• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Dit is wel lekker...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Maar ik ben benieuwd of we het gaan halen deze snelheid...

Het bericht, wat ik zojuist kreeg.

Gefeliciteerd! De nieuwe snelheid van jouw Alles-in-1 Extra abonnement wordt 50 Mb/sZiggo wenst je heel veel plezier met je nieuwe internetsnelheid. Om van je nieuwe snelheid te kunnen genieten, sturen we je v??r 31 augustus 2009 een nieuw modem toe. Dit modem kun je eenvoudig zelf aansluiten. En voor zowel je nieuwe snelheid als het nieuwe modem betaal je niets extra?s.

De hoogste snelheid, die Ziggo vanaf vandaag al biedt, is 50 Mb/s. Dat is veel sneller dan ADSL. En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s.

ben benieuwt licht er weer aan hoe wijt je van de kast af zit
gr frans

Frans, de kast staat bij mij in mijn voortuin. :biggrin:

De afstand van de kast is in principe alleen van belang bij ADSL, niet (meer) bij kabel.
Althans zou dat niet meer moeten zijn met de nieuwe Docsys 3 apparatuur.

Ben ook eens benieuwd. Maar freggel zou gewoon die snelheid moeten kunnen halen.

Vandaag de nieuwe modem gehad ( of is het: het nieuwe modem? )

Zojuist aangesloten, en meteen een nieuwe router erbij, een sitecom 300N, en de boel draait.

De snelheid haal ik nog niet, zit op een kleine 30mb.

Ik wacht dat nog even een paar dagen af, want de 50 moet makkelijk te halen zijn, dit heeft een medewerker van ziggo mij laatst verteld, zoniet dan trek ik die aan zijn oren. :biggrin:

Ikke jou wat vertellen.
ik ben overgstapt naar 60 Mb, maar kon dat ook niet halen.
Nieuwe Router aan geschaft een D-Link DIR-655 een gigabit router.
En nog geen hoge snelheid, toen met een paar slimmerikken gesproken en die vroegen mij, Bert heb jij ook een goede CAT kabel tussen het moden en Router, antwoord weet ik niet.

Snelheid op het moden getest en dat was 57 Mb op de router 30 Mb.
Nieuwe CAT 5 of CAT 6 kabel er tussen en nu haal ik op de router ook 56 Mb.

En da is verrekkes hard bij downloaden.

Ja Bert daar zeg je iets dat velen vergeten.
Cat5 of 6 is de norm, en die hebben een gedefinieerde doorvoer snelheid.
Wat die precies is weet ik zo niet.
Maar blijkbaar is er verschil in kwaliteit ondanks dat er cat5 op staat.

Ik durf ook niet zo te zeggen wat doorgaans op locale netwerken gehaald wordt.
Ik meen dat ik naar de dream zo'n 30Mb haalde.
Toch eens met een stuk cat6 proberen.
Ik weet niet of bij de dream de bottleneck zit.

Grtz.

Moet je het aansluit mat. ook van cat 6 nemen.
Ook daar zit verschil in.

Normaal gesproken moet dat op het contakt materiaal staan of het cat5 of cat6 is.
Op de RJ45 stekkertjes (verpakking) staat meestal cat5.
Echter de cat6 stekkertjes zien er hetzelfde uit, de niet afgeschermde dan.
Of er wezenlijk verschil is weet ik niet.
Maar als je stekkertjes koopt waar cat6 op staat weet je het zeker.
Ik ga het in elk geval eens proberen.

De connectors in de wand doosjes geldt het echter wel voor.
Die moeten uitdrukkelijk cat6 zijn.

De cat6 kabel staat het ook op, en die heeft een plastic kruisvormige afscheiding tussen de 4 paren.
Die is ook wat lastiger aan de connectors te zetten vanwege die afscheiding.
En schijnt bovendien vaker storingen te geven daardoor.

Eigenlijk zou cat5 kabel ook tot 100Mb moeten werken.
Tenminste wordt cat5 tot 100MHz gegarandeerd (geeft men hier in MHz weer).
En de cat6 wordt tot 250MHz gegarandeerd.

Dat is wat ik er zover over kan zeggen.

Grtz.

Eigenlijk zou cat5 kabel ook tot 100Mb moeten werken
Dat kan ook tot 1000mb zijn, althans de Cat5e die op de kabel bij mijn weten ook als Cat5 staat aangeduid.
Cat6a haalt zelfs de 10 gig. Er bestaat zelfs al Cat7.

Als je thuis echt super bezig wilt zijn moet je inderdaad Minstens Cat5e of beter hebben. Daarnaast ook uiteraard de rest van je netwerk voorzien van het juiste materiaal, dus evt. gigabit routers/switches, gigabit netwerkkaarten etc.

Er schijnen echter ook testen te zijn gedaan waar met Cat5e snelheden van 10 GB aan zou kunnen in bepaalde gevallen. Maarja, voor we zulke snelheden op de kabel hebben zitten we 10 jaar verder volgens mij.:)

bert50;203806 zei:
Nieuwe CAT 5 of CAT 6 kabel er tussen en nu haal ik op de router ook 56 Mb.

Kijk, dat zijn de tips waar we wat mee kunnen.
Ik heb hier intussen ook Fiber Power 60mB, maar kwam niet verder dan 42.
Zojuist heb ik de kabel tussen mijn modem en router eens bekeken. Dat was er nog een van een paar jaar geleden, en er stond niets op.
In de doos die bij het nieuwe modem zat, had UPC ook nog een geel cat5 kabeltje bijgedaan, die in natuurlijk niet eens had uitgepakt.
Deze kabel ertussen, en jawel 54.6 mB per seconde, er komt nog net geen rook uit!

Bert50, bedankt!

Hier heb ik er ook zo?n kabel bijgehad, en moet hem er nog tussen zetten, maar ik ben eerst tussendoor bezig met een pc te herstellen die vandaag gecrast is.

Op de zaak gewoon met Cat5 120mb hoor geen probleem als je maar de juiste spullen gebruikt.
In weze is die 120mb zoals ze dat noemen in werkelijkheid niet sneller als 12 echte MB's
Dus elke echt goede router en switch mag hier geen problemen mee hebben en dan heb ik het niet over sweex en dergelijke die je bij elke zo genaamde pc winkels kan kopen.

Minimaal Linksys , 3com , Sisco & Draytek dan heb je het goede spul echter hebben wij op de zaak een aantal Konig switches in gebruik en die zijn echt bere snel en niet duur maar ook die zie je niet overal ze zeggen dat het van sweex is maar dat heb ik intern in de 2stuks 24 poorts niet kunnen vinden die lijken verdacht veel op 3 com.
Deze dingen draaien nu al 2 jaar zonder problemen.

Wel wil ik het advies geven goede connectors te gebruiken met afscherming niet goedkope zooi van de kpn of de bouwmarkt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan