DNS servers

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
vandaag een klein probleempje gehad met Chello.
De DNS servers die ik normaal gebruik, werken niet meer..
Bij het testen bleek dat instelling van 212.142.28.68 en 62.108.1.69 veranderd te zzijn in 213.46.228.196 en 62.179.104.196.
Alles in mijn router verander en gaaan testen met intenet, het werkt weer. Ik was redelijk tevreden.
Ook in de dreambox ook DNS aangepast.
Bij en testen op de dreambox bleek dat ik geen vrbinding kan krijgen met de buiten wereld.

wat heb ik nu fout gedaan, buiten dat k chello heb.

Hoe heb je getest ?

In zo'n geval waar alleen de DNS server is veranderd, zou ik inloggen met telnet en dan zo vanuit de dreambox eens gaan pingen naar wat URLs.
Voordeel daarvan is dat wanneer er iets fout gaat, je meestal redelijk goed kunt zien waar er ergens iets fout gaat.
Want bij een DNS probleem zie je dus dat het resolven (oplossen van de DNS) niet is gelukt, en met een beetje mazzel ook nog een tip over waarom niet.

Eventueel kun je ook andere DNS servers opgeven, je kent natuurlijk het open DNS initiatief al (Google is je vriend !).

Probleem is opgelost.
Had mijn bril niiet op en bij de gateway een DNS ingevuld.

Nu is alles weer goed.

Kan gesloten worden.

Waarom ook moeilijk als het gemakkelijk kan he Bert?

Als je nu gewoon in je apparatuur het ip adres van je router als gateway EN als DNS gebruikt, heb je dat probleem niet en hoef je ook niets te wijzigen als ze weer eens van DNS veranderen.:biggrin:

BT je hebt gelijk, maar als ik dat doe, heb ik niet de lol om uit te zoeken waarom het niet werkt.

Oude grijse cellen een beetje in conditie houden is nodig als je met pensioen bent.

Ooooh.... als het dat is moet je het even zeggen, dan heb ik nog wel wat werk voor je, bijv. waarom c-xboxtool op mijn xp machine de complete pc laat hangen (zelfs taakbeheer niet meer mogelijk) en op andere XP machines gewoon werkt.

Houd dat ook in dat je een X-Box moet hebben, want die heb ik niet.
Anders stuur mij de link maar van dat c-xboxtool maar in een prive bricht, ik heb drie computers dan kan ik wel eens testen

Black Tiger;199780 zei:
Ooooh.... als het dat is moet je het even zeggen, dan heb ik nog wel wat werk voor je, bijv. waarom c-xboxtool op mijn xp machine de complete pc laat hangen (zelfs taakbeheer niet meer mogelijk) en op andere XP machines gewoon werkt.

Je hebt geen xbox nodig om dat te kunnen starten, hij gaat hooguit mauwen dat ie niet verbinden kan maar dat moet geen probleem heten.
Ik heb hier een pc met 2 gig aan geheugen, maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. Het programma Qwix doet hetzelfde feitelijk en werkt hier wel.

Het proggie komt jouw kant uit!:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan