'doden oranjefeest apeldoorn'

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Een auto die in volle vaart door de menigte langs de voor Koninginnedag afgezette route in Apeldoorn reed, heeft tenminste twee doden veroorzaakt. De NOS meldt dat 23 mensen door de auto zijn geraakt. Zes omstanders raakten ernstig gewond. Een aantal gewonden moesten ter plekke gereanimeerd worden.

Volgens omwonenden zijn vier mensen overleden. De politie heeft dat niet bevestigd.

TV Gelderland meldt dat er sprake is van opzet van de chauffeur. De chauffeur van de Suzuki Swift zou volgens verslaggevers van Radio 1 een blanke jongeman zijn.

Vlak nadat de bus met de koninklijke familie het kruispunt Jachtlaan-Loolaan was gepasseerd, vloog de al zwaar gedeukte Suzuki Swift in vliegende vaart door de mensenmassa de kruising op. De koninklijke familie zag het ongeluk gebeuren. Getuigen zagen leden van de familie huilen.
Koningin Beatrix reageerde zeer ,,aangeslagen’’ toen de koninklijke familie vanuit de open bus getuige was van het ernstige incident in Apeldoorn. Dat zei voorzitter Simon Boon van de Apeldoornse Oranjeverenigingen. Boon zat ook in de bus en zag de geschokte gezichten van de leden van de koninklijke familie. Boon sprak van een ,,enorme impact, niet alleen voor Apeldoorn, maar voor het hele land.’’

Tja het is te triest voor woorden, en mijn medeleven gaat ten eerste uit naar de slachtoffers/nabestaanden. en overledenen.

Het huiverd mij altijd om bij zulke evenamenten waar hoogwaardige bekleders aan deelnemen bij te woonden. de wereld en de mensen worden steeds geweldadiger. je leest het wel 1 keer per maand over zinloosgeweld. maar bij zulke evenamenten is de inpackt velemalen groter.

En je ziet maar met 1000 den aan politie ed. is niets uit te sluiten. en dat met zo,n simpele actie. heb ik mijn kanttekening. er was al eerder een conflikt geweest met deze man. bij de dranghekken. maar heeft wel zijn doelstelling gehaald of bijna gehaald want naar mijn oordeel was het gericht op de hoogw. bekleders. ten koste van die onschuldige mensen. die hun leven getekend moeten doorleven.

Sth.

stephopper;201426 zei:
er was al eerder een conflikt geweest met deze man. bij de dranghekken. Sth.

Dit heb ik intussen ook al begrepen, maar ik mag hopen dat het niet waar is, want dan heeft er iemand een gigantische blunder gemaakt.

Zoals ik hoorde hadden ze elders al contackt gehad bij dranghekken. en heeft toen een andere positie gekozen.

Zeker als dit waar is hebben ze enorm gefaalt dat ze verder geen onderzoek hebben verricht hij scheen een komplete draaiboek bij zich hebben gehad.over tijdstippen van de bus trajeckt.

Maar goed zoiets is nooit waterdicht te krijgen. voor het zelfde staat er iemand in die menigte eentje met een blaffer en schiet op die open doelen boven in de bus.en er om toe.

Het raakt onze medemensen bijna maandelijks in de vorm van zinloos geweld. en leden van het koning huis moeten er ook bewust van zijn dat hun leven er zeker niet veiliger op wordt. de samenleving verhard explosief op alle fronten.

Na horen en zeggen was het een gewone man zonder kenmerken maar had zijn werk verloren. en moest vrijdag het huis uit i.v.m huur niet meer kunnen betalen.dus zal zijn daad uit wanhoop zijn geweest. en had in zijn ogen niets meer te verliezen. en zoiets gaat meenstal ten koste van onschuldige mensen. en alle elende die er ontstaat.

Sth.

gelijk afschieten
gr frans

Ja, het is onvoorstelbaar tragisch!

Grtz.

Net gelezen op www.nos.nl de dader is inmiddels hersendood, komt er wat mij betreft ietsjes te gemakkelijk vanaf. Klink hard maar dat is een persoonlijke mening.

Inmiddels staat het dodental al op 5 personen.

Inmiddels staat het op 6, de dader (moordenaar) is ook overleden.
Jammer kunnen we hem niet meer berechten

bert50;201451 zei:
Inmiddels staat het op 6, de dader (moordenaar) is ook overleden.
Jammer kunnen we hem niet meer berechten

Hij is reeds berecht Bert, dit is beter dan een jaaaaaren lopende procedure die kapitalen ging kosten.en voor de nabestaanden misschien ook wel beter. want straffen in nederland zijn toch mild.en komen meenst op conto van de samenleving.

Grtz/Sth.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan