Doorlussen of twee kabels of...

Z

zonnig

Hallo waarde sat-wizzards,

Ik zit met een klein probleem; Ik kocht een Topfield 4000 pvr en ik heb er ook een LMB bijgekocht. Behalve het financiele probleem heb ik ook een probleempje met de aansluitingen van de lmb's. Er zijn twee tuners op de Topfield en degene die het aangesloten heeft, die heeft ook een diseqc switch gemonteerd. Die man heeft wel alle kennis, maar binnenshuis moet ik het zelf oplossen en daar zit een question: Ik wil graag ??n zender opnemen en een ander bekijken, Dat kan namelijk met Toppie. Maar, moet ik dan de diseqc gebruiken voor de twee lmb's of kan ik ze beter rechtstreeks ieder met een tuner verbinden?
Kortom, wat is beter: Diseqc-kabel op tuner 1 en doorlussen naar 2, of iedere tuner ??n lmb? Momenteel (met gebruik van de diseqc) blijft geen van beide tuners op ??n satelliet ingesteld, en dat moeten we iedere keer handmatig corrigeren.

Ik hoop dat ik het een beetje redelijk en samenhangend heb uitgelegd. Ieder construktief antwoord is welkom.

Greetzs!

Vertel het ons dan ook even??? hoe je dat gedaan hebt kunnen andere weer wat van leren mischien???

Er zijn eigenlijk 3 opties:

1) twin LNB's gebruiken met 2 diseqc switches--> 100% flexibiliteit

2) 1 LNB aansluiten op tuner 1 en de andere op tuner 2 --> hierbij kun je dus niet een programma opnemen van dezelfde satelliet als waarnaar je kijkt

3) tuner 1 doorlussen naar tuner 2. Hierbij kun je alleen opnemen van dezelfde satelliet/ band/ polarisatie als waarnaar je kijkt.

Klopt de bovenvermelde opties. Echter had ik het probleem dat als je zapt van hotbird naar astra, regelmatig een andere sat werd gekozen. Ik had de fout gemaakt dat ik een lnb toewees aan een satelliet, maar ik had voor 'alle satellieten' moeten kiezen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan