download

S

silverfox

Hoi,

heb een probleem met het downloaden via Emule, dc++, grabit en newsbinpro.
Emule is traag ( ok weet ik ) maar als ik een LOW ID heb dan gaat ie toch nog sneller als dan ik een HIGH ID heb.Wat ik niet versta is dat ie een lange tijd een LOW ID instelt en dan plotseling een HIGH ID. Die ID is toch van je port afhankelijk of zie ik dat verkeerd??
Met de newsgroups die ik ook vernoemd heb is het een probleem van de files die ze beschikbaar stellen.
Ik ben bij een zwitserse provider en heb die ook als newsserver ingegeven maar ik krijg nergen volledige files om te halen. Bijna alle zijn " incompleted " ( 80 % ).Kan gelijk welke group aankijken
( alt binarie ......... ) maar bijna alles is " incomplete " .
En dc++ daar word ik regelmatig uitgesmeten alhoewel ik me aan de hubregels houd en de genoemde ports vrijgeef en ook genoeg
sharing mb`s heb, en als ik er lang genoeg opblijf kan ik toch maar miniem downloaden.
Wat me ook ongerust maakt is dat de Emule mijn hele pc tot op het minimum langzamer maakt.
Heb bv een 600 kbs download DSL lijn maar haal bij de Mule maar max. 13 kbs en bij de dc++ tussendoor max.52 kbs. en dit maar heel eventjes.

Heb AVG als antivirus en adaware 6.0 en spybot en regcleaner en die zijn elke dag geupdated.
Sorry voor het lange bericht maar voor de volledigheid moest ik het zo doen.

Groetjes Silverfox

hoi,

sorry heb ook nog zone alarm pro lopen en dit zou dan( ook ) eigenlijk altijd dezelfde vrijgegeven port moeten betekenen. En ook bij de emule heb ik extra de downport vrijgegeven. Dus waarom die wissel van low op high id???

groetjes Silverfox

Het wisselen van low naar high ID kan inderdaad aan poortwisselingen of de firewall liggen.
Op zich maakt het geen bal uit als je met een low-id toch een snelle verbinding hebt. Want daar gaat het immers om.

Hoi,

precies daar gaat het hier om, Emule stelt ZELF die high of low in en met de high id ben ik gewoon extra traag onderweg.
En ook bij die andere prog's snap ik niet waarom ik geen volledige files kan halen en geen goede snelheid heb.

Groetjes Silverfox

DC++ schijnt niet meer echt geweldig te werken.
Dat je lage snelheid hebt bij een high id met emule is vreemd, normaliter moet dat net omgedraaid werken.
Een aantal andere van die p2p progs bepalen de snelheid aan de hand van de hoeveelheid die je shared, dus da's ook niks.

Maarja, ik ben er al weer een tijdje uit, ik vind die p2p dingen maar niks, dan kun je nog beter met bittorrent gaan werken.

Zelf haal ik de handel van de newsservers of ftp af en van trage verbindingen dus geen last meer.
Nadeel is dat je dan geen zoekfunktie meer hebt dus het is maar wat je hebben wilt. Voor mp3 zijn die p2p dingen best wel aardig.

Hoi,

het is ook met die newsservers dat ik problemen heb. Zoals boven beschreven heb ik met GRABIt of NEWSBIN PRO altijd onvolledige files. Als ik een file kan downloaden dan gaat het snel maar wat ben je met 20 van de 30 delen ( rar's dus ).
Heb dus braafjes op tutorial.net nagelezen hoe dat alles moet maar noppa. Ligt dat aan mijn provider of wat loopt hier fout.
Je kan de meest excotische verzameling aan foto's downloaden maar een filmpje zit er niet kompleet in.

Groetjes Silverfox

Ja dat kan aan je provider liggen. Bij @slome wil het nogal eens vaak mislukken. Bij planet verschilt het nogal.

Er zijn ook nogal wat mensen die net voor die reden een pay-server hebben genomen.
Je hebt al een hele goeie met 6 threads download voor 15 dollar per maand, unlimited download.
Er is ook een Nederlandse waar je geen creditcard voor nodig hebt, maar die is volgens mij weer een stuk duurder.

Hoi Black Tiger,
heb je misschien een linkje waar ik kan nalezen hoe het met die ftp gaat of bedoel je gewoon ftp download via vrienden, gewoon direct van hun schijfje halen dus.

Groetjes Silverfox

Het kan zowel FTP download via vrienden gaan of via de zgn. warez boards bijvoorbeeld.
Kan ook nog via IRC.

Voor ftp downloads weet ik zo geen handleiding, je moet je een beetje de warezscene inwerken, een hoop boards nemen nog nieuwe leden.
Zoek met google maar eens op "fxp board" dan kom je er hopen tegen. Op die boards staan dan weer links naar ftp's met logins en usernamen en poortnummers.
Daar kun je dan op inloggen en spullen downloaden. Bij de meeste boards moet je zelf ook wat doen, pub's maken of dingen uploaden, nja, je moet het je zelf maar eens gaan nalezen, het hoort zich namelijk makkelijker aan dan het is, of je moet al bekend zijn in die scene.
Ik ben er een beetje uit eigenlijk en doe het meeste gewoon via de newsservers of via vrienden.

Hoi,

bedankt
Ga eens snuffelen wat er zoal mogelijk is en nee ik ben daar nog niet zo bedreven in moet ik zeggen.

Groetjes Silverfox

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan