Dream 5620s om gek van te worden.

S

sat4ever

Hallo satvrienden.

Ik heb hier een raar geval,de dream staat op sbs6 en dan springt hij op

service is niet gevonden en loopt dan vast.

Var is niet te vol,en ik heb hem meerdere keren geflasht.

Maar dit mocht niet baten.

Het is net of de schotel er dan niet aan hangt,

Maar als je de dream opnieuw opstart,dan loopt hij weer een half uur en loopt weer vast.

Eerst komt de melding service is niet gevonden,en dan loopt hij vast.

Als emu draait hij nu pli garnet en als emu mgcamd 1.18.

Heb op het net een erase image gevonden en die erop gezet en toen weer opnieuw geflasht.

Nu loopt hij al een paar uur goed,dus het is nog afwachten.

Ik weet niet of de erase image voor de 5620s is maar ik heb het er maar op gewaagt.

Heeft er iemand een erase image voor mij voor de 5620s.

Of maakt het niet uit welke je gebruikt.

Alvast bedankt sat4ever.

@Sat4ever, volgens mij maakt het niets uit welke erase image je gebruikt, en je dream doet het nog na het opnieuw flashen?

Maar heb je al eens gedacht aan een andere image als waar je nu over praat?

Gemini oid, die draait hier al meer dan een jaar stabiel.

Heb je al eens gecontroleerd hoeveel procent je var gebruikt en hoeveel geheugen je vrij hebt.

Telnet naar je box en tik eerst in: mem
je kunt dan zien hoeveel geheugen je vrij hebt (en in gebruik)

daarna tik je vanaf de prompt in: df
en je krijgt te zien hoeveel % je var gebruikt. Hoe lager hoe beter, hier gebruikt hij 29% met de var op hdd.

Nou volgens mij maakt het wel degelijk uit welke erase.img je gebruikt. Want volgens mij zit er nogal wat verschil tussen het geheugen van een 7000, een 500 en een 5620, of niet? Een erase.img voor de 7020 heb ik trouwens nog niet kunnen vinden.
Die van de 7000 is in elk geval niet geschikt want die is te klein.:)

Maar alleh... als het geen problemen gegeven heeft met flashen, dan zal het wel in orde zijn.:)

Eventueel kun je bij aanhoudende problemen eens proberen een andere image er op te zetten, het zou immers ook aan die versie pli ofzo kunnen liggen.

Sat4ever gebeurd dit alleen op Sbs6 of op alle zenders?

ik heb er hier ook 1 gehad die dat deed en dat was niet de firmware maar puur de hardware de cpu werd zo warm dat die er gewoon mee stopte na een half uur de voedingspanning was gewoon goed dus heb ik er een goede koeling op aangebracht en toen was dat probleem opgelost.

Nee dat maakt niet uit,hij doet dat ook op bvn.

ook daar loopt hij vast.

Ik zal het eens proberen met een beetje meer koeling

weet iemand waar ik een erase image kan halen voor de 5620s.

sat4ever.

@Sat4ever: ook al andere firmware geprobeerd? Gemini bijv. ofzo? Dat gaf ik al eerder als tip, maar weet eigenlijk niet of je dat al geprobeerd hebt.

Als je andere image gebruikt zorg dan wel dat alles echt leeg is en niet zoals de meesten helaas doen alleen een flash erase. Het beste kun je de machine starten en dan gelijk een flash erase (bovenste knop vasthouden tijdens boot) dan de image installen daarna via het menu van de dream de fabrieksinstellingen terugzetten (dit is de meest belangrijkste stap, want daarna is de db pas echt helemaal leeg) en dan wederom een reboot met wederom een flash erase.

dus: reboot + flash erase - install image - reset factory reset - reboot + flash erase

Hallo mensen
ik heb hier ook een dreambox 5620 en een dreambox 7ooo en die draaien perfect met gemini
Heb er nooit problemen mee draai er al 2jaar mee.
En allebei draaibaar Alleen bij de 5620 heb ik de settings lijst kleiner gemaakt
Dus het geen wat ik niet kan ontvangen heb ik er uit gegooid.
peter

sat4ever;172925 zei:
Nee dat maakt niet uit,hij doet dat ook op bvn.

ook daar loopt hij vast.

Ik zal het eens proberen met een beetje meer koeling

weet iemand waar ik een erase image kan halen voor de 5620s.

sat4ever.

Das toevallig ook op BVN (zelfde transponder).

Welke emu gebruik je??

Hallo Guardian
Ik gebruik gemini 2.70 voor mijn dreambox 5620
Daar heb ik nooit problemen mee.
PETER

@Sat4ever

Ik zit hier net de 5620 van mijn broer te voorzien van de laatste PLI image en hier treedt het zelfde probleem op. Geen beeld op de transponder waar SBS 6 op zit. Je krijgt geen lock (1,2 meter schotel bij helder weer). Dan maar flubber er weer in, en kijken of we dan wel beeld krijgen :)

Mmmm met Flubber ook geen lock. Het ligt ook niet aan de settingslijst want bij andere lijsten ook geen lock.

Lijkt erop dat transponders vanaf 12574 hor. 22000 5/6 en hoger niet werken. Morgen maar Pli Diamond erop en kijken wat er gebeurt.

Hay pet123.

Probeer een erase image dat heeft bij mij geholpen.

Dus niet,hij doet het nog steeds,een paar dagen goed gegaan en nu niet meer.

service niet gevonden en zit muur vast wat kan dat zijn.

sat4ever.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan