Downloadsnelheid omlaag sinds een paar dagen bij chello

satshow

Sr. Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
28
Leeftijd
56
Ik kan sinds een paar dagen nog maar met amper 180 KB/s van usenet afhalen terwijl dat normaal zo rond de 750-800 kb/s ligt.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Wat kan ik er eventueel aan doen dat het weer normaal werkt?

Welk programma gebruik je en hoeveel threads?

Ik heb verder geen ervaring met de Chello newsserver. Misschien hebben ze wel tijdelijk een probleem? Het beste kun je eens checken met andere Chello gebruikers of deze ook het probleem ervaren.

Ik gebruik newsleecher met een payserver namelijk usenetserver.

Ik gebruik 6 lijntjes tegelijk.

Wat me wel opviel is dat ik niet in alle nieuwsgroepen zo traag ben.

Gisterenavond nog op volle snelheid binnengehaald.

In dat geval ligt het dus niet aan je provider maar eerder aan usenetserver, goede kans dat ze er een load-balancing server tussen hebben hangen die er voor zorgt dat het in de grotere en drukst bezochte groepen beter verdeeld wordt. Op die manier kan het dan zijn dat je (vooral op drukke tijden) een lagere snelheid hebt in de grotere en ook de populaire groepen, en de wat mindere groepen gewoon je volledige snelheid.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar het zoeken met NZB Leecher met een usenetjunkie abo is hier ook sinds een paar dagen enorm langzaam. Gebruik in Binews heb ik geen probleem. Zou dit iets met de overname te maken hebben ??

Geen idee, is ook moeilijk iets van te zeggen. Tenzij er natuurlijk iemand is die ook deze programma's gebruikt en provider heeft en zijn ervaringen kan mededelen.

Het enige wat ik weet is dat de search funktie van Grabit niet meer is wat ie geweest is sinds een tijdje.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan