Domein redirect

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We willen enkele domeinen (o.a. .nl) gaan redirecten naar onze eigen webserver.
We hebben natuurlijk al via google gekeken en diverse aanbieders gezien, maar op een gegeven moment weet je niet meer wat nu te doen.

Redirect moet mogelijk zijn zowel naar een statisch als dynamisch ip (via dyndns naam).
Verder de mogelijkheid om ook mail te redirecten naar eigen mailserver.
Voor de rest hebben we eigenlijk niet zo veel voorwaarden meer, alleen wel (uiteraard) zo goedkoop mogelijk.

Wie heeft er tips?

Zijn die domeinen actief? zo ja, zet dan in de index.htm het www adres waarheen je wilt directen:
<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="0;url=http://www.duckfiles.org">

Strato is het eerste jaar goedkoop, maar daarna niet meer zo.

Persoonlijk zit ik het liefst bij Transip, daar heb je de hele DNS voor je die je zelf kunt instellen, dus ook ftp, maildomeinen, noem maar op.
Dan ben je al geholpen voor de vaste ip adressen.

Er is ook een optie om andere naamservers dan die van Transip te gebruiken. Dat is dan weer handig voor de domeinen met een dynamisch ip adres, aangezien je dat normaal niet vlug bij een domeinhoster kunt regelen.

Een oplossing daarvoor is dan om een account te nemen bij Zoneedit.com. Tot 4 of 5 domeinen is dat gratis. Je kunt dan via een script vanaf je linuxbak de DNS laten bijwerken net zoals met Dyndns als je ip wijzigt.
Als je dan door Transip voor de dynamische domeinnamen de naamservers van zoneedit laat gebruiken werkt dat prima.

Het is echter niet mogelijk een dyndns naam elders te hosten, die zijn eigendom van dyndns en zul je dus ook alleen daar kunnen gebruiken.

Een .nl domeinnaam bij transip kost (ex. b.t.w.) 4,99 voor het eerste jaar, daarna 7,50 excl. per jaar (als ik me niet vergis). Uitstekende service en uitstekende uptime, ik heb er zelf de nodige jaren ervaring mee.

Ga je bij een ander, lees dan de kleine lettertjes, zoals bij strato dat het 't tweede jaar etc. dus duurder wordt.
Bij bepaalde hosters kun je zelf niet bij de DNS en moet je bij elke dns wijziging een bepaald (meestal klein) bedrag neertellen en zo zijn er wel vaker dingen.

Ik heb ook sites via TransIP.

Bij mijn .nl site was het het eerste jaar ? 5,99, volgend ?7,50.
.com is ook ? 7,50 per jaar, .be is ?10,- en .de is ? 17,50.

Ik ben prima te spreken over die club.

Bedankt, we gaan eens bij transip kijken

Ik heb hier ook strato.nl bevalt prima en er is veel mogelijk ik heb even wat text gekopieerd uit mijn klantenlogin Ftp is ook mogelijk eigen mailserver kan ook enz enz.

Domeinbeheer
Let op: Wijzigingen van deze instellingen kunnen de functionaliteit van uw webhostingpakket beperken!

********.eu

Forward doeladres: /

meer informatie

Domeinbeheer - DNS instellingen (domein)
A-Record
Met een A-record (adress resource record) kunt u het domein naar een vast IP-adres (bijv. van uw eigen server) forwarden.
Hulp
MX-Record
Met een MX-record (mail exchange resource record) kunt u een mailserver voor het domein vastleggen.
Hulp

SPF-Record
Met SPF (sender policy framework) kunt u vervalsingen van e-mailafzenders voorkomen.
Hulp
Dynamic DNS
Met DynDNS kunt u uw lokale computer via uw eigen domein bereikbaar maken.
Hulp

DNS-instellingen resetten
Hier kunt u alle DNS-instellingen ongedaan maken en naar de standaardinstellingen terugkeren.
Hulp

terug naar overzicht instellingen (domein)

Groeten Dustie

Zoals aangegeven strato is op den duur niet meer zo goedkoop. Transip is idd wel aantrekkelijk. Dank voor de reacties.

Die is inderdaad iets goedkoper.
Maar kun je daar ook bij de gehele DNS, zelf bepalen welke naamservers je wilt gebruiken (evt. naamserver van andere organisatie) en beantwoorden die ook wel eens mailtjes op zaterdagavond laat of zelfs op zondag?

Beter je nl domein te regelen bij transip gaat in de meeste gevallen wel goed.
Wel een kantekening bij transip doen ze nogal eens moeilijk over nameservers als die niet van dat bedrijf of bij hen geregeld zijn.
In vele gevallen kan je dit gewoon negeren en werkt het toch wel al zeggen ze van niet.

Voor andere domeinen kijk ook eens bij flappie.org ;)

Oh dat van die naamservers was me niet bekend, ik heb voor 2 domeinen gewoon de naamservers omgezet.
Ik had ze gemailed van tevoren of dat kon en ze gaven me netjes aan hoe dat te doen. De enige kanttekening die ze erbij plaatsten, was dat je wel moest opletten dat als je hun backup-mx wilde behouden, je die dan wel bij die andere hoster effe in de DNS moest zetten, en dat je dus ook al je andere dingen in de DNS van die andere hoster moest regelen omdat alles over diens naamserver ging.
Maar verder was het geen enkel probleem.

Flappie.org is trouwens ook goed.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan