Dm800 clone FTA probleem

Shahryar

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
37
Hallo

Ik zal me netjes voorstellen.

Ik ben een jonge van 25 jaar oud en ik woon in en klein dorp in Twente.

En deze satelliet wereld is heel nieuw voor mij.

Dus alle hulp kan ik hard gebruiken en is ook van harte welkom.

Ik heb dus een visiosat SMC 100cm met een Diseqc DG-380 gekocht.

Mijn lnd is invacom singel 0.3dB en mijn reciever is natuurlijk dm800 clone sim 2.10.

Mijn dm800 is geflasht met openPli de nieuwste en ik heb de nieuwste XML bestand erop gezet.

Dus mijn probleem is ik kan helemaal geen FTA kanalen ontvangen.

Als ik een service scan doe op hotbird krijg ik alleen betaalde Nederlands HD kanalen en 2 stuks FTA Russisch en radio Nederlands en Russisch of daar in de buurt.

Totaal vind die maar 99 services.

Mijn signaal is 100%.

Met deze instellingen pakt hij de meeste.

Configuration mode Advanced

Satelliet Hotbird 13.e

Lnb. Lnb1

Priority. Auto

Lof. Universal. Lnb

Voltage. 18v

Increased voltage. Yes

Tone mode. On

Diseqc mode. 1.2

De rest staat uit behalve usals.

En ik heb mijn eigen longitude ingesteld op east en latitude op north.

Ik ben al 6 dagen bezig ik heb bijna elke instelling geprobeerd.

Maar het wilt maar niet lukken.

Ik heb het ook met newnigma 3.2 geprobeerd zonder succes.

Alle hulp is welkom

Hallo Sharryar,

Allereerst welkom op een van de leukste fora in satelliet land.

Wat ik zo een beetje heb kunnen uitvinden in jouw instellingen is het volgende

Dit is wat jij hebt staan.

Configuration mode Advanced

Satelliet Hotbird 13.e

Lnb. Lnb1

Priority. Auto

Lof. Universal. Lnb

Voltage. 18v

Increased voltage. Yes

Tone mode. On

Diseqc mode. 1.2

Probeer deze eens

Met deze instellingen pakt hij de meeste.

Configuration mode eenvoudig

Rotor

Lengtegraad : (lengtegraad van jouw woonplaats)

Oost

Breedtegraad: ( breedtegraad van jouw woonplaats )

Noord

Deze instellingen zullen je motor op de juiste wijze aansturen, mits je schotel juist is uitgericht op de 0 satelliet ( voor Nederland is dat de Sirius op 4,8 graden oost)

De instellingen die jij hebt toegepast zijn bedoeld wanneer je een vaste opstelling met meerdere koppen gebruikt in combinatie met een draaibare schotel.

Ik zal het een en ander een beetje proberen toe te lichten.

Wanneer je op een schotel meerdere koppen gebruikt heb je daar doorgaans een DicEq switch voor nodig.

Elke LNB is verbonden middels een kabel aan een poort op deze switch

Voorbeeld:

Je hebt op een vaste schotel 4 lnbs voor de volgende satellieten Hotbird, Astra 1 Astra 3 en Astra 2

Hotbird poort A

Astra 1 poort B

Astra 3 poort C

Astra 2 poort D

In dat geval gebruik je de instellingen eenvoudig

Poort A,B,C,D

Op het moment dat je dus van satelliet wisselt schakelt de switch de juiste poort in en krijgt de juiste lnb signaal.

Wanneer je nu meer dan 4 satellieten gebruikt in combinatie met een draaibare schotel kun je de advanced instellingen gebruiken.

Dan geef je bijv voor Hotbird satelliet 1, voor Astra 1 satelliet 2, voor Astra 3 satelliet 2 en voor Astra 2 satelliet 4

voor deze vaste opstelling gebruik je de Diceqc 1.1 modus

Je kunt op een poort ook een draaibare schotel aansluiten , in dat geval gebruik je de 1.2 optie en inderdaad je breedte en lengtregraad.

Zo weet de switch wanneer je bijv naar een satelliet schakelt op de draaibare schotel dat daar het signaal naar toe gestuurd moet worden en draait je schotel naar de juiste positie.

In jouw geval zijn deze instellingen dus niet van toepassing want er is geen switcht en de schotel wordt niet juist of volledig gedraaid.

Maar degene die ik je net heb opgegeven.

Mocht het met deze instellingen niet lukken dan kan het zomaar zijn dat je schotel niet juist staat uitgericht of de paal waaraan je motorbevestigd is niet waterpas hangt of de hellinghoek van de schotel of de motor niet juist is afgesteld.

Probeer het hiermee en als je er echt niet uit komt stuur me een PM dan zorg ik dat je me kunt bellen zodat ik je het een en ander uit kan leggen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet,

Wing

Ja precies disq 1.2 is voor motors die geen usals of GoTo X hebben en moet je elke satelliet opzoeken en vastleggen.

Je moet dus usals gebruiken en je lengte en breedtegraad van je woonplaats invullen. (Longitude en Latitude).

En inderdaad als je motor op Astra4A/Sirius op 4.8 oost helemaal goed is uitgericht dan pak je een 30 satellieten van 30 west tot 45 oost of nog iets verder oostelijk als je vrij zicht hebt.

Je moet dus uitrichten op de satelliet die het dichts bij je Longitude ligt bij mij is dat 5.3 oost in Twente zit je iets oostelijker maar 4.8 oost blijft dan de dichts bijzijnde sat.

En als je geen of te weinig signaal hebt zul je geen zenders vinden het uitrichten is dus een heel precies werkje waar zonder goeie meter erg moeilijk is maar staat hij eenmaal goed heb je er veel plezier van.

Oké heel erg bedank voor het hulp.

Ik heb mijn instellingen aangepast dan kwam ik ook heel snel achter dat ik niet helemaal goed heb uitgericht ( beginners foutje).

Ik kon Astra4a/Sirius 4.8 niet ontvangen, ik moet mijn satelliet verhogen of verplaatsen want me schutting is iets te lang.

Dus morgen maar een 1m paal kopen en misschien Clarke Tech sat finder.

Kijken of ik 200 euro voor over heb.

Maar nog eens heel erg bedank voor de hulp.

Die twee honderd euro kan je je wel uitsparen, als je hulp nodig hebt met uitrichten wil ik dat wel voor je doen, heb de aparatuur er voor in huis.

Gr.

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan