. Ook de politie is aan regels gebonden. Ik ben benieuwd naar welke regels U bent gebonden.

Nep E-mail? Mag dat wel????? Is dit geen aanzet tot 'harassment'???

Hoe meer ik uw site bekijk hoe meer ik me afvraag in wat voor land we leven dat dit mogelijk maakt.

Ook de laatste regel die u op uw pamflet heeft staan:
Een gameconsole ombouwen ZODAT er illegale spelen op gespeelt kan worden...
Als ik mijn Xbox ombouw om er vrije software op te zetten (Linux) dan hebben jullie of de wet er niets mee te maken! Dat ik er toevallig ook een gecopieerde versie erop kan spelen is bijzaak.
Dat is geheel aan mij wat ik doe met een Gameconsole, immers ik heb hem betaald en is dus van mij.

Dus een beetje vreemde regel die U er op na houd.

Hoe beter ik naar uw site kijk, hoe meer ik begin te walgen. U schuwt ook leugens niet:
FAQ Vraag: Wat zijn de voordelen van legale games & software?
Antwoord: Ze zijn beter voor je gameconsole of pc

Dat is natuurlijk je reinste onzin! Een kopie kan niet je console slopen! Het is Software!!! Geen hamer!

Tenslotte wil ik alleen nog even een regel eruitlichten waarbij ik werkelijk van achterover val:
"Een game of software is best duur, hoe komt dit?
Wat voor de een duur is, is voor de ander weer goedkoop en andersom."

Dit slaat werkelijk als een tang op een varken. Natuurlijk is voor de 1 duur en voor de ander goedkoop, net als dar zeiljacht van een miljoen!

Het spijt me zeer, maar als voorvechter van vrije software ben ik weldeglijk eens met bepaalde stellingen op uw site. Helaas braakt U ook nog zoveel onzin uit dat ik niet meer kan doen dan lichtjes "nee" schudden met mijn hoofd.
Ik ben Blij dat ik Linux draai, en op geen enkele wijze met "betaalde software" te maken heb.

Groet,

G

Maar ik zie al iets staan van "Downloaden is ook kopi?ren"

Pfff, dan moeten ze maar eens naar de internetaanbieders luisteren met hun reclamespots, uitspraken als onbeperkt downloaden van muziek e.d.

Zoals ik al zei ik ga die site eens lekker doorbladeren deze week... ;)

Maar nu eerst....

:bier: :bier: :bier: .......

Heren jullie weten waar dit thuis hoort.

Heren, ik heb dit topic gezet in computers en weer geopend.

We houden hem wel in de gaten......................

Wat er van dit draadje tijdelijk elders gepost is:

Originally posted by Kerstkonijn
Het is wel heel discutabel het kopieren per defenitie illegaal te noemen. Als dat zo is, is het heel vreemd dat er nog diskette's, writable cd's en dvd's, usbsticks en wat dan nog meer verkocht mag worden. De stelling ontkent het bestaan van (onder andere) GPLsoftware.

Originally posted by BiG_G
Maar we betalen toch netjes de auteursrechten? Op elke cd / dvd zit een bedrag die naar de "buma/stemra" en consorten gaat om te zorgen dat de artiest (yeah richt) zijn geld wel krijgt.
Dat is de eerste en beste reden dat het natuurlijk complete onzin is dat het copieren daarmee dus idd illegaal is.
Daarnaast is bewezen dat na de invoering van Napster en friends de CD (muziek in dit geval) verkopen als een idioot gestegen zijn. Nl: iedereen die een nummer gehoord heeft en vind het goed, koopt het origineel. (iig meer dan voorheen)

Nu betreffende de site:
(En voor mij de reden dat dit draadje dus NIET hier hoord)
Het is verboden om leugens te verkopen. Leugens op het internet dus ook!
Dat is WET! Voor leugens (smaad o.a.) kan je zware straffen krijgen of geldboetes betalen.
Wie o wie pakt die site aan?

Software, gekopieerd of niet, is software en is dus geen hamer (waarmee je je XboX kapot kan slaan) en dus niet slechter voor je spelcomputer dan de legale versie.
Ook is het onzin als het verboden is om hem om te bouwen. Ik wil die van ons ombouwen. Dan kan er nl linux op. en kan ik linux spelletjes mee spelen. Allemaal geregeld door de patenten van Linus dat je die spelletjes MAG copieren en distribueren. Dat is niet illegaal!!! (het punt van KK?)

Ik mag hem gewoon ombouwen, ik heb hem betaald... Ik mag hem zelfs van drie hoog gooien als ik dat wil!

G

Originally posted by Kerstkonijn
Ik kan mij niet voorstellen dat het ombouwen illigaal is. Een brommer mag je ook opvoeren. Er is echter een wet dat de brommer maar een bepaald maximaal vermogen mag hebben.

En als het spelletje een gekopieerd ding is welke een copyright heeft, ala, maar een vrij stuk software moet mogen. Als het ombouwen illigaal is, zou de wet het verbieden op bepaalde hardware Linux te draaien. Volgens mij zit BIG er naast.

Gekopieerde cd's/dvd's zijn vaak wat minder 'hard' gebrand. Maar ik betwijfel het of er iets is ingeouwd die dat detecteert om vervolgens op een lullige plek een kortsluiting ofzo aan te sturen.

Is er ergens al een uitspraak geweest of het modificeren van gameconsoles strafbaar is? In de zaak van het simlockvrij maken van mobieltjes wel. Maar daar weet ik ook de uitspraak niet meer van.

Wie weet hier meer van?

In overleg mede moderators toch weer op slot!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan