Dm500 flashen

T

tekro

hoi allemaal,

DM500 reageert nergens meer op ook niet meer via DCC en flashwizard.. normaal gzet ik de img via dcc op de laatste keer is de box vastgelopen en reageert echt nergens meer op.. ik heb dus een nulmodem kabel gehaald en wat blijkt dat ik geen compoort op me PC heb, dus ik weer terug naar de winkel, kreeg ik het advies om een 25 pin - 9 pin kabel tekopen om het aan te sluiten via de printerpoort, als ik dreamup opstart kan ik niks selecteren bij seriel geen compoort1 of lpt poort.. hoe kan ik de dm500 nog gaan flashen zijn er koppelstukken via USB? zoja raden jullie dat aan? ik heb ook in me vriendenkring nagevraagd of iemand een compoort aansluiting heeft maar niemand heeft het...

Er zijn inderdaad verloopstukken, ik ka het niet helemaal onderschrijven, maar ik meen dat het werkt.

Maar aansluiten via de printerpoort is volgens mij g??n optie!

Even wachten op het juiste antwoord, maar dit gaat goed komen. ;)

er zijn usb2 serieel kabels /verloopstukken te koop.

Ik heb zo'n kabel liggen maar ik ben er niet kapot van. werkt niet erg koosjer

Ik heb laatst een USB to serieel printje gekocht bij Farnell en die doet het prima

Beter is het naar een buurman te gaan die nog een seriele poort heeft.

Printerpoort is geen optie idd

met de printerpoort werkt denk ik wel maar dan moet je eerst generic texprinter instaleren of ik moet er naast zitten
gr frans

of even vragen of er iemand van het board in de buurt woont.
gr blokker

bedankt voor jullie reacties, ik heb veel mensen nagevraagd maar niemand heeft een compoort, ik weet het ook niet meer, wie woont er i nde buurt van nijmegen :biggrin:
usb to serieel rs232 kabel heb ik wel gezien, maar de vraag is herkent deamup het wel als compoort... want de kabel die ik nu heb printerpoort naar rs232 serieel dat herkend de dreamup programma ook niet.

Als je al zo'n kabel hebt zou het een nullmodem moeten zijn, maar dat verkeer is toch anders dan serieel en bij DreamUp kun je dacht ik ook geen printerpoort opgeven dus gaat het sowieso niet werken.

Er zijn van die usb->serieel koppelstukken die wel werken, maar denk er aan dat je dan toch een seriele nullmodemkabel nodig hebt en geen gewone seriele kabel.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan