Draaibaar...

M

moza

Vraagje..

Heeft iemand ervaring met een Stab HtoH100 motor i.c.m. een Arnion 6110 ontvanger.

Het zit zo, ik heb 2 schotels, ik heb een schotel vast op de Astra gericht staan ( A ), en m'n draaibare op ( B ).

Nu heb ik mijn oude motor vervangen door een Stab motor, maar ik kan er maar niet achterkomen welke instellingen ik moet gebruiken...
Ik bedoel, ik had al een nieuwe channel-lijst erin gezet, die geschikt zou zijn voor een motor, maar als ik op een andere zender/sat zap, gebeurd er eigenlijk niets.
Als ik in het menu naar de instellingen kijk bij die nieuwe zenderlijst, staat de Astra op Diseq A, en de rest , die dus zou moeten draaien, staat op 'Geen' , terwijl ik volgens mij als ik een motor gebruik, daar de instelling op 'Motor' zou moeten staan?.

Ik kom er in elk geval niet uit...Dus als iemand hier ervaring mee heeft..Ik bedoel op welke Diseq ik de Astra moet zetten, en of het ?berhaupt wel gaat met zo'n switch ertussen...

B.v.d.

Frans

Het gaat wel maar waarom gooi je die astra schotel niet los heb je met een stab niet nodig..
Je moet de motor kenbaar maken en toch ook de optie b geven maar het is klooien....

Ja..je hebt gelijk...waarom 2 schotels, als hij er toch automatisch naar toe gaat..

Afijn, ik heb de de ( astra) schotel losgekoppeld, de switch ertussen uit gegooid..

Daarna was/is het instellen een fluitje van 'cent.

De stab staat standaard op de Nul-Positie, je schotel erop..even gezocht hoeveel graden ik de motor moest kantelen ( even gezocht bij maporama.com)...in mijn geval was dat 51.5 graden.
Vervolgens in het menu, bij de instellingen voor de Sat-posities de Sirius gekozen en daar voor Usuals, verder moet je daar ook de Lengte/Breedte graad invullen..
Het enige wat ik dan nog moest doen, was bij de Satalieten die ik wil ontvangen ook voor Usuals kiezen..
Als je dan b.v. voor Ned 1 kiest, draait hij mooi automatisch naar die positie..Dan is het alleen nog maar een kwestie, van de gehele motor een beetje te draaien, en de schotel iets hoger of lager af te stellen tot je beeld hebt...de graden van de motor hoefde ik niets meer aan te veranderen..

Werkt perfect zo, ondanks het slechte weer, heb ik ontvangt op eigenlijk alle satalieten, waar wat te ontvangen is..( die in het bereik liggen tenminste)

Goed he van die Pik hij zit niet altijd aan het bier,,,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan