Diseqc probleem: Jongens help me even..

H

Hansjasan

Hoi,

Het zit zo: Ik heb een dreambox 7000 met de laatste Gemini version er in. Op deze tuner zit een Diseqc 4:
Op A ( de eerste) heb ik een schotel met motor en aparte positioner.
Op B de Hotbird (vast)
Op C de Astra (vast).

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik zou graag alle satelieten, behalve de Astra en de Hotbird, in de settingslijst op diseqc A willen zetten, maar ik weet niet HOE?

In dreamset vind ik hiervoor geen optie. Elke keer als ik dus draai, moet ik de default sateliet in het menu veranderen anders krijg ik echt geen signaal (je zou denken dat hij standaard poort A pakt). Op mijn oude dbox 9500 had ik met die settings geen problemen. Ik mag toch aannemen, dat ik dit ook kan aanpassen bij mijn dreambox?

Wie helpt me even uit dit probleem?

oh ja...

Zover ik het zelf een beetje heb kunnen uitvogelen, worden de diseqc settings niet in de settings bewaard, maar in de registryfile van de dreambox. Maar er moet toch een truckje zijn om e.a. aan te passen?

Dit euveltje heb ik ook gehad, met een zoektocht hier is het waarschijnlijk wel terug te vinden.

Wat je moet doen is het volgende.
Je neemt niet de 4 diseqc optie maar de optie non-standard user defined configuration.

Je laat alle lnb's op 0 staan.
Nu neem je de astra, deze komt op diseqc 2 eigenlijk, maar linux rekent 0, 1, 2 en 3.
Je doet nu het volgende. Ga op die Astra staan en wijzig lnb0 naar lnb1, kies volgende en zet de zaak daar op diseqc 1.2 en stel hem in op a/b (want a/a blijft voor lnb0 oftewel diseqc1).
Sla dat op.

Daarna neem je de hotbird en zet de lnb op lnb 2, volgende pagina zet je de diseqc op b/a.

Later als je nog een 4de aankoppelt zet je de lnb op lnb 3 en de diseqc op de volgende pagina op b/b.

Bewaar nu dit geheel, dan krijg je een melding dat de motor nog niet ingesteld is, je kunt dan kiezen uit lnb 0 t/m 4 of zoiets, kies nu lnb 0.
Daarna stel je je motor gewoon goed in en moet het werken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan