Dm 800 HD PVR !nieuwe gebruiker!

Rickkr

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
38
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van sat tv kijken. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een DM 800 HD PVR aangeschaft. Deze heeft momenteel +/- 160 zenders (inc Fox, HBO en erotiek etc). Nu was ik mijzelf een beetje aan het verdiepen in het vervangen van mijn zenderlijst. Ik kwam overal "Henksat" tegen als tip. Nu heb ik één van zijn lijsten gedownload en bekeken(niet op mijn dreambox). Raak ik nu mijn HBO en Fox en Ero pakketten kwijt als ik zijn zenderlijst exporteer naar mijn DM??

Graag wat beginners info met niet al te rare termen :)

Alvast bedankt,

Groeten Rick

Hoi Rickkr, allereerst welkom op Satellite Fun.

Om gelijk je vraag te beantwoorden:

Raak ik nu mijn HBO en Fox en Ero pakketten kwijt als ik zijn zenderlijst exporteer naar mijn DM??
Waarom denk je dat? Kon je deze niet terugvinden dan in de lijst van Henksat?

Want volgens mij staan die er toch wel bij.

Hey Black Tiger,

Ik heb in de tussentijd de Henksat zenderlijst naar mijn dreambox gestuurd. Nu krijg ik alleen de eerste HD volledige lijst (dit zijn volgens mij gewoon mijn normale hoeveelheid zenders +/- 160 stuks). Alle andere lijsten(bouquetten) worden donker grijs als ik er een zender van probeer te selecteren. Hij geeft dan een melding dat ik moet kijken naar mijn "Tuner configuraties". Enig idee wat dit kan inhouden? Ik heb er zelf wel naar gezocht in het menu van dreambox. Maar hierin staat volgens mij niet iets raars behalve dat het netwerk ID een 4-cijferige code bevat ipv een 5-cijferig.

Enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt

Rick

---------- Post added 18-10-2013 at 15:27 ----------

Misschien echt een leek opmerking dit maar heb ik ook een schotel nodig ofzo? of kan alles tegenwoordig via de kabel?

Je tuner configuratie kun je vinden bij het zenders zoeken.

Als de zenders grijs blijven lijkt het me dat je op die satelliet geen lnb kop hebt dus ik denk dat je nu kijkt met een duo lnb voor Astra1 op 19.2 oost en Astra3 op 23.5 oost of klopt dat niet.

Je leek opmerking snap ik niets van of je een schotel nodig hebt begrijp ik niet.

Als je nu TV kijkt met je dreambox dan kijk je toch via de schotel of niet.

Het lijkt mij idd ook logisch dat er een schotel en lnb's nodig zijn voor het kijken naar Satelliet-tv??

Of beschrijft Rick de naam van zijn ontvanger verkeerd, en heeft hij een kabelontvanger?

1 simpele vraag: Heb je of had je voor de nieuwe zenderlijst beeld?

behalve dat het netwerk ID een 4-cijferige code bevat ipv een 5-cijferig.
Als ik dit zo lees.... heb jij wel een satelliet ontvanger? Want een netwerk-id heb je normaliter alleen bij een kabel ontvanger nodig.

Ik heb dus het vermoeden dat je bij de kabelzenders moet kijken en dat de zenders waarbij je die melding krijgt, satellietzenders zijn.

Of ben ik abuis?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan