diverse vragen op een rijtje

B

bijltje

Ik heb sinds een tweetal maanden mijn UPC abbonement verruild voor een schotelsetje. Tot nu toe verloopt het niet helemaal vlekkeloos, maar daar had ik gezien de berichten op diverse fora al rekening mee gehouden :)

Vooral de plaatsing van de schotel; na drie verplaatsingen omhoog tegen de gevel staat ie nu op het dak, met uitstekend zicht. Ook codes invoeren kostte wat moeite.

Ik heb alleen nog een paar kwesties waar ik niet helemaal uitkom (misschien zijn onderdelen hiervan wel te vinden in eerdere posts, neem me dat niet kwalijk aub)

* Ik heb een twin LNB met interne switch, de astra kan ik vinden, maar de hotbird blijft onzichtbaar.. als ik de lnb die in het midden staat (gemonteerd OP de arm) uitricht op de astra, dan moet de hotbird toch op zijn minst een signaal doorgeven aan de andere LNB? Ik kom hier niet helemaal uit.

* als ik ook in de slaapkamer wil kijken, dan neem ik aan dat ik een twin-LNB met dubbele uitgang moet hebben, een tweede receiver lijkt me logisch, maar onduidelijk is wat ik nu moet doen met de canal+ kaart.

Ik neem aan dat het niet nodig is om een tweede abbonement af te sluiten voor een tv in de slaapkamer? Hoe werkt dit? is het mogelijk een kaart te klonen, of centraal te splitten met één kaart? hoe doen jullie dat thuis?

* wat is de meerwaarde van een PC -sat kaart? Ik kan natuurlijk een Sat kaart in mijn PC plaatsen ten behoeve van mijn vorige vraag, maar is dit nodig? heb ik er verder wat aan? waar gebruiken jullie deze kaart voor?

* kan ik de in te voeren codes automatisch updaten met een dergelijke pc-kaart (@moderator: als deze vraag niet gesteld mag worden, gerust verwijderen ;-))

* is het installeren & instellen van een rotor zo moeilijk als de verkoper deed vermoeden? Mijn idee is dat ik beter eerst andere onderdelen onder de knie te krijgen...

Sorry van deze waterval aan vragen, maar ik heb dringend de behoefte aan meer informatie. alvast bedankt!

Vriendelijke groet vanuit het hoge noorden.

Bijltje

1. Je maakt een denkfout als je een monoblock hebt met een ingebouwde switch moet je de lnb die op de arm zit uitrichten op Hotbird dan wordt als het goed is de Astra ook zichtbaar als de ontvanger goed is ingesteld.

2. Een tweede abo is niet nodig wel een tweede kaart die je dan kunt registreren op je eigen abo nummer en dan wordt het een één euro abo, zie de site van CDS.

Het klonen van een kaart kan niet wel kun je met een Smartwi een kaart splitsen maar ja zo'n ding kost ook geld.

Misschien had met in huis sharen twee keer een Dreambox een betere ontvanger keus geweest.

3. Ik zou niet weten welk nut een satkaart voor je heeft.

4. Ja de codes komen van het internet en met een Skystar 2 kaart kan dat.

Maar die zijn ook zonder een satkaart te vinden.

5.Een disqmotor instaleren is redelijk ingewikkeld maar met een goede handleiding kom je een heel eind, of je satboer laten doen die heeft hopenlijk goede meetapparatuur.

V.w.b. 2 wil ik even een toevoeging doen op wat Aart44 schrijft. De kosten van de kaartaanschaf (zo'n dikke 70 euro) moet je dan wel betalen eenmalig.

Verder is uitsluitend een 1-euro abonnement te krijgen, als op je eerste kaart minimaal een basispakket aanwezig is.

Dus als je daar een settop-box pakket op hebt, dan kun je dat met die 1 euro helaas vergeten. Ondanks het feit dat de settopbox abo's elk jaar met 10 euro stijgen tot nu toe.

Er bestaan ook kaart-splitters, maar let op met wat je koopt, ze werken niet allemaal meer sinds de coderingswijzigingen die C+ begin dit jaar heeft doorgevoerd, maar het is ook een mogelijkheid. Over het algemeen zijn deze dingen ook niet bepaald goedkoop.

Doch omdat de C+ kaart ook al 70 euro kost, mag je dat er al aftrekken aangezien je die kosten ook kwijt zou zijn bij een 1 euro abo.

4.) Automatisch gebeurt niet vlug iets. Wel voor de kaart zelf misschien, maar het zal niet vlug zo zijn dat je kaart dan automatisch de codes naar je ontvanger gaat sturen. Daarnaast ligt het er ook aan wat voor ontvanger dat je gekocht hebt.

5.) In tegenstelling tot jouw leverancier en aart44, vindt ik persoonlijk een diseqcmotor installeren niet ingewikkeld.

Het enige moeilijke is dat je een zuiver signaal moet zien te krijgen en daarvoor zou een goed meetapparaat wel erg handig zijn.

Handleidingen zijn er zat te vinden, maar over het algemeen (even heel kort door de bocht) is het de boel recht zetten in lijn met de schotel op sirius of 1 west ingeregeld (ligt een beetje aan de positie in het land waar je woont, meestal wordt sirius op 5 oost gebruikt) en daar optimaal op afstellen.

Als je dat doet en de motor van tevoren via de ontvanger op de 0 positie gezet hebt en je stelt hem daar optimaal af dan ben je al klaar.

De rest van de posities ziet hij automatisch en geeft ook daar een goed signaal. Althans dat was wel hlet geval bij de 3 diseqc motoren die ik heb helpen opzetten samen met een vriend van me die vaker schotels opzet en en goede meter bezit.

Hier kan ik in ieder geval weer even mee vooruit, tav punt 1 kan ik nog zeggen dat ik blijkbaar toch niet goed opgelet heb; met de door aart44 gegeven opmerking in het hoofd heb ik nog eens naar diverse instructies op het net gekeken....dan ziet het er toch ineens logischer uit ;-)

Wederom bedankt voor de informatie!

Ik ben alleen nog steeds benieuwd hoe jullie thuis een tweede tv aangeloten hebben....

Bijltje

Ik ben alleen nog steeds benieuwd hoe jullie thuis een tweede tv aangeloten hebben....
Gewoon op het kabelsignaal en voor de slaapkamer heb ik een aparte schotel ophangen met een aparte ontvanger.:)

Gewoon op het kabelsignaal en voor de slaapkamer heb ik een aparte schotel ophangen met een aparte ontvanger.:)
* Met een extra abbo van CC?

* Of een extra kaartje a 70 euro met beperkt zenderaanbod?

* of een card share-dingetje?

* bedoel je met gewoon op het kabelsignaal de loop-through mogelijkheid van je receiver?

oohhhhh :confused2:

... zoooveeeeel vragen...:sorry:

Ben nog even wezen surfen op het funboard, maar het wordt alleen maar erger :dunno: (lol)

Magic modules, Freecams, smartcards & software, flashen, linux programma's...

pfff. zware kost hoor, en nu kan ik redelijk overweg met een pc....

Ik ben er nog lang niet ...

Maar nu eerst::biertje:

* Met een extra abbo van CC?* Of een extra kaartje a 70 euro met beperkt zenderaanbod?

* of een card share-dingetje?

* bedoel je met gewoon op het kabelsignaal de loop-through mogelijkheid van je receiver?

Als ik het goed heb heeft BT een Dreambox die zal dan zijn eigen kaartje wel sharen met de slaapkamer.

En niet doorlussen een aparte schotel met ontvanger.

De vrouw boven op de slaapkamer kijkt hoofzakelijk naar die Duitse FTA zenders dus feitelijk heb ik geen kaartje nodig daar.

Maar omdat ik zelf ook nog wel eens in bed lig, doe ik dat inderdaad middels cardsharing. De Dreambox beneden heeft de officiele kaart en de Dream 500 op de slaapkamer maakt daar ook gebruik van.

Ik ben niet gek om nog eens 70 piek neer te leggen voor zo'n kaart. Daarnaast moet je dan ook nog 1 euro per maand betalen voor zo'n extra kaart abo, en dat krijg je dan -ook- alleen nog maar eens als op je eerste kaart minimaal een basispakket zit.

Die gasten zijn stapelgek bij C+, daarnaast hebben ze nu al voor het 3de jaar achter elkaar het settopbox pakket met 10 euro verhoogt en ons ook nog genaaid door de commercielen uit het gratis deel te halen.

Dit jaar bofte ik nog omdat mijn abo net voor 1 mei verliep, dus ik mocht nog 39,95 betalen, maar die 49,95 betaal ik niet meer, dan zeg ik dat settopbox geneuzel op, dan maar alleen 1, 2 en 3 boven en de rest gaat dan wel op andere wijze, ook geen probleem. Ik laat me niet afzetten door die gasten.:)

En zoals ik al schreef, aparte schotel met aparte ontvanger, niks loop-through want dan had ik geen aparte schotel gehoeven.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan