Dream 500 en stroom voor diseqc?

C

ceasar

hoi Freggel
Ik heb hier een dr 500 aangesloten op een duo lnb van C+ en perfect beeld ook op een schotel met diseqc 4 lnb's gaat het goed !!!
sluit ik hem op een Maxium 0,2db Astra 1 & 3 Duo Monoblock Quad LNB aan dan valt na een paar minuten het beeld weg
of deze dan meer stroom vreet???

ceasar

Hoi Caesar.
Ik heb even de quote weggehaald in je bericht, het is niet nodig om berichten te quoten.
Verder zag ik daarna dat je feitelijk een vraag aan het stellen bent die over iets anders gaat dan freggel zijn vraag.

Dus vandaar dat jouw vraag nu ook apart staat zoals het hoort.;)

Dan terugkomend op je vraag.
Zo'n Monoblock quad lnb zal nauwelijks meer stroom vreten dan een diseqc met 4 lnb's, althans hierbij ga ik er van uit dat niet alle lnb's continue op spanning staan en verwacht ik ook dat bij die Duo Monoblock Quad niet continue alle uitgangen op spanning staan.

Is dat wel het geval of is er iets defect in die Quad, dan kan het wel zijn dat ie meer trekt. Maar of dat kan veroorzaken dat na een paar minuten het beeld weg valt twijfel ik een beetje over.
Als het beeld wegvalt, hoe zit het dan met het signaal op de zender waar je naar aan het kijken bent?

Het signaal valt helemaal weg op de dm500 als ik er een andere sat tuner aan hang heb ik nergens last van

ceasar

Nja, als je diseqc instellingen in de Dream verder wel goed staan dan lijkt het inderdaad toch op een voedingsprobleem, vreemd....
Maar ik zou het zo niet weten wat er aan te doen.

@ ceasar,

De voeding is in dit geval bijna zeker het probleem.
Een Single LNB trekt ongeveer 100mA en een diseqc ongeveer 10mA dus voor je diseqc met 4 LNB's gebruik 110mA (maar 1 lnb kan tegelijk werken).

Een dual of Quad gebruikt over het algemeen meer dan 200mA.

Er zijn bepaalde "LNBP20" chips waarvan een slechte levering is geweest, deze zijn niet in staat genoeg stroom te leveren!

Dit lijkt mij dan ook een Garantie zaak.
In het boekje bij je dr 500 zal staan hoeveel hij zonder problemen moet kunnen leveren (bij mijn Humax 5400 is dit 500mA).

P.S Bij gebruik van meer aansluitingen van een dual of Quad zal over het algemeen maar als er meerdere aan staan maar 1 de voedings stroom leveren.
Dit kan zeer lastig zijn bij fout zoeken als je het niet weet.
Je kunt het ook misbruiken als je weet welke aansluiting de voorkeur heeft door hier dan een ontvanger aan te sluiten die de stroom wel kan leveren.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan