Draadloos internet

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
378
Punten
83
Leeftijd
72
Ik heb een Linksys draadloze router.
Wat kan ik het beste aanschaffen op mijn pc een draadloze usb stick of een draadloze netwerk kaart om met de dreambox verbinding te maken.
De dreambox is met een kabel aan gesloten.

Ik zou een draadloze netwerkkaart nemen. Die hebben nog een apart antennetje, schijnt qua bereik toch iets beter te gaan dan die usb sticks.
Maarja misschien maakt dat bij die moderne dingen alweer niets meer uit.

Ik heb geen goede ervaringen met zo'n USB stick een netwerkkaart werkt een stuk lekkerder.

Er zit nu een X-micro usb in.
Die werkt voor geen meter.
Dan ga ik maandag een kaart halen.
Bedankt voor de info.

Als ik dat zo lees dan is er dus sinds mijn ervaringen met die usb dingen niet bepaald iets ten goede verandert de laatste 2 jaar.:)

Heb hier 4 draadloos netwerk kaarten draaien, 2 van sweeks en twee van linksys. en moet constanteren dat die van linksys veel stabieler zijn dan die sweeks dingen. ontvangst van linksys is vele malen beter. uitgetest in 1 compu. op zelfde afstand en zelfde antenne.

Op de linksys router heb ik een kleefvoet antenne. specief. 7 db versterking. maar dat laat ik in het midden. linksys netwerk kaarten hebben 100% signaal en die van sweeks daan nogal wat heen en weer van goed tot zeergoed, en staan dichter bij de router (kamer er naast) de andere staan in werkplaats daar tussen allerlij muren en afstand zo,n 25mtr.

Sweeks draadloos netwerk kaart zijn veel goedkoper maar is ook te merken. dus tis maar net waar je voor kiest.

vg/sth.

Morgen zal het kaartje wel komen.
BT die usb stick is ook al een paar jaar oud een nieuwe kan best beter zijn.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan