[discussie] www.bigweb.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kerstkonijn

[SIZE=-3]Inleiding:
  • Hier het vervolg van het draadje wat onder DuckForum > Off topic > Algemeen gestart is. Voor de duidelijkheid, eerst even aangeven waarom het draadje hier verder gaat:
  • [/SIZE]
    [SIZE=-3]Originally posted by Black Tiger
    Heren jullie weten waar dit thuis hoort.[/SIZE]
    [SIZE=-3]Nou, ik niet. En van de huidige moderator krijg ik geen antwoord. Dan maar een gok dat het hier hoort te staan. Mea culpa als ik abuis ben. Aan de moderator het dan maar te sluiten/verwijderen.
[/SIZE]Het is wel heel discutabel het kopieren per defenitie illegaal te noemen. Als dat zo is, is het heel vreemd dat er nog diskette's, writable cd's en dvd's, usbsticks en wat dan nog meer verkocht mag worden. De stelling ontkent het bestaan van (onder andere) GPLsoftware.

Maar we betalen toch netjes de auteursrechten? Op elke cd / dvd zit een bedrag die naar de "buma/stemra" en consorten gaat om te zorgen dat de artiest (yeah richt) zijn geld wel krijgt.
Dat is de eerste en beste reden dat het natuurlijk complete onzin is dat het copieren daarmee dus idd illegaal is.
Daarnaast is bewezen dat na de invoering van Napster en friends de CD (muziek in dit geval) verkopen als een idioot gestegen zijn. Nl: iedereen die een nummer gehoord heeft en vind het goed, koopt het origineel. (iig meer dan voorheen)

Nu betreffende de site:
(En voor mij de reden dat dit draadje dus NIET hier hoord)
Het is verboden om leugens te verkopen. Leugens op het internet dus ook!
Dat is WET! Voor leugens (smaad o.a.) kan je zware straffen krijgen of geldboetes betalen.
Wie o wie pakt die site aan?

Software, gekopieerd of niet, is software en is dus geen hamer (waarmee je je XboX kapot kan slaan) en dus niet slechter voor je spelcomputer dan de legale versie.
Ook is het onzin als het verboden is om hem om te bouwen. Ik wil die van ons ombouwen. Dan kan er nl linux op. en kan ik linux spelletjes mee spelen. Allemaal geregeld door de patenten van Linus dat je die spelletjes MAG copieren en distribueren. Dat is niet illegaal!!! (het punt van KK?)

Ik mag hem gewoon ombouwen, ik heb hem betaald... Ik mag hem zelfs van drie hoog gooien als ik dat wil!

G

Ik kan mij niet voorstellen dat het ombouwen illigaal is. Een brommer mag je ook opvoeren. Er is echter een wet dat de brommer maar een bepaald maximaal vermogen mag hebben.

En als het spelletje een gekopieerd ding is welke een copyright heeft, ala, maar een vrij stuk software moet mogen. Als het ombouwen illigaal is, zou de wet het verbieden op bepaalde hardware Linux te draaien. Volgens mij zit BIG er naast.

Gekopieerde cd's/dvd's zijn vaak wat minder 'hard' gebrand. Maar ik betwijfel het of er iets is ingeouwd die dat detecteert om vervolgens op een lullige plek een kortsluiting ofzo aan te sturen.

Nou, ik niet. En van de huidige moderator krijg ik geen antwoord. Dan maar een gok dat het hier hoort te staan. Mea culpa als ik abuis ben. Aan de moderator het dan maar te sluiten/verwijderen.
Big_G heeft het per pm gevraagd en wist het inmiddels wel. Het gaat duidelijk over computers en kopieeren, dus hoort ook in het computerforum thuis.

Beetje raar als je dat als pc kenner zelf niet kunt bedenken eigenlijk.

Het is dan ook onzin om te doen alsof men het niet wist omdat je het van de huidige moderator niet te horen kreeg.
Al eerder heeft Big_G het namelijk -wel- van mij te horen gekregen.
Dat je nu doet alsof je neus bloedt is op zijn minst vreemd te noemen.

Hou er rekening mee dat moderaties door mij in het verleden gedaan zijn van kracht blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan