DM800 en externe HDD

M

meme

Beste leden van het forum..

Met veel interesse heb ik de verhalen over de HD perikelen in combinatie met de DM 800 gelezen.
Ikzelf heb daar dus ook een voor mij onduidelijk probleem mee.
Vorige week heb ik een Sharkoon externe behuizing en een bijpassende (e) sata harde schijf (spinpoint 750 gig Samsung) aangeschaft.
Het vreemde is dat de schijf die met een e sata kabel verbonden is met de Dream niet als zodanig herkend wordt in instellingen/systeem.
Wel is deze zichtbaar in blue panel en bij hardware.
Ook mounten is mogelijk.
Echter bij het indrukken van de rode knop geeft de box de melding dat de schijf niet aanwezig is danwel niet geformatteerd is.
Draai met de nieuwste Gemini
Schijf is onder blue panel geformatteerd en wordt ook als zodanig (ext 3) herkend onder hardware en mounted devices.

Wie heeft (goede) raad?

Groet,

Herman

ik had hetzelfde euvel

formateer je schijf via menu/systeem/harddisk en niet via bluepanel

daarna kun je wel opnemen

overigens kom je waarschijnlijk ook tegen dat wanneer je je schijf langere tijd standby hebt gehad je er niet meer opkomt, en je je DM moet herstarten

ik heb nu de oozoon image en geen last meer van dit euvel

Bassline,

Het vreemde is dat de schijf in instellingen/systeem niet te zien is!
De schijf is overal terug te vinden maar juist hier niet.

In blue panel en bij harware en mounted devices is deze te zien maar onder menu/instellingen/systeem niet....

Heb al van alles geprobeerd maar niets lukt.

Zal vanavond eens een andere schijf proberen en anders de Ozoon image.

Ben net een beetje gewend aan de Gemini.
Wanneer met Ozoon ook cccam te gebruiken is en een beetje eenvoudig te installeren zou het wellicht een goede optie zijn.

Groet,
Herman

Hallo herman,

Ik zag dat jij ooit hetzelfde probleem als ik heb met mijn Dreambox. Ik heb in mijn 800 HD een harde schijf exact volgens de gebruiksaanwijzing geinstalleerd maar in het set up menu herkend hij de schijf niet. Geeft 'Harddisk' niet aan. Ik krijg hem dus niet geinstalleerd.

Kun je mij een Tip geven hoe dit te doen?

Met vr gr,

Jan Fidder

Help hardeschijf mounten
Hoi ,ik heb ook het probleem met het mounten en opnemen op een hardeschijf.
ik heb een interne hardeschijf ingebouwd.van samsung 320 gb.heb hem geformatteerd via dreambox,maar kan hen niet mounten.als ik op mount klik via afstandbediening,gebeurt er niks.,nu de vraag hoe en wat verder.graag jullie hulp AUB.
groetjes Ruben.

hier nog meer info.

Mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type jffs2 (rw)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro)
tmpfs on /var type tmpfs (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw)
automount(pid670) on /autofs type autofs (rw,fd=4,pgrp=670,timeout=1,minproto=2,maxproto=4, indirect)
automount(pid720) on /media/net type autofs (rw,fd=4,pgrp=720,timeout=1,minproto=2,maxproto=4, indirect)
none on /sys/fs/fuse/connections type fusectl (rw)
fuse on /media/Upnp type fuse (ro,nosuid,nodev,user_id=0,group_id=0)
root@dm800:~#

in map fstab

rootfs / auto defaults 1 1
proc /proc proc defaults 0 0
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0
/dev/mtdblock2 /boot jffs2 ro 0 0
tmpfs /var tmpfs defaults 0 0
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0

Mijn problemen met de HDD waren over toen ik hem met de ORIGINELE FIRMWARE formatteerde en DAARNA pas Pli er op zette. Ik wou dat ik het eerder geweten had...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan