Dm 500

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
387
Punten
83
Leeftijd
72
Heb een probleempje met mijn 500.

Via dcc kan ik de box goed benaderen en ook van alles.

Maar om biv. een cam of iets anders op te halen met de box zelf is er geen verbinding met de via de router naar buiten.

Hoi Jan.

Als je via je interne netwerk alles prima kan doen, maar met je box niet naar buiten kunt, dan is hoogst waarschijnlijk de nameserver (of de gateway) niet juist.

De gateway is dus de weg naar buiten, en das dus je router.

De DNS is de Domain Name Server.

Zo'n nameserver zet een URL (tekst) om naar een IP adres, door deze op te zoeken in een enorme tabel als het ware.

Meestal is de router ook de DNS, maar als dat om een of andere reden niet wil, kun je ook een andere DNS invullen.

Je kunt op de helppagina van je provider vinden waar diens DNS servers te vinden zijn.

DNS servers behoren altijd rechtstreeks via een IP adres te vinden te zijn.

Als dit via een URL zou zijn, word het wel erg lastig die om te zetten naar een IP adres.

Als je dat niet direct kunt vinden, kun je open dns proberen:

208.67.222.222 en 208.67.220.220

Laatst bewerkt:
Dat was eerst ook het probleem de gateway.

Na dat die goed was ingevuld is de box wel aan het downloaden maar er gebeurt niks.

Hij geeft de fout ook niet meer aan.

Ik ga nu eerst de software maar eens vervangen.

Als je Nabilo gebruikt kan het zijn dat soms die addons download link er uit ligt, die komt dan vanzelf weer terug.

Evt. wil ik wel voor je op het Nabilo forum gaan kijken of ze deze toevallig verplaatst hebben naar elders. Vermits je Nabilo gebruikt tenminste.;)

Mijn 500 heeft altijd al kuren gehad.

Altijd vast lopen als je iets meer wilde doen als kijken.

Daarom had ik de 7020 gekocht.

Maar dit doet hij nu ook de laatste tijd.

Had een image gehaald met cc cam er in maar wil ook de config voor intern gebruik.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan