DM800 HD met Rotor

T

toy

Is er iemand die me kan helpen om mijn rotor te bedienen, ik heb al van alles geprobeerd maar hij wil maar niet draaien.

Wat kan ik nog doen, met mijn humax draait die zonder probleem.

Bij voorbaat dank

Toy

Hoi toy, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik weet nu dat je een DM800, een Humax en een motor hebt.

Meer weet ik niet.

Daarom kan ik je onmogelijk een antwoord geven op je vraag.

(ik zal persoonlijk overigens ook niet erg ver komen want ik ken niks van die DM800).

Als je een vraag stelt, moet je zelf wel zoveel mogelijk informatie geven, want het is anders niet te doen om een passend antwoord te geven.

De eerste vragen die bij mij opkomen zijn:

Welke firmware (software) heb je in je ontvanger zitten ?

En welke rotor heb je ?

Met welk soort commando's (DiSEqC versie) moet die motor gestuurd worden?

Welkom op Satellite Fun Toy.

Ik ben het helemaal met Mas3 eens alleen staat hier dan wel een DM800. Maar zoals gezegd is het belangrijk om te weten welk merk/type motor je hebt en of je misschien weet of deze motor Usals ondersteuning heeft.

Het draaien van de rotor is niet direkt afhankelijk van de image. Kies menu > Instellingen > Zenders zoeken > Tuner configuratie > Tuner A > Configuratie modus = eenvoudig > Modus = Rotor. Vul je coordinaten in en druk op OK. Dan zou het moeten werken. Ik moet echter wel zeggen dat mijn DM800 ook problemen had met draaien. Meestal ging het goed, maar soms wilde hij niet verder en moest ik de box herstarten. Nu zit er een DM8000 aan mijn rotor en dat werkt zonder wel fouten. Mijn rotor is een Moteck SG2100A.

Ik weet niet juist wat voor type motor ik denk een stab, slurf omlaag

Usuals zal die wel niet ondersteune aangezien die al een jaar of 4 is.

Ik dacht die werkte met disecq bij de Humax

Een Stab HH-120 (als je dat model hebt) werkt wel degelijk met Usals, mijn Moteck is ook 4 jaar oud en werkt er ook mee, dus met een Stab moet dat zeker lukken want dat was toen al een kwalitatief hoogwaardiger product. Dus dat zou al een zorg minder moeten zijn.

De tip van Cluyveduycker zou moeten lukken. Ik heb er meerdere satellieten op met disecq dus ik moest ook nog eens apart daar waar die satellieten staan, bij elke satelliet aangeven dat hij gebruik moest maken van Usals en diseqc 1.2. Het zou kunnen dat jij dat ook moet doen dus ook even bij de instellingen kijken van de satellieten zelf.

Normaal zou dat niet nodig moeten zijn als je alleen maar een motor hebt.

Ik heb de motor nog niet aan het draaien gekregen, kan het zijn dat mijn LNB te oud is en daarom teveel stroom trekt waardoor de motor niet draait?

Voor de rest heb ik software enigma 2 en ik denk een moteck rotor slurf omlaag.

@toy

Allereerst moet ik bekennen dat ik totaal geen verstand van de Dreambox heb.

Ik zelf heb de Stab-Italia HH100 (bij mij wijst de "slurf" naar boven), maar volgens mij maakt dat niet uit.

Daar mijn apparatuur niet beschikt over USALS gebruik ik gewoon de Stab-posities.

Dus je kan volgens mij gewoon de Stab-posities gebruiken; wat ook kan:

Je schreef eerder dat je Humax zonder problemen draait; misschien is het een optie om dan gewoon die DM800 "mee te laten liften" met je Hummie.

Groetjes,

Bones

kan het zijn dat mijn LNB te oud is en daarom teveel stroom trekt waardoor de motor niet draait?
Dat kan ik me niet voorstellen. Je zou evt. bij de Motor setup nog kunnen aangeven dat hij 70 volt moet gebruiken i.p.v. de standaard 40, maar ik denk niet dat het echt helpt.

Draait de motor niet is het vaak te wijten aan oost/west instellingen of in geval van de Dreambox, opgeslagen satelliet posities.

Als je hem voorheen op je Dreambox had hangen, zit de kans er dik in dat er posities in de motor zijn opgeslagen.

Dan zijn er 2 keuzes. Je gaat de motor gebruiken aan de hand van opgeslagen posities. Hoe dat moet met de DM800 is mij niet bekend.

Of je schakelt de GotoXX even uit, wist alle opgeslagen posities uit de motor, zet dan de GotoXX weer aan en dan zou hij moeten draaien.

Vermits de lattitude en longittude goed ingegeven is.

Om maar es ff lekker te gaan muggenziften:

Het zijn milliampères en geen volts.

Dus 70 en 40 mA ipv V.

Overigens is dat wel vaker de oplossing gebleken, alhoewel het probleem dan wel niet iets anders leek te zijn.

ik heb al van alles geprobeerd het wil maar niet draaien met mijn DM 800

Is er iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt

Je kunt altijd proberen wie weet.

In welke omgeving woon je? Misschien woont er wel iemand in de buurt die je kan helpen.

Ik heb de 5620 bij me pa weggepakt en de 800 aangesloten,

alle normale gegevens er ingezet en hij werkt als een tiet.

hij heeft de stab, piemeltje omhoog ey.

het lijkt mij dan ook een instellingskwestie.

ik zou de rotor op de 0-positie zetten, de motor resetten.

graden invoeren en draaien met die hap.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan